Pris på barselgave

Til en kollega ville jeg bare kjøpt en body eller noe sånt; 150kr.
Til venner kjøper jeg gjerne en body og en bukse, evt noen sokker; 250-300kr.
Til familie hadde jeg nok brukt 500kr kanskje. Kjøpt et ullsett eller en ulldress.
 
Kjøper ikke til kollegaer (vi spleiser, hele arbeidsplassen fra gavekassen.. Vi er vel 12 stk der, kjøper vel for noen hundre, så blir ikke mye pr pers). Venner/familie, etter lommebok. Mellom 50-400 [emoji14]
 
Kollega: spleiser med resten av gjengen, så kanskje 30 kr?

Venner: 250-300

Familie: hjemmestrikk, så garnkostnaden (spørs jo hva jeg strikker)
 
Alt fra mellom 50 kr til 500 kr.

Kollegaer var 50 kr hver på arbeidsplassen.
Mens bekjente får gjerne for 200 kr.
Og nære venner og familie kan få for 500 kr.
 
Spleiser på jobben, så der bruker vi 50 kr hver
Til en venn ville jeg brukt kanskje 300-400 avhengig av hva jeg finner
Familie har ikke vært aktuelt ennå, men blir ikke så mange barn, så tenker 700-800 kanskje :)
 
Kommer litt an på hva jeg finner :p
 
Har ikke vært borti "til kollega"
Til venner tenker jeg kanskje 2-300, det spørs litt på hva jeg føler for å kjøpe (altså klær, leke, bamse mm)
Familie... hmm... det har jeg så og si ikke vært med om... bare et søskenbarn som fikk barn for 18, 16 og 9 år siden, så det husker jeg ikke [emoji53]
Men nå i mars skal jeg bli gudmor til en nær venninnes gutt, og da lander jeg på 350kr.
 
Pris tenker jeg ikke på i det hele tatt. Jeg finner noe jeg liker og kjøper det. ;) En i familien fikk en pysj til sin baby til sikkert 150 kroner.
Jeg har selv ikke fått gaver til 500kr i barselgave, men jeg ser på gaven og ikke på verdien.
 
Bruker vel 2-3-400, alt etter som.. bruker ikke nødvendigvis mer til familie, men de får gjerne litt andre ting også senere, som tante bare "måtte" kjøpe :p
 
Jeg har vært fryktelig dårlig på sånt, noen ganger strikker jeg noe om jeg blir inspirert, men har ikke gitt så mye.

Sist noen venner fikk barn gav vi en body i noen størrelser opp fra nyfødt til babyen (siden vi gikk ut i fra at de drukna i nyfødt klær) og ei dukke til storesøsteren. Passa på at hun fikk mest oppmerksomhet på besøk også - foreldrene digga det.
 
Kjøper etter lommeboken.
Om det er til en venninne eller familie. Nå er min familie og mannens familie(våre søsken) ferdige med å få barn for mange år siden, så de er snart besteforeldre, og noen er blitt oldeforeldre :p Så mine tantebarn begynner vel om noen år. Så da får vi se hva jeg finner på ;)
 
Hvor mye kjøper dere for ?
Til
Kollega
Venner
Familie

Vår/ Sommerbarn ca 2-300 kr. Tenker på hva jeg satt pris på til min barsel, og det var basic- klær. Bodyer, pysjer, luer, smekker osv. Og man får ganske mye i bomull for den summen!

Er det høst/vinterbarn legger jeg i litt mer. Ull er dyrere.

Samme sum uansett om det er venner, kollega eller familie
 
Har vel brukt maks 2-300kr til venner og familie, utenom min søster, da handlet jeg jevnt og trutt så ble dyrere der :p
 
Kollega kommer helt an på hvor godt jeg kjenner vedkommende; jeg har en god kollega som fikk barn for et par måneder siden, og da strikket jeg et babyteppe som vel kom på 2-300kr i garn tipper jeg. Til mer perifere kolleger ville jeg bare ha blitt med på kronerulling, 30-50kr.

Til fettere og kusiner som får barn, pleier jeg å gi en barselgave til 200-250kr.

Til søsken og nære venninner kan jeg gi oppimot 500kr, men ofte ender det med at jeg strikker noe til dem i stedet, og da blir det gjerne billigere, ville tippe rundt 300kr.
 
Har i grunn ikke noe fast pris. Handler etter hva jeg har på konto der og da;) men mer til eksempelvis søster da:) kommer til å gå bananas når hun blir mamma kjenner jeg. For blir en stund til små igjen her ;) kollega spleiser vi på,30-50kr
 
Kollega: Blir samlet inn på jobben, 50 kr per pers.

Venner: 300-600 kroner
Familie: Har ikke blitt tante enda, men tenker rundt 1000 kr.
 
Kollega: Kjøper ikke egen presang. Gis sammen med de andre.
Venner: Spørs, men alt fra 200-500kr
Familie: Har ingen i familien som har fått barn, men ser hvor mye den enkelte har gitt oss. Tante på far sin side har for eksempel lagt seg på 200kr, mens onkel på mor side har lagt seg på rundt 1.000-1.500kr.
 
Tenker ikke pris. Kjøper noe fint, prisen er uvesentlig.
Evt. Strikker, syr vognpose, noe annet hjemmelaget.

Har hatt vognposer som kom på rundt 1000,- Funnet klær på salg til 150 kr totalt. Viktigste er at man tenker på den som skal få den
 
Back
Topp