Prevensjon

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Dere som ikke går på pilla, hva bruker dere av prevensjon ?

Vi er ferdig med barn nå og jeg ønsker å begynne på noe annet enn piller. Har hørt det er mye nytt på markedet nå, som kan sitte inne i 3 og 5 år? Noen med erfaring / anbefaling ?
Hvordan er det med mens når man går på dette?

Skal til legen i morgen og håper derfor på masse tips her inne så jeg vet hva jeg skal be ommi morgen :)
 
Nett no går da i avholdenhet [emoji42] [emoji28] men tenkte å prøva spiral her ettekvart vertfall.. me har avtalt å ikkje bestemma oss for onge/ikkje onge før om fem år.. då blir da evt klypt hos gubben.. [emoji14]

Har ikkje so mykje tips å komma me te deg merka eg.. [emoji14] heh.. eg hadde p-plaster før, da va eg fornøyd me.. :)
 
Jeg vurderer p-stav som legges inn under huden og varer i opptil 3 år. har ingen erfaring selv, men den inneholder bare gestagen og ikke østrogen og gir derfor lite bivirkinger. Slik jeg har forstått det er det uregelmessige blødninger som avgjør om folk er fornøyd. Og dette er veldig individuelt. Jeg gikk på en gestagen p-pille etter forrige svangerskap og hadde ikke blødninger i det hele tatt så krysser fingrene for det.
 
Brukte p-ring tidligere. Bruker den i tre uker, så en uke uten, og sånn går det.. :) Menstruasjon kommer den uken uten ringen.
Var fornøyd med den, slapp å huske på å ta piller, noe jeg var dårlig på.. :)
 
Tenker hormonspiral for da skal du slippe menstruasjonen og det skal være forebyggende mot livmorhalskreft eller brystkreft har jeg hørt? Skal snakke med legen på min 6 ukers kontroll.
 
Dere som ikke går på pilla, hva bruker dere av prevensjon ?

Vi er ferdig med barn nå og jeg ønsker å begynne på noe annet enn piller. Har hørt det er mye nytt på markedet nå, som kan sitte inne i 3 og 5 år? Noen med erfaring / anbefaling ?
Hvordan er det med mens når man går på dette?

Skal til legen i morgen og håper derfor på masse tips her inne så jeg vet hva jeg skal be ommi morgen :)

Hva endte du med? Jeg fikk masse skriv om forskjellige prevensjonsmidler av legen min i dag. Jeg hadde egentlig bestemt meg for hormonspiral, men så sa legen at man kan gå opp til et halvt år med menssmerter etter å ha satt den i :nailbiting:

Noen med erfaringer?
 
Hva endte du med? Jeg fikk masse skriv om forskjellige prevensjonsmidler av legen min i dag. Jeg hadde egentlig bestemt meg for hormonspiral, men så sa legen at man kan gå opp til et halvt år med menssmerter etter å ha satt den i :nailbiting:

Noen med erfaringer?
Jeg gikk for spiral . Mirena tror jeg den het:)
 
Jeg er skikkelig usikker på hva jeg skal velge.. Greit med spiral og sånn, så slipper jeg tenke mer på det.. Hadde p-ring tidligere, for jeg glemte hele tiden å ta pillene mine :p
Men skal jeg ha noe nå, vil jeg ha noe som "slipper" effekten nesten med en gang jeg slutter på prevensjon.
Jeg har pcos, og det kan da være vanskeligere å bli gravid.. I tillegg er jeg nå fylt 30 år, og ønsker ikke å nærme meg 40 før eventuelt neste baby :) Legen har tidligere sagt at det blir vanskeligere jo eldre jeg blir, å få barn.

Noen som vet om bra prevensjon som "slipper" når du slutter med den? :)
 
Var det hormonspiral?
Det er en type hormonspiral ja. :)
Bestilte time på aleris , og hun satte den inn og tok ultralyd etterpå for å sjekke at den satt riktig.

Den kostet rundt 1.500,-
Jeg merket ikke noe til at den ble satt inn, men var litt øm de første dagene. Nå merker jeg ingenting annet enn litt småblødninger som er normalt i starten. Har gått på det i 2 uker nå.

Spiralen kan sitte i 5 år.
 
Back
Topp