Pris på brudebukett

Statice

 
Lilla lisianthus (regner med dette er en fylt type)

 
Lilla fresia

 
Lavendel
 
lilla roser og syriner

 
Masse finer lilla blomster egentlig [:D]
 
Å, så flott og tusen takk for at dere gidder lete opp blomster for meg. *Målløs*[:)]
Likte godt lilla fresia, den hadde nok passet sammen med liljer og noe grønt ja....
Hva er vanlig "noe grønt" å bruke i buketter da??
[8|]
 
Nå har ikke vi egentlig noen oppbinding av brudebuketter hos oss, så hva som er mest vanlig vet jeg ikke..Finnes massevis av grønt du kan bruke da, og det er ikke den største kostnaden heller..[:D]
 
 
Av grønne blomster, så elsker jeg denne her grønne krysantemumen

 
 
ORIGINAL: iQra

Nå har ikke vi egentlig noen oppbinding av brudebuketter hos oss, så hva som er mest vanlig vet jeg ikke..Finnes massevis av grønt du kan bruke da, og det er ikke den største kostnaden heller..[:D]


Av grønne blomster, så elsker jeg denne her grønne krysantemumen




Den var jo stilig da. [;)]
Men jeg så for meg noe lange stilker med noe blad på, eller noe grønt ala sånne hvite "slør" som blir brukt i masse buketter. (Ja,jeg er elendig på å forklare) [:D]
 
ORIGINAL: iQra

ORIGINAL: Selveste Kråka

ORIGINAL: tipp

Jeg gjorde noe lurt da jeg skulle ha buketten. Fant en tilfeldig bukett inne på en nettside. Tok så bilde med av denne.Tok vekk litt fra buketten og la til noe annet. Plutselig hadde jeg en flott brudebukett. 600 kr tror jeg at jeg betalte.

Buketten jeg fant het egentlig kondulanse bukett[&:],men jeg fikk den til å hete noe mer koselig[:)]




Den var nydelig!! Vet du hva de lilla blomstene heter?

Det er vel en Wanda orkide..

 
Stemmer det[:)] Min mann hadde den som mansjett blomst. jeg liker ting litt enkelt,og denne buketen var enkel og fin[:)]
 
ORIGINAL: Selveste Kråka

ORIGINAL: iQra

Nå har ikke vi egentlig noen oppbinding av brudebuketter hos oss, så hva som er mest vanlig vet jeg ikke..Finnes massevis av grønt du kan bruke da, og det er ikke den største kostnaden heller..[:D]


Av grønne blomster, så elsker jeg denne her grønne krysantemumen




Den var jo stilig da. [;)]
Men jeg så for meg noe lange stilker med noe blad på, eller noe grønt ala sånne hvite "slør" som blir brukt i masse buketter. (Ja,jeg er elendig på å forklare) [:D]


Hehe jeg skjønner hva du mener, men jeg kommer i farten ikke på noen navn.. Begynner jo å bli natta nå [;)]
Krysantemumen egner seg uansett ikke til fyll..
 
ORIGINAL: iQra

ORIGINAL: Selveste Kråka

ORIGINAL: iQra

Nå har ikke vi egentlig noen oppbinding av brudebuketter hos oss, så hva som er mest vanlig vet jeg ikke..Finnes massevis av grønt du kan bruke da, og det er ikke den største kostnaden heller..[:D]


Av grønne blomster, så elsker jeg denne her grønne krysantemumen




Den var jo stilig da. [;)]
Men jeg så for meg noe lange stilker med noe blad på, eller noe grønt ala sånne hvite "slør" som blir brukt i masse buketter. (Ja,jeg er elendig på å forklare) [:D]


Hehe jeg skjønner hva du mener, men jeg kommer i farten ikke på noen navn.. Begynner jo å bli natta nå [;)]
Krysantemumen egner seg uansett ikke til fyll..


Ja,jeg vet det er sent, burde lagt meg for leeeeeeeeeeeenge siden..... [:D]
Får dytte liv i tråden igjen i morgen,tenker jeg... hvis jeg ikke har funnet noe på egenhånd til da. [;)]
 
ORIGINAL: iQra

lilla roser og syriner


Masse finer lilla blomster egentlig [:D]


å, fy steike! Den der var så fin at jeg nesten angrer på at jeg allerede er gift *hakeslepp*
 
Når vi giftet oss for snart 9 år siden, laget mamma og mannen min buketten selv. De gikk til blomsterhandleren og kjøpte det mannen likte. Så satte de seg ned og satte det sammen. Holdt det hele sammen med strikk (og en liten pose nederst med vann i) og surret hvitt silkebånd rundt som også hang et godt stykke ned. Buketten betydde mye for meg siden den var laget av mannen ;-). I tillegg brukte mannen en av de samme røde blomstene på jakken.

Det hele kom på rundt 300,-

Har bilder et eller annet sted, men de er ikke digitale.
 
ORIGINAL: Traila

Når vi giftet oss for snart 9 år siden, laget mamma og mannen min buketten selv. De gikk til blomsterhandleren og kjøpte det mannen likte. Så satte de seg ned og satte det sammen. Holdt det hele sammen med strikk (og en liten pose nederst med vann i) og surret hvitt silkebånd rundt som også hang et godt stykke ned. Buketten betydde mye for meg siden den var laget av mannen ;-). I tillegg brukte mannen en av de samme røde blomstene på jakken.

Det hele kom på rundt 300,-

Har bilder et eller annet sted, men de er ikke digitale.

 
Så utrolig flott! Fra gammelt av er det vel egentlig mannen som skal sørge for buketten til bruden sin...
 
tips fra et brudeblad: ikke si at det er brudebukett [;)]
de fikk samme bukett til 2000 og så til 700
 
Jeg har ei venninne som er blomsterdekoratør og en kamerat som er det... [:)] Det å lage en brudebukett tar jo lang tid, det tar gjerne noen timer, for binderiet skal være perfekt, samt proposjoner osv. Det er et flott håndtverk. [:D]
 
Back
Topp