PSYKISK VOLD

Lykke til. Du gjør det eneste riktige for deg og barnet ditt. Barnet ditt vil takke deg når det blir stor nok til å forstå hvorfor du tok dette valget :Heartred
 
Minn deg på hvorfor du gjør dette, så du ikke faller inn i forsvars-fella igjen!

Jeg har vært der, akkurat i din situasjon. Det er helt jævelig.

En ting jeg angrer på at jeg ikke fikk gjort før jeg avsluttet ekteskapet var å alliert meg bedre i forkant, med ferske bevis på mishandling, og politianmeldt han FØR brudd.

Han vil komme til å lage et sant helvete, for å dra deg sønder og sammen. Da vil du trenge besøksforbudet, et trygt sted å være som han ikke kjenner til, støtte og kjærlighet fra venner og familie, for å kunne gjøre det absolutt eneste riktige.

Han er uforanderlig. Og du er på vei til å få et MYE bedre liv på sikt, gode deg!

Det er SÅ viktig at du faktisk gjør dette!
Send gjerne PM om du vil.

Stor klem
 
Jeg leste ikke ALT fordi jeg vet enden på visa. Du skal ta med deg barnet ditt og du skal dra. Dra på et krisesenter, snakk ærlig om dine erfaringer og du vil se at du vil få støtte. Snakk med legen din og på en psykolog som kan hjelpe deg i terapi til å tro på deg selv. Du er VERDT noe, samboeren din er IKKE! Du kan ikke forandre han, MEN du kan gjøre det aller viktigste valget for deg selv og for barnet ditt! Du vil vell ikke at barnet ditt skal velge og bli hos en partner som behandler sin kjæreste slik? -svaret er nei.
Søk støtte i familien din, og vær åpen. Du vil nok få mer støtte enn du hadde trodd. Og ALT kommer til å ordne seg!
 
Jeg skal love deg en ting, og det er at det er VERDT alt ved at du drar! Når du er følelsesmessig over så vil du ikke fatte hvordan han har klart å ha makt over deg!
Ikke ta det som et nederlag men vær forberedt på å bygge deg opp og stol på deg selv at han aldri vil forandre seg, hverken for deg eller for noen!!

De aller største lykkeønskninger! Jeg vet hva du skal igjennom!
ALDRI ta han tilbake!
 
Takk! Det må jeg gjøre.. Men det er ikke lett, jeg elsker ham jo.

Det er bare noe han får deg til å tro. Han er den som dytter deg ned i kjelleren og det er han som kommer å drar deg opp. Han driver et paykologisk spill med helsen din. Det er slik det fungerer, og det er ikke noe skam i det annet enn at du må sette en stopp for dette!
 
Masse lykke til[emoji173]️ Både du og barnet kommer til å få det så mye bedre[emoji5]
 
Så godt å lese hele posten med en forhåpentligvis lykkelig slutt! Jeg beundrer ditt pågansmot med å faktisk ta det steget å gjøre noe med det. Lurt å ta det før ferien! Du er knall tøff, du klarer dette. Tenk på din datter og deg selv, det vil nok holde motet oppe. Håper mammaen din og andre venner hjelper deg selv om du har kuttet de ut. De vil nok forstå men en forklaring.
Det kommer til å bli en tøff tid fremmover men så verd det når du får starte ditt eget liv igjen.
Har så lyst å hjelpe deg opp i en slik situasjon :Heartpink Det tror jeg det er mange som vil, så ta den hjelpen du kan få så er jeg sikker på at livet ditt vil få en merkbar endring som både du og barnet ditt fortener :Heartred
 
Vær så snill og ta med barna til et krisehjem og bli der! Få i advokat og koble på trygge personer som du kan stole på i rundt deg.

Dette er en syk person som har et hardt grep om deg, og bryte dette er vanskelig. Men du kan klare det, fordi du skriver jo at du ikke vil dette. Men at det er vanskelig, ta det mens han er borte, pakk det nødvendige. Ta ut nok penger for en stund og kom deg til krisesenteret.
De vil hjelpe deg med advokat og rettigheter, ikke gå tilbake uansett hva han sier
 
Kanskje lurt å få er nytt hemmelig telefonnr så slipper du henvendelser fra han?
 
Jeg har bestemt meg for å gå fra han neste torsdag. Før ferien
Gratulerer! Kanskje ditt livs viktigste avgjørelse, både for deg og barnet ditt [emoji173]

Du har fått mange gode råd her fra damer som har vært gjennom lignende situasjoner. Du er ikke alene, og du har mange som støtter deg, både her, i familien din og i det offentlige. Håper på det beste for dere.
 
