Vegen mot våre små ♥️

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Da har jeg kvinna meg opp til å skrive egen dagbok jeg også! :)
Jeg er snart 22 år og mannen er 26 år, vi giftet oss for et år siden og startet prøvingen på første barn i september 16 Jeg hadde gått på p-piller i noen år, og sluttet i august. Kom raskt tilbake i syklusen, så pillene forsvant fort ut av systemet. Viste seg derimot at prøvingen kom til å bli lenger enn vi forventet. Ikke en eneste positiv g-test til nå gjør at vi har mistet litt av håpet på at vi kan bli gravide:(
På onsdag kom tr, så nå er vi akkuratt startet pp8. Krysser alt vi har for at det klaffer denne mnd! Nå er vi klare for en mnd med temping, el-tester, folat og hyppig bruk av conceive plus. Nå SKAL det gå! :D

Red.
Siden det enda ikke har klaffet for oss, tenkte jeg å skrive litt om hvordan vegen har vært til nå :) Husker ikke alt fra de første pp'ene, så blir mest fra etter jeg startet å skrive her på BV :)

PP1:
Sluttet på pilla 24. august 2016. Blødningen kom som normalt 3-4 dager etter, og første syklus varte 27 dager. Testet ikke ut noe spesielt, brukte ikke el-tester, men la inn aksjer jevnlig.

PP2:
Veldig skuffet over at tr kom, men samtlig glad for at det ikke ble noen baby midt i bacheloren likevel :) Går inn i pp2, og bestiller el-tester og g-tester på nettet. Begynner også å ta Nycoplus gravid-tabletter. Skuffelsen ble ekstra stor da tr kom denne gangen også. Selv om det er normalt for par at det tar litt tid å bli gravide, hadde vi stor tro, da vi begge er unge og friske.

PP3:
Bestiller flere tester, og prøver å slappe av i forhold til prøvingen, men innerst inne klarer jeg ikke annet enn å planlegge hvordan vi skal fortelle det til familien, ser for meg magen vokse, og er på konstant symptomjakt. Forsetter med el-testingen, samtidig som jeg tar tablettene fra Nycoplus.

PP4:
Takler ikke lenger tabelettene jeg har gått på, så går over til bare folsyre-tabletter. Tester også etter el, og legger inn aksjer jevnt og trutt. Når tr inntreffer rundt 30. januar, er skuffelsen utrolig stor. Vi skulle jo ha fortalt nyheten til nære og kjære nå :( Ble mye grining på oss begge, og det var nok her vi var på bunn.

PP5:
Tester ut litt forskjellige kjerringråd (hvilken stillig, forbedre helsen osv), i tillegg til at vi forsetter med el-tester og folsyre-tabletter. Ble syk rundt el, og fikk derfor ikke lagt inn så mange aksjer som vi håpet. Tr kommer da som forventet.

PP6:
Ikkje noe nytt som skjer, lese mye om prøving, men prøver å strekke ned, og ikke tenke for mye på det. Blir likevel skuffet da tr kommer.

PP7:
Bestiller oss concieve plus som ikke når frem før det er for sent. Ellers er alt som før (så vidt jeg husker nå vertfall)


PP8:
Blir mer aktiv på BV. Begynner å tempe etter el, men godt over halvvest finner jeg ut at tempen er ugyldig. Har også testet etter el, men uten en eneste positiv test frem til en uke før IKM, gir vi litt opp håpet. IKM kommer en uke for sent, og skuffelsen er veldig stor.

PP9:
Kjøper inn fertilitetstest til mannen, og han får SUPERT resultat! Blir veldig glade over at resultatet var over snittet bra, men samtidig gjør det oss mer bekymret over at noe da må være galt med meg, siden jeg enda ikke er gravid :(
Både jeg og gubben starter med B-vitaminer og D-vitaminer, og legger inn aksjer oftere enn noen gang før. NÅ har vi troa! Temper etter el, samtidig som jeg tester, og det ser ut til at el havner på CD21. LF er da 13 dager, siden tr kom to dager for sent. Hadde for første gang ømme pupper, og ble derfor ekstra sjokkert da g-testene gang på gang viste negativ. Vurderer å ta pause, men babydrømmen er sterkere enn da vi startet, og det er forstatt litt håp i oss som holder oss gående!

PP10:
Startet å drikke salvie-te på CD1 i håp om å få fremskyvd el med noen dager. Har også hamstret tester på apoteket, og har planer om å ta B6-vitaminer etter el, for å forlenge lf. Blir spennende å se hva som skjer fremover :)

PP11-13:
La bort forum, el-testet, temping, tabletter og alt annet som høre prøvingen med, og prøvde å ikke tenke for mye på babyønske. Vi la fremdelig inn aksjer relativt ofte, særlig rundt normal el-tid. Var godt med en pause fra alt dette. På samme tid som gikk vi inni PP12/13 fikk vi svar fra gyn. om at alle prøvene såg bra ut, og ingenting stod i vegen for oss. Vi ble likevel henvist til ivf i løpet av PP14.

