Problemer med partner

Sorriso91

Betatt av forumet
Desemberlykke2017
Heisann.
Jeg vet ikke om dette er passende her, men akkurat nå trenger jeg bare å få et utløp til frustrasjonen min...

Har akkurat hatt en kjempe krangel med partneren min og vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Han var sint fordi han føler seg som en slave og må gjøre alt husarbeid og lage mat aleine og synes at vi skal ta i 50/50. Normalt så er dette helt greit i vanlige forhold hvor begge er bidragsytere. Men her så er det kun jeg som jobber og jeg jobber over 50 timer i uka med eneste inntekten. Mens han kun går på skole 3 timer om dagen og holder 1-2 treninger på kveldstid.

Jeg føler meg ikke satt pris på eller forståelse for hvor mye arbeid jeg faktisk gjør selv om han ikke ser det og føler at når jeg endelig kommer hjem og kan hvile så fortjener jeg det. Jeg var allerede sliten etter 50 timers uker før jeg ble gravid, og nå er jeg 9 uker på vei og føler meg helt utslitt hver dag.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg mener det er riktig at den som er hjemme tar ansvar for husarbeid, er det feil ? Hadde jeg vært hjemme så hadde jeg vært den som passet på at alt var i stand.
For å avslutte det hele så sa han at hadde det ikke vært for babyen så hadde vi avsluttet forholdet.

Ble så sint og lei meg at jeg løp ut av døra og nå gjemmer jeg meg på en restaurant for jeg orker ikke gå hjem..

Jeg føler meg helt lost.. noen som har noen råd ?
 
Kjære vakre vene <3 kom deg hjem og hvil deg hjemme! Du trenger ikke ta opp kampen idag og bruk tiden til å samle deg og tankene dine. Bare si til han, at du ikke vil snakke mer om det idag, men at dere kan ta det opp når dere begge er fattet. Ikke vær bekymret, men rolig, bestemt og balansert.

Det er meget sårende å høre slikt og du bør si det til ham, men samtidig burde du også fortelle han rolig antall timer du jobber ute. I tillegg er du gravid og da blir ting tyngre. Få han til å innse din slit, og krev at du du skal kunne hvile mer, selv om du selvfølgelig skal ta et tak i huset også innimellom når tiden og helsa er inne for det. I motsatt fall kan han jobbe 50 timer ute og du kan overta hjemmet.
 
Uten å kommentere alt det andre, så tenker jeg at hvis det faktisk er sånn at babyen er det som holder forholdet sammen, bør dere heller gå fra hverandre, for er det noe som strekker strikken i et forhold, så er det alt som følger med å få en baby.
Og et forhold som allerede er på felgen bør heller avsluttes før det kommer et nytt menneske inn i bildet, som trenger oppmerksomhet, kos og stell hele døgnet.
Hvis han ikke kan ta vare på huset nå, hvordan skal det gå når du må sitte og amme 24/7 og knapt får gått på do uten babyen på armen? Eller hvis du må være på sykehuset lenge?

Beklager, men dette høres ikke ut som noen som gir deg noe som helst av det du trenger. (Basert på det du har skrevet her.)
 
Back
Topp