Prevansjon

Prestekragen92

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
*Aprilbaby 2018*
Hvilken prevansjon skal du bruke/bruker du?:)
Burde vel begynne å tenke på dette nå. I morgen er det 6 uker siden fødsel:rolleyes:

Noen som har noe å anbefale/erfaringer? Ammer, så det må jeg vel også tenke på?:)
 
Vurderer kobberspiral, men er usikker. Har ikke brukt hormonell prevensjon på mange år pga blodpropp, men var veldig fornøyd med både p-piller og minipiller da jeg brukte det.
 
Jeg skal få inn en hormonspiral hos gynekolog [emoji4]. Og frem til da fortsette på minipille.. Mensen kom tilbake når frøkna var syv uker [emoji29]
 
Blir hormonspiral her. Skal til legen i dag pga trøske, så tenker jeg ber om en henvisning til gynekologen da.
Har gått på p-piller tidligere, men er så lei de pillene [emoji14]
 
Tenkte spørre om minipille. Virker greit, og slipper tenke på å dra til legen for å få tatt ut spiral den dagen jeg ikke ønsker prevensjon lengre.
 
Jeg har gått to runder på p-stav før jeg ble gravid (seks år til sammen) og var i utgangspunktet godt fornøyd med det. Jordmor anbefalte meg hormonspiral nå som jeg har født, men jeg er redd det gjør så vondt å sette inn at jeg ikke vet om jeg tør :rolleyes: (jaaa, jeg vet at det kom et menneske ut av tissen min for to måneder siden, men likevel... :p)

Jeg ser det er mange her som også skal ha hormonspiral, og hvis så mange velger det, da kan det vel ikke være så skummelt som jeg tror.. Jaja, det står i alle fall mellom p-stav og hormonspiral for min del :)
 
Jeg har gått to runder på p-stav før jeg ble gravid (seks år til sammen) og var i utgangspunktet godt fornøyd med det. Jordmor anbefalte meg hormonspiral nå som jeg har født, men jeg er redd det gjør så vondt å sette inn at jeg ikke vet om jeg tør :rolleyes: (jaaa, jeg vet at det kom et menneske ut av tissen min for to måneder siden, men likevel... :p)

Jeg ser det er mange her som også skal ha hormonspiral, og hvis så mange velger det, da kan det vel ikke være så skummelt som jeg tror.. Jaja, det står i alle fall mellom p-stav og hormonspiral for min del :)

Jeg syns også spiral høres skummelt ut!:bag::hilarious:
 
Sist gang prøvde jeg hormonspiral men blødde hver dag i 6 mnd - da var jeg lei og fikk den fjernet.

Nå var jeg på 6 ukers kontroll på mandag og endte med kobberspiral. Jeg er ikke noe fan av hormoner.

Jeg trodde det skulle gjøre kjempe vondt, men det har kun litt ubehagelig [emoji28][emoji1305]
Har hatt blødning siden - så jeg får se hvor lenge det varer denne gangen [emoji849]
 
Fikk satt inn hormonspiral i dag. Jeg har ikke hatt det før så jeg er spent på hvordan det funker for meg mtp bivirkninger. Vi brukte sikre perioder og hoppe av i svingen som prevensjon siden vi fikk gutten vår siden vi visste vi ville ha en til. Nå vil jeg ha noe mer sikkert [emoji4]
 
Fikk satt inn hormonspiral i dag. Jeg har ikke hatt det før så jeg er spent på hvordan det funker for meg mtp bivirkninger. Vi brukte sikre perioder og hoppe av i svingen som prevensjon siden vi fikk gutten vår siden vi visste vi ville ha en til. Nå vil jeg ha noe mer sikkert [emoji4]

Det er sånn vi tenker også. Vi vet at vi vil ha en til, og kommer h*n litt før planlagt er det helt greit. Men etter nestemann må vi nok over på en annen form for prevensjon vi også :).
 
Her ble det minipillen [emoji4] orker ikke å sette inn en hormonspiral når vi kommer til å prøve på et nytt barn om 1-1 1/2 år [emoji4]
 
Back
Topp