Prevensjon...

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Nå ha eg prøvd næstn aille typa prevensjon, og lik ingen av de....har no p-stav, og har så uregelmessig mens, og e hormonell og sur :p

Så no e eg på utkikk etter hormonfri prevensjon, har dåkker nå idea :p har vært å sneke litt på de de computeran, Lady Comp o.l nån sei at de e kjæmpe bra, andre ikje fullt så fornøyd....

Men viss man bruk en sånn, pluss kondom, oooog kansje sæddrepende kræm, så kansje man e sekkra då :p

Det e ikje verdens undergang om eg bi gravid no, meeen vill jo helst vent tell eg ha fått meg jobb :p
 
Sterilisering haha :p men lønner seg ikke for de som vil ha flere barn :D

Aner lite om prevensjon egentlig..aldri brukt noe annen enn kondom :)
 
Ladycomp og kondom er kanskje greien for deg? Om man har ganske stabil mens er det ikke veldig vanskelig å unngå de usikre periodene om man bruker temp :D
 
Du kan prøve Natural Cycles. En app hvor man måler temp og legger inn. Basert på data iløpet av en syklus vil den fortelle deg når du har eggløsning (basert på temperaturen din) og når det er "trygt". Har man stabil syklus så skal det være trygt å ha sex de dagene det er grønt, og man må ha annen beskyttelse når det er rødt. :)

Man får iallfall prøve en måned gratis, og se om det passer for deg. :)
 
Viser den appen om dagene før eggløsning da? Jeg vet akkurat når jeg har eggløsning pga smerter. Og pleide å unngå sex de dagene. Men hadde det 2 dager før eggløsning og ble gravid med Leoh haha.. og da kan det bare ha kommet noen dråper altså! :p
 
Viser den appen om dagene før eggløsning da? Jeg vet akkurat når jeg har eggløsning pga smerter. Og pleide å unngå sex de dagene. Men hadde det 2 dager før eggløsning og ble gravid med Leoh haha.. og da kan det bare ha kommet noen dråper altså! :p
Det er rødt i dagene før el ja, siden sædcellene kan leve opptil 72 timer i livmoren. :p men tempen viser også om man har el eller ikke.
 
Har kobber og er veldig fornøyd. Men kanskje ikke så ideelt, om dere ønsker barn snart..
 
Det er rødt i dagene før el ja, siden sædcellene kan leve opptil 72 timer i livmoren. :p men tempen viser også om man har el eller ikke.

Ah ja da funker det kansje haha.. aldri brukt noe sånt heller jeg :p har så stabil syklus, så har ikke hatt behov for det heller.. blitt gravid på første forsøk med Emira, og de to andre han kommet uplanlagt hehe.. har også hørt at noen sædceller kan overleve i 5-6 dager:eek: så det er noe sånt som må ha skjedd med Leoh..for vi var såååå forsiktige haha.. trodde vi hvertfall:p
 
Ah ja da funker det kansje haha.. aldri brukt noe sånt heller jeg :p har så stabil syklus, så har ikke hatt behov for det heller.. blitt gravid på første forsøk med Emira, og de to andre han kommet uplanlagt hehe.. har også hørt at noen sædceller kan overleve i 5-6 dager:eek: så det er noe sånt som må ha skjedd med Leoh..for vi var såååå forsiktige haha.. trodde vi hvertfall:p
Ja, vet ikke om jeg hadde orket det som eneste prevensjon. For da er det jo to uker av måneden man kan ha ubeskyttet sex på :p Resten må man bruke noe annet i tillegg.
 
Det er rødt i dagene før el ja, siden sædcellene kan leve opptil 72 timer i livmoren. :p men tempen viser også om man har el eller ikke.
Jeg har aldri brukt den metoden som prevensjon da, kun ved prøving. Men står det noe om hvordan den egentlig kan forutse når eggløsning kommer? Med tanke på at tempøkning kommer etter eggløsning? Tipper at man må ha ganske stabil syklus og må gjennom et par sykluser før man kan stole på den metoden som prevensjon liksom :p
 
Jeg har aldri brukt den metoden som prevensjon da, kun ved prøving. Men står det noe om hvordan den egentlig kan forutse når eggløsning kommer? Med tanke på at tempøkning kommer etter eggløsning? Tipper at man må ha ganske stabil syklus og må gjennom et par sykluser før man kan stole på den metoden som prevensjon liksom :p
Man må ha målt temp i en måned eller to for å etablere et mønster. Først da kan appen forutse el etc. Men ja, man må nok ha stabil syklus for at det skal funke. Det har jo jeg alltid hatt da, på dagen. :p ;)
 
Ja, vet ikke om jeg hadde orket det som eneste prevensjon. For da er det jo to uker av måneden man kan ha ubeskyttet sex på :p Resten må man bruke noe annet i tillegg.

Haha funka for oss i mange år å bare "ta den ut" før cellene kom seg ut haha.. men så har jeg IKKE sex når jeg har mensen, og ofte jeg ikke kan ha det når jeg har eggløsning heller pga smertene magen..de har jo bare blitt verre etter sterilisering:confused:
 
Man må ha målt temp i en måned eller to for å etablere et mønster. Først da kan appen forutse el etc. Men ja, man må nok ha stabil syklus for at det skal funke. Det har jo jeg alltid hatt da, på dagen. :p ;)
Ja da kan jeg skjønne at det funker :D
Skulle gjerne sluppet hormoner helt. Men kroppen min går ikke helt etter klokka liksom :p
 
Back
Topp