Privat ivf - Erfaringer?

Hvis du allerede har prøvd i det offentlige i Norge ville jeg gått rett til Danmark/Maigaard jeg. De dyrker til blasto (5 dagers embryo) noe man ikke gjør de fleste stedene i Norge - hvertfall ikke Hausken eller offentlig - kun Tromsø kanskje?

Koster ikke noe mer og virket mye mer proff og fremtidsrettet enn behandlingen vi fikk både privat og offentlig i Norge. Pluss så får man en koselig tur til Danmark når man skal ha uttak/innsett! Vi var hvertfall veldig fornøyd og ble gravid på første forsøk der etter 4 forsøk og 6 innsett i Norge uten resultat.

Dette stemmer ikke. De aller fleste klinikker i Norge, både offentlig og privat, dyrker nå til blasto. Dette avhengig av antall egg enn får på uttak, samt også når en får uttaket.
Jeg skulle selv ha blasto dyrking, men fikk kun 4 egg ut. Dermed ble det ett 2 dagers egg som ble satt inn. De resterende ble forsøkt dyrket til blasto, men overlevde ikke. Dette var offentlig i Haugesund.
Det samme gjøres også hos Hausken.

Har faktisk fått inntrykk av at det foretrekkes å dyrke helt til blasto, om forholdene ligger til rette for det.
 
De dyrker til blasto på St.Olavs også, men de setter inn ferske 2-dagers for de mener at egga har best mulighet i livmor fremfor i varmeskap! Resterende egg som er befruktet forsøkes dyrkes til blasto.. mulig de fryser tidligere om man har få, men de dyrket alle våre til blasto før de frøs dem![emoji5]
 
Dette stemmer ikke. De aller fleste klinikker i Norge, både offentlig og privat, dyrker nå til blasto. Dette avhengig av antall egg enn får på uttak, samt også når en får uttaket.
Jeg skulle selv ha blasto dyrking, men fikk kun 4 egg ut. Dermed ble det ett 2 dagers egg som ble satt inn. De resterende ble forsøkt dyrket til blasto, men overlevde ikke. Dette var offentlig i Haugesund.
Det samme gjøres også hos Hausken.

Har faktisk fått inntrykk av at det foretrekkes å dyrke helt til blasto, om forholdene ligger til rette for det.
Har de begynt med blasto i Haugesund nå? Tror det var i månedsskiftet februar/mars jeg spurte dem om de skulle begynne med det. Da sa de at de manglet utstyret til det ennå, men at de skulle i gang med det om ikke lenge.
Vet ikke om jeg er en kandidat for blastodyrking, da vår utfordring er kvaliteten på eggene mine. Men er jo lov å håpe;)
 
Har de begynt med blasto i Haugesund nå? Tror det var i månedsskiftet februar/mars jeg spurte dem om de skulle begynne med det. Da sa de at de manglet utstyret til det ennå, men at de skulle i gang med det om ikke lenge.
Vet ikke om jeg er en kandidat for blastodyrking, da vår utfordring er kvaliteten på eggene mine. Men er jo lov å håpe;)

Jeg skulle få blastodyrkning ja, hadde uttak 1 juni. Planen var at de skulle dyrke eggene over pinsen, og til blasto. Nå fikk jeg kun ut 4 egg, så da turte de ikke ta sjansen. Men hadde jeg fått ut flere så hadde det nok blitt blasto dyrking ja :)
Var ikke klar over at dette var noe de bare nylig startet med! Men så godt da, har stor tro på blasto :)
 
Jeg var til vente-forsøk hos Fertilitetssenteret og de dyrket til blasto. Ble dessverre ikke vellykket akkurat den gangen, men jeg er veldig fornøyd med senteret, legene og behandlingen.
 
Takk for svar! Står mellom hausken og fertilitetssenteret nå:) Selvom jeg vet at ivf ikke betyr at det vil klaffe så ser jeg et lys i enden av tunellen nå. Gleder meg til å starte opp!
Ivf gir heldigvis svært gode sjanser :) lykke til [emoji173]
 
Veldig fornøyd med Hausken:happy:
 
Jeg er veldig fornøyd med Hausken:) jeg har alltid mange spm, og sykepleierene gir meg alltid utfyllende svar. Syns jeg blir møtt på en fantastisk måte der! Sist jeg gikk derfra fikk jeg et lykke til og en god klem:Heartred
 
Medicus er kjempe flinke. Har en datter som ble lagd der og holder på med søskenforsøk der nå:)
 
Back
Topp