*~Prøver på en liten attpåkladd

EL i dag og masse aksjer er lagt inn.
Da er det bare å vente og se hvordan dette blir :) Føler vi har truffet denne gangen, i motsetning til forrige gang.

Hvis TR kommer, så skal jeg ta en blodprøve første syklus dag hos fertilitetsklinikk.....så jeg har egentlig noe å glede meg til uansett. Men aller helst hadde det vært best om det hadde vært 2 streker på graviditetstest.

Da er vi ganske likt :D Jeg er 1DPO i dag :)
Har IKM 01/04. Når har du IKM denne pp?
 
Har ikm samme dag som deg :)
Dagene snegler seg avgårde .....

Blir spennende da [emoji173]️

Haha, jaaa. Men men :) bedre å være på denne siden enn å lete eller el [emoji39][emoji39][emoji39]
 
Vel,....this happend
 

Vedlegg

  • 7BDFA8E0-0116-453B-9250-C7F531E49393.jpeg
    7BDFA8E0-0116-453B-9250-C7F531E49393.jpeg
    524,1 KB · Visninger: 88
glemte jo å legge ved bilde i forrig post, og har mistet rediger knappe ....
 

Vedlegg

  • 29E43778-B617-4F36-BBFC-ECCAC7936B53.jpeg
    29E43778-B617-4F36-BBFC-ECCAC7936B53.jpeg
    650 KB · Visninger: 76
Det går fremover....
Puppene er ømme og har hatt masse mensenmurringer siden 4dpo, og har det fortsatt.
Bare krysser fingrene for at spiren holder seg.
Tenker ikke å ringe legen før jeg er 6 uker på vei, i tilfellet det går galt.
Håper bare kvalmen holder seg unna!
 

Vedlegg

  • 6BC702FC-A459-426E-8463-D7E4F1E8AA10.jpeg
    6BC702FC-A459-426E-8463-D7E4F1E8AA10.jpeg
    483,6 KB · Visninger: 70
Litt om meg:

Jeg er 41 år (blir 42 i 2018) og har 2 store barn fra før (13 og 14,5)
Jeg er så heldig at jeg har funnet drømmemannen i sen alder og vi har nettopp kjøpt hus sammen.
Min samboer er 8 år yngre enn meg, og "barnepraten" kom relativt tidlig i forholdet.

Så vi ble enige om at vi skulle prøve fra 2018. Uten noe stress...hahaha lett for ham å si.
Det er ikke slik at vi MÅ ha barn, men min samboer sier det vil være veldig koselig hvis vi får et barn sammen. Hvis vi ikke klarer å få det til, så er det også greit, da han sier han har det veldig bra med meg og 2 bonusbarn.

Tenkte jeg skulle lage en liten dagbok her, ettersom jeg er å anse som "gammel" i alder, for å prøve å bli gravid.
Så vi får bare krysse fingrene og se hva som skjer.


pp1 -> el: 26.01 ikm: 07.02. syklus: 28 dager
pp2 -> el: 20.02 ikm: 05.03. syklus: 25 dager (fikk ikke lagt inn aksjer på rett tidspunkt)
pp3 -> el: 19.03 ikm: 01.04
Interessant dagbok. Når det gjelder telling av pp, så bør du ikke ta med de pp der dere ikke traff. Man kan, f.eks. ikke si man har prøvd i et halvt år uten å lykkes, når man egentlig var bortreist. Det blir bare stress hvis man tenker man brukte så mye tid.
 
Oi, ser nå at du er gravid. Her gikk det fort. Gratulerer!!!!
 
uke 4+4

Symptomer:
  • Ømme bryster
  • Murringer i mage som om mensen er på vei
  • Vondt i ryggen, spesielt når jeg har sittet på rompa en hel arbeidsdag
  • Evig trøtt, må ha meg en høneblund etter jobb for å holde ut kvelden
  • Tisser ofte så blir dehydrert slik at jeg er konstant tørst
  • Oppblåst som en ballong
  • Kanskje litt mer irritabel enn vanlig
Tiden går sakte og jeg klarer ikke å slå meg til ro med at dette kommer til å gå hele veien. Titter på papiret hver gang jeg er på do...så jeg håper jo at jeg kan legge stresset fra meg og slappe av og nyte dette.
Men jeg tenker nok alt for ofte på at alderen min er i mot meg, og at det er derfor jeg kanskje er mer redd for å miste nå enn jeg var i tidligere svangerskap.
 
uke 4+4

Symptomer:
  • Ømme bryster
  • Murringer i mage som om mensen er på vei
  • Vondt i ryggen, spesielt når jeg har sittet på rompa en hel arbeidsdag
  • Evig trøtt, må ha meg en høneblund etter jobb for å holde ut kvelden
  • Tisser ofte så blir dehydrert slik at jeg er konstant tørst
  • Oppblåst som en ballong
  • Kanskje litt mer irritabel enn vanlig
Tiden går sakte og jeg klarer ikke å slå meg til ro med at dette kommer til å gå hele veien. Titter på papiret hver gang jeg er på do...så jeg håper jo at jeg kan legge stresset fra meg og slappe av og nyte dette.
Men jeg tenker nok alt for ofte på at alderen min er i mot meg, og at det er derfor jeg kanskje er mer redd for å miste nå enn jeg var i tidligere svangerskap.

Dette gikk fort! Kjempe bra for deg :D
Når har du termin?
 
Dette gikk fort! Kjempe bra for deg :D
Når har du termin?

Ja det gikk overraskende fort,....nesten så man ikke tror det selv.
Men har ikke helt troen på at dette går bra, for det skulle liksom ikke gå så raskt.
Men man blir jo tullerusk av å tenke slik.

Hadde jo håpet at det hadde klaffet for deg i forrige pp også, for vi hadde jo samme ikm. Kunne vært kult å fulgt hverandre :)

Men utifra siste mens, så er termin satt til 10 desember. Har ikke bestilt time hos legen ennå. Tenkte å vente å se om det går bra litt til.

Men får se hvordan det går,...om den ikke kommer før den 10 des.....
1 mann kom 6 uker før tiden, 2 mann kom 3 uker før tiden.
Bare den ikke kommer 2 desember, for jeg har ikke lyst til å dele bursdagen min ;)
 
Ja det gikk overraskende fort,....nesten så man ikke tror