PP14:
Tok opp igjen el-tester, og fikk positiv el-test allerede CD16 (normalt 4-6 dager senere). Likevel gikk det ikke så bra.

PP15:
Prøvde smått med el-tester, men gav opp da ingen av de 4 første var i nærheten av positive. La lokevel inn godt med aksjer, og på selvelse julaften viser cbd: gravid 1-2. Men lykken var kortvarig. Testene ble svakere og svakere, og vi konstanterke at det var kjemisk da tr kom to dager senere.

PP16:
Troen er litt større nå som vi vet at egget vertfall har vært befruftet før, men vi er likevel møkk lei prøvingen. Tar kontakt med St. Olavs, og avtaler oppstartsdato ivf i slutten av feb., altså PP17. Vi gruer oss veldig, men det er godt å ha noe konkret å se frem til!

Ble ingenting av ivf, da vi klarte det på egenhånd i PP16! Fikk positiv test og 2-3 på cbd 27. jan :Heartred
Om graviditeten fra s. 14
Jenta vår ble født 15.10.18.

PP1:
I mnd skifte juli/august slutta jeg på pilla da vi ønska å starte prøvingen på nr. 2. Tok lang tid før tanta kom, men ble så gravid på første forsøk! Termin i slutten av juni 2020:Heartred Gikk desverre galt i uke 5.

PP2:
Stor tro på at dette skulle gå bra. Var jo slik det var sist. Desverre rakk jeg knapt ta en eneste test før tanta dukka opp 10dpo.

PP3:
Kort syklus. El kom rund cd 14, og tanta kom selveste lillejulaften 11dpo.

PP4:
Kjøpt inn nye el-tester, B6 og wild yam. Nå gå vi all in. Hadde vært såå fint med to år aldersforskjell!

PP5:
Prøvde det meste, men uten effekt, neste mnd blir det pause.

PP6:
Pausemnd. La inn akskjer x3 og la bort alt av tester og tabletter. Positiv test 13dpo. Tul viste frisk og fin baby 8+4 :Heartred
 
Last edited:
Da har jeg kvinna meg opp til å skrive egen dagbok jeg også! :)
Jeg er snart 22 år og mannen er 26 år, vi giftet oss for et år siden og startet prøvingen på første barn i september. Jeg hadde gått på p-piller i noen år, og sluttet i august. Kom raskt tilbake i syklusen, så pillene forsvant fort ut av systemet. Viste seg derimot at prøvingen kom til å bli lenger enn vi forventet. Ikke en eneste positiv g-test til nå gjør at vi har mistet litt av håpet på at vi kan bli gravide:(
På onsdag kom tr, så nå er vi akkuratt startet pp8. Krysser alt vi har for at det klaffer denne mnd! Nå er vi klare for en mnd med temping, el-tester, folat og hyppig bruk av conceive plus. Nå SKAL det gå! :D
Velkommen skal du være :D Leit at det har så lang tid, nå må det være deres tur! :)
Blir spennende med temping da! Krysser fingrene for at det klaffer for dere snart!
Blir artig å følge med deg videre på veien mot deres lille spire :) Masse lykke til!
 
Velkommen skal du være :D Leit at det har så lang tid, nå må det være deres tur! :)
Blir spennende med temping da! Krysser fingrene for at det klaffer for dere snart!
Blir artig å følge med deg videre på veien mot deres lille spire :) Masse lykke til!
Takk for det:D 8mnd er nesten ingenting i forhold til hvor lenge andre her inne har prøvd, men det føles likevel ut som en evighet. Desverre kommer ikke barn på bestilling.. Krysser fingrene for oss, og alle andre prøvere her inne for at det blir noen desember- og januarbarn :D
 
Takk for det:D 8mnd er nesten ingenting i forhold til hvor lenge andre her inne har prøvd, men det føles likevel ut som en evighet. Desverre kommer ikke barn på bestilling.. Krysser fingrene for oss, og alle andre prøvere her inne for at det blir noen desember- og januarbarn :D
Jeg er bare inn i PP 3 nå og jeg syntes det virker som en evighet :D Tør ikke en gang og tenke på hvordan er føles etter så lang tid:wideyed: Håper det blir mange positive tester framover :)
 
