Privat ivf - Erfaringer?

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Vi går privat til høsten om ingenting har skjedd og i påvente av offentlig ivf.

Hvilket fertilitetssenter anbefaler dere?
 
Jeg skal igjennom ivf i det offentlige, men bruker fertilitetssenteret ellers til undersøkelser osv, og hørt masse fra om dem. Kommer til å bruke dem om vi ikke får det til på tre forsøk offentlig :) lykke til!
 
Vil anbefale Fertilitetssenteret på det sterkeste :) Hadde ett forsøk der i påvente av det offentlige og har bare godt å si om dem :)
 
Okay! Takk for tips :)! Hørt mye bra om de jeg og.. og om hausken!! Vanskelig valg :)
 
Har ikke lest noen si noe negativt om noen av klinikkene, alle anbefaler den de selv har brukt. Vi har brukt Hausken og er veldig fornøyde :)
 
Vi går privat til høsten om ingenting har skjedd og i påvente av offentlig ivf.

Hvilket fertilitetssenter anbefaler dere?


Var først på Porsgrunn ( 3 negativ ferskforsøk og 4 negative frys ,alle unntatt første gang ble det satt tilbake to egg) ( men for all del , vet de er flinke der og nå er dette mange år siden)
Da vi gikk privat ( FERTILITETSSENTERET )og kom til dr Holst så skjønte han ingenting hvorfor vi ikke hadde blitt gravid enda , kalte det Max uflaks , men hos de skulle vi bli gravid . Noe vi ble Ble gravid på første forsøk med tvillinger , men det ble MA i uke 6 og uke 9
Andre forsøk ble nok litt for tidlig oppå sorgen så det ble negativt . MEN siste forsøk ble vi gravid igjen Og nå ligger jeg her med cyclogesten ,8 uker i morgen ..fikk se det lille hjertet torsdag i forrige uke (7+2) og alt var helt perfekt ..legen ga oss 90% på at det ville gå bra denne gangen ❤

Anbefaler FERTILITETSSENTERET på det varmeste .. de er så snille og omsorgsfulle og ikke minst veldig profesjonelle der
Lykke til .. etter 15 år med prøving ( det har tatt såå alt for lang tid ) så anbefaler jeg privat !!

Lykke til ❤
 
Last edited:
Var først på Porsgrunn ( 3 negativ ferskforsøk og 4 negative frys ,alle unntatt første gang ble det satt tilbake to egg) ( men for all del , vet de er flinke der og nå er dette mange år siden)
Da vi gikk privat ( FERTILITETSSENTERET )og kom til dr Holst så skjønte han ingenting hvorfor vi ikke hadde blitt gravid enda , kaldte det Max uflaks , men hos de skulle vi bli gravid . Noe vi ble Ble gravid på første forsøk med tvillinger , men det ble MA i uke 6 og uke 9
Andre forsøk ble nok litt for tidlig oppå sorgen så det ble negativt . MEN siste forsøk ble vi gravid igjen Og nå ligger jeg her med cyclogesten ,8 uker i morgen ..fikk se det lille hjertet torsdag i forrige uke (7+2) og alt var helt perfekt ..legen ga oss 90% på at det ville gå bra denne gangen ❤

Anbefaler FERTILITETSSENTERET på det varmeste .. de er så snille og omsorgsfulle og ikke minst veldig profesjonelle der
Lykke til .. etter 15 år med prøving ( det har tatt såå alt for lang tid ) så anbefaler jeg privat !!

Lykke til ❤

Takk for at du deler! Og for en lang vei dere har hatt!!! Krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen :)
Er det sånn at hvis ferskforsøk ikke går så har man ofte fått noen egg på frys som kan benyttes senere?? Jeg tenker på hva man får for 31 500... er det en sjans for å fryse egg som kan brukes mot en mindre sum eller åssen er det?:)
 
Takk for at du deler! Og for en lang vei dere har hatt!!! Krysser alt jeg har for at det går bra denne gangen :)
Er det sånn at hvis ferskforsøk ikke går så har man ofte fått noen egg på frys som kan benyttes senere?? Jeg tenker på hva man får for 31 500... er det en sjans for å fryse egg som kan brukes mot en mindre sum eller åssen er det?:)


Tusen takk , ja Håper virkelig det går til seier nå ❤
Har vært en tøff "reise" ( vi hadde et opphold på 5 år som vi ikke prøvde fordi jeg mistet mamma mi )

Ja hvis du får ut flere egg og de befrukter seg og deler seg riktig så kan du jo få på frys. Og klarer de opptiningen så blir jo det nesten gratisforsøk
Vi har ikke vært så heldige

Vi tok den kontrakten med 3 forsøk (ca 52000kr)
Og da er det pluss medisiner ..ja , det er dyrt å gå privat .. men etter vår erfaring så er det så absolutt verdt det
 
