Protein s mangel, solskinnshistorier?

Selmaask2017

Andre møte med forumet
jeg har protein S mangel, høyrisiko for blodpropp. Legen min vet ingenting om tilstanden, så heg ble henvist til sykehuset, de ville ikke sette meg på blodfortynnende før etter fødsel (de fleste går på det i helé svangerskapet). Også leser jeg overalt at alle blir satt rett på blodfortynnende når de blir gravid, leser om endeløst med spontanaborter og døde foster (frem til fødsel) grunnet blodpropp i morkake og navlestreng. Jeg leser også at man er på undersøkelser mye oftere på sykehuset med ultralyd og alt for svangerskapet skal følges tett, er kategorisere som risikoscangersksp og risikofødsel.

Jeg får absolutt ingen ekstra oppfølging og har inntrykk av at de ikke vet så mye om dette fenomenet. De sa bare at de har jo flere slike graviditeter og fødsler hver år med protein s mangel så det går nok bra. Jeg grein og grein og de spurte bare "hva er du redd for egentlig", da følte jeg meg bare dum.

Overalt skriver leger at ved flere risikofaktorer skal det settes på blodfortynnende i hele svangerskapet, jeg har tre andre risikofaktorer (blodpropp på mange unge søsken ned i 19 års alder, overvekt og har røyket helt frem til Fanebust at var gravid). Andre i familien ble satt på blodfortynnende gjennom hele svangerskapet.

Kan noen berolige meg litt for jeg er så utrolig redd, stresset, frustrert, lei meg og føler meg så på vei til å bare miste alt. Er helt oppgitt på helsevesenet, og jordmødre har ikke tid til å snakke med meg før om 10 uker minst for de har så mye å gjøre. Legen min er en snåling som skulle gått av med pensjon for veldig lenge siden.

Er kun i uke 12.
 
Da ville jeg ha gått til en privat lege.

Kanskje byttet lege?

Hva sier jordmor til dette da? Jeg kjenner ikke til protein s mangel. Så har dessverre ingen andre råd til deg :Heartred
 
Jordmødre har ikke tid til noen avtaler før jeg er i uke 18, de er helt fullbooket sa de.

Har time hos privat nå, får se hva de sier.

:(
 
Back
Topp