Da har jeg kvinna meg opp til å skrive egen dagbok jeg også! :)
Jeg er snart 22 år og mannen er 26 år, vi giftet oss for et år siden og startet prøvingen på første barn i september. Jeg hadde gått på p-piller i noen år, og sluttet i august. Kom raskt tilbake i syklusen, så pillene forsvant fort ut av systemet. Viste seg derimot at prøvingen kom til å bli lenger enn vi forventet. Ikke en eneste positiv g-test til nå gjør at vi har mistet litt av håpet på at vi kan bli gravide:(
På onsdag kom tr, så nå er vi akkuratt startet pp8. Krysser alt vi har for at det klaffer denne mnd! Nå er vi klare for en mnd med temping, el-tester, folat og hyppig bruk av conceive plus. Nå SKAL det gå! :D
Hei, koselig at du har laget en dagbok å [emoji1] da sksl jeg følge deg [emoji1] håper at april måneden er måneden vår [emoji1]
 
Dere er nesten like gamle som oss! Jeg blir 23 i oktober og han ble nettopp 25 [emoji14]her må jeg følge med også!
 
Dere er nesten like gamle som oss! Jeg blir 23 i oktober og han ble nettopp 25 [emoji14]her må jeg følge med også!
Godt å se andre på vår alder som også prøver! Føler alle rundt oss som er lik i alder popper ut unger like ofte som vi vasker huset.. :angelic::taunt014 Er kanskje ikke like akseptabelt å snakke høyt om at man er ung og prøver å få barn? Ønsker dere lykke til ihvertfall :)
 
Dere er nesten like gamle som oss! Jeg blir 23 i oktober og han ble nettopp 25 [emoji14]her må jeg følge med også!
Jeg var 23 når jeg ble gravid med gutten 24 når han ble født [emoji4]
Godt å se andre på vår alder som også prøver! Føler alle rundt oss som er lik i alder popper ut unger like ofte som vi vasker huset.. :angelic::taunt014 Er kanskje ikke like akseptabelt å snakke høyt om at man er ung og prøver å få barn? Ønsker dere lykke til ihvertfall :)
 
Godt å se andre på vår alder som også prøver! Føler alle rundt oss som er lik i alder popper ut unger like ofte som vi vasker huset.. :angelic::taunt014 Er kanskje ikke like akseptabelt å snakke høyt om at man er ung og prøver å få barn? Ønsker dere lykke til ihvertfall :)
Jeg synes det er skikkelige enten eller, enten skal de vente lenger, eller så holder de på med både 2. Og 3. [emoji14] føles som om det er få rundt meg på min alder som prøver på 1.. men det prates ikke så mye om sånt heller
 
Jeg synes det er skikkelige enten eller, enten skal de vente lenger, eller så holder de på med både 2. Og 3. [emoji14] føles som om det er få rundt meg på min alder som prøver på 1.. men det prates ikke så mye om sånt heller
Det er helt sant! Satser på at vi kan vere noen av de få som får nr 1 nå da :D
 
received_10208112841529632.jpeg
Da er vi igang :D Frøken glemsk må selvfølgelig henge opp et skjema i skapet på badet slik at ingenting blir glemt:wacky:
 
Last edited:
Har tenkt å teste ut grapefruktjuice, men glemte å kjøpe det på lørdag, så har ikke fått startet enda. Hørt det smaker grusomt, så blir spennende :yuck:
Tenkte det selv men litt for seint med det nå [emoji13] cd12 idag [emoji4] men jeg har sett litt i butikkene men finner ikke noe grapefruktjuice eller så er det bare jeg som er blind [emoji85] hvordan ser de ut?
 
Tenkte det selv men litt for seint med det nå [emoji13] cd12 idag [emoji4] men jeg har sett litt i butikkene men finner ikke noe grapefruktjuice eller så er det bare jeg som er blind [emoji85] hvordan ser de ut?
Er flere typer, den ene ligner litt på juice i en melkekartong, haha.. Tror de skal stå kaldt, men vet ikke hvor i butikken. Regner med de står med desse små juice-/melkepakkene og ikke med de store juicepakkene :happy:
 
Da var el-slimet på plass, men ikke gubben [emoji20] får se om det blir noe denne gangen [emoji37] håper og krysser fingrene [emoji18]
 
Da var el-slimet på plass, men ikke gubben [emoji20] får se om det blir noe denne gangen [emoji37] håper og krysser fingrene [emoji18]
Lykke til til dere! Her kommer nok ikke EL før om over en uke.. Tiden går så ufattelig sakte.. :( Gubben er attpåtil blitt syk, så ikke noe sengekos her i gåren.. Jaja.. Han er på bedringens veg, så satser vi vi begge er på topp neste uke xsmile9
 
Back
Topp