En dag vil du se tilbake på dette, og tenke; Hva I FAN så jeg i han?? Kom deg ut, kjære deg. Ta ungen og stikk til krisesenteret! Når du er kommet deg avgårde, ring barnevernet. De vil støtte deg, og han kan bli påtvunget hjelp for sin psyke før han evt. får møte barna igjen.
Dette er ikke lett, det veit jeg godt. Men kom deg ut før det er for sent. Og please, PLEASE aldri ta han tilbake. Etter opphold på krisesenteret kan du få bosted med hemmelig adresse, de kan hjelpe deg med alt dette.
Vil du skal vite at det er håp for alle! Din sitasjon ligner veldig på min, 13 år tilbake i tid. Nå lever jeg i et trygt og godt ekteskap, med verdens snilleste mann. Lever fortsatt på hemmelig adresse, hemmelig nr. osv., men psykopaten er ute av livet til både meg og vårt felles barn. Han ble fradømt retten på barnet pga. bla. hans psykiske problemer.
Ønsker deg ALL lykke til <3
 
Lykke til. Mitt råd hadde vært å kontaktet ett krisesenter og be om hjelp. Både politi og barnevern kan hjelpe deg med å pakke og dra på krisesenter så den du bor sammen ikke kan stoppe deg eller gjøre noe mot deg.
 
Situasjonen ble akkurat 100 ganger verre.. jeg har vært kvalm og uggen i det siste, men har tenkt at det har pga disse omstendighetene. Men i dag tok jeg en gravitest som viste seg å være positiv.... hva skal jeg gjøre??
 
Situasjonen ble akkurat 100 ganger verre.. jeg har vært kvalm og uggen i det siste, men har tenkt at det har pga disse omstendighetene. Men i dag tok jeg en gravitest som viste seg å være positiv.... hva skal jeg gjøre??

Dra fra mannen uansett, kom deg ut av forholdet da kan du klarne tankene å finne ut av hva som er best for dere alle.
Om du ønsker ett barn til så klarer du det også [emoji5]
 
Situasjonen ble akkurat 100 ganger verre.. jeg har vært kvalm og uggen i det siste, men har tenkt at det har pga disse omstendighetene. Men i dag tok jeg en gravitest som viste seg å være positiv.... hva skal jeg gjøre??
En positiv graviditetstest er ENDA bedre grunn til å dra!
Du sier du anser deg selv som en ressurssterk jente, og ut ifra det du skriver tror jeg også at du er det. Ikke mist deg selv, ta grep! Beskytt både ufødte og fødte barn. Tenk på barna dine, kjære deg! De får det mye bedre med en mor som har det bra med mindre penger, enn en mor som lar seg undertrykke og mishandles. Gi de en verden de kan tro på og som de kan føle seg trygge i:Heartbigred
Jeg vet du har satt deg en dato, men i dag, nå, det er en like god dato!
 
Dette minner meg om situasjonen til en venninne. Hun var i et lignende forhold. Deres felles barn var tre år gammel når hun klarte å bryte ut, og nå ni år senere kan hen fremdeles huske at pappa slo mamma. Hen har slitt med store traumer.
Bryt ut før barnet ditt får traumer av dette, og ikke la han ha noe kontakt med baby i magen når den tid kommer.
Sørg for at tiåringen får hjelp!

Det er absolutt ikke en enkel situasjon, men dette skal du klare! Som mange skriver, søk hjelp!
Du fortjener å ha det godt, husk det!!
 
Situasjonen ble akkurat 100 ganger verre.. jeg har vært kvalm og uggen i det siste, men har tenkt at det har pga disse omstendighetene. Men i dag tok jeg en gravitest som viste seg å være positiv.... hva skal jeg gjøre??

Du gjennomfører det du har planlagt på torsdag uansett. Graviditeten er bare enda en grunn til å komme seg bort fort (selv om du kanskje tenker det motsatte).

Når man er gravid og har liten baby er man ekstra sårbar. Vær så snill å ta vare på deg selv i denne tiden og ikke la en mann ødelegge psyken din!
 
Du gjennomfører det du har planlagt på torsdag uansett. Graviditeten er bare enda en grunn til å komme seg bort fort (selv om du kanskje tenker det motsatte).

Når man er gravid og har liten baby er man ekstra sårbar. Vær så snill å ta vare på deg selv i denne tiden og ikke la en mann ødelegge psyken din!


Takk for svar. Jeg har bestemt meg For å ta abort, hvis ikke blir jeg nok dradd inn igjen i forholdet. Har mamma nær meg og en venninne som jeg skal reise til som bor på Jæren.. er helt grusomt denne siste tiden. Veldig trist, samtidig som jeg gleder meg til en ny start for meg om datteren min ❤️Nå kan jeg gi henne den oppveksten jeg vil
 
Back
Topp