Last edited:
Tusen takk Håper virkelig det går til seier nå ❤
Har vært en tøff "reise" ( vi hadde et opphold på 5 år som vi ikke prøvde fordi jeg mistet mamma mi )

Ja hvis du får ut flere egg og de befrukter seg og deler seg riktig så kan du jo få på frys. Og klarer de oppringingen så blir jo det nesten gratisforsøk
Vi har ikke vært så heldige

Vi tok den kontrakten med 3 forsøk (ca 52000kr)
Og da er det pluss medisiner ..ja , det er dyrt å gå privat .. men etter vår erfaring så er det så absolutt verdt det


( PS:kanskje litt mye privat info, men vil dele med meg og gi håp i andre hjerter , og at dere må ikke gi opp det håpet )
 
Last edited:
Tusen takk Håper virkelig det går til seier nå ❤
Har vært en tøff "reise" ( vi hadde et opphold på 5 år som vi ikke prøvde fordi jeg mistet mamma mi )

Ja hvis du får ut flere egg og de befrukter seg og deler seg riktig så kan du jo få på frys. Og klarer de opptiningen så blir jo det nesten gratisforsøk
Vi har ikke vært så heldige

Vi tok den kontrakten med 3 forsøk (ca 52000kr)
Og da er det pluss medisiner ..ja , det er dyrt å gå privat .. men etter vår erfaring så er det så absolutt verdt det

Okay, takk for at du forteller :)
 
Jeg anbefaler fertilitetssenteret, de er veldig dyktige [emoji173]
 
Jeg anbefaler fertilitetssenteret, de er veldig dyktige [emoji173]

Takk for svar! Står mellom hausken og fertilitetssenteret nå:) Selvom jeg vet at ivf ikke betyr at det vil klaffe så ser jeg et lys i enden av tunellen nå. Gleder meg til å starte opp!
 
Hvis du allerede har prøvd i det offentlige i Norge ville jeg gått rett til Danmark/Maigaard jeg. De dyrker til blasto (5 dagers embryo) noe man ikke gjør de fleste stedene i Norge - hvertfall ikke Hausken eller offentlig - kun Tromsø kanskje?

Koster ikke noe mer og virket mye mer proff og fremtidsrettet enn behandlingen vi fikk både privat og offentlig i Norge. Pluss så får man en koselig tur til Danmark når man skal ha uttak/innsett! Vi var hvertfall veldig fornøyd og ble gravid på første forsøk der etter 4 forsøk og 6 innsett i Norge uten resultat.
 
Hvis du allerede har prøvd i det offentlige i Norge ville jeg gått rett til Danmark/Maigaard jeg. De dyrker til blasto (5 dagers embryo) noe man ikke gjør de fleste stedene i Norge - hvertfall ikke Hausken eller offentlig - kun Tromsø kanskje?

Koster ikke noe mer og virket mye mer proff og fremtidsrettet enn behandlingen vi fikk både privat og offentlig i Norge. Pluss så får man en koselig tur til Danmark når man skal ha uttak/innsett! Vi var hvertfall veldig fornøyd og ble gravid på første forsøk der etter 4 forsøk og 6 innsett i Norge uten resultat.

Jeg har ikke prøvd offentlig enda.. skal ordne meg en henvisning i juli, men regner med lang ventetid så derfor prøver vi privat i mellomtiden :) Jeg tror Kanske ivf klinikken dyrker til blasto.. har lurt litt rundt dette... og det er å anbefale altså? Takk for tips angående Danmark! Skal skjekke det ut:)
 
Vi går privat til høsten om ingenting har skjedd og i påvente av offentlig ivf.

Hvilket fertilitetssenter anbefaler dere?

Kan anbefale Medicus på det sterkeste og til tross for at ikke klarte å gjøre meg gravid. (Måtte til utlandet og få hjelp der til slutt, ingen klinikk i Norge kunne hjelpe meg)

Jeg hadde Aldri kommer meg gjennom den støtten jeg fikk hos de gjennom mine 4 forsøk av totalt 9 forsøk.

Klinikken dyrker nå til blastocyst.

Valg av klinikk kan være vanskelig. Vi valgte lokal klinikk i Trondheim fordi de er veldig dyktige og snakket med en gynokolog om hvilken klinikk vi burde velge og hun sa der var ingen grunn til å reise helt til Haugesund for behandling der, når det var line gode resultater på Medicus. Så da ble valget enkelt.

Spiren var i startsfasen, og vi var redde for at det var mye teknologi som ikke fungerte optimalt og som ville avbryte forsøkene. Tanken på det taklet jeg ikke... har aldri angret på Medicus. I tillegg har de jordmødre som kan følge deg godt opp under graviditet.
 
Vil bare si at de fleste klinikker i Norge idag dyrker til blastocyst[emoji4] På fertilitetssenteret er det visst nå hovedsakelig det de gjør så lenge man får ut nok egg og utviklingen går greit på et visst antall av dem.
 
Back
Topp