Psoriasis...

Liv Runa

Forelsket i forumet
Satt her å lurte på om det var noen andre her inne med psoriasis....
 
har det i hodebunnen, men ellers har jeg atopisk eksem.. HVa lurer du på da ;)
 
Jeg har ikke men samboeren min har bitte bitte litt på overarmene...Faren hans har mye på armene og føtterne. Er med på et prosjekt via St.Olavs for å bli kvitt det..  
 
Bare lurte...
Psoriasisen min er blitt litt bedre etter jeg ble gravid også lurte jeg på om det var noen her som hadde det likt...  
 
Jeg har hatt psoriasis siden jeg var tre år gammel, mye bedre mens jeg har gått gravid nå:) hørt om flere som sier det:) kjekt dah;)
 
Jeg har en psoriasislignende sykdom som heter litchen ruben. finnes ingenting som hjelper omtrent og det blir store åpne sår. har det på 2 fingre, begge helene og noen flekker her og der på beina :( men sol/solarium fungerer bra. Du kan jo prøve en krem som heter Bodøsalven ( http://www.bodosalven.no/ ). den fungerer kjempebra på det jeg har [:D] Anbefales!
 
ORIGINAL: Hilla85

Jeg har ikke psoriasis, men atopisk eksem og den ble veldig mye verre etter jeg ble gravid. Må smøre meg inn med feite kremer flere ganger om dagen og ta dobbel dose med omega 3+9, likevell kløøøøøør det[&:] Gleder meg litt til jeg er ferdig med graviditet og amming sånn at jeg kan begynne på kortisontab-kur igjenn[:)]

 
Jeg har aldri hatt psoriasis eller eksem, men etter at jeg ble gravid har jeg fått kjempe tørr hud rundt øynene. Var hos legen og hun sa jeg kunne bruke kortison 1%. Bruker den rundt øynene selv om det står at man IKKE skal bruke det. Forsvant når jeg begynte med det, men nå som jeg ikke smører kommer det tilbake....
 
Jeg bruker selv en krem med dødehavs-mineraler for å redusere psoriasisen.
 Den har hjulpet meg bedre enn de kremene og kurene legene har gitt meg.
 
 Men det som har hjulpet meg mest, var å bli gravid.....[:D]
 
Er det ikke sånn at man ikke skal bruke kortison når man er gravid??[8|]
 
Back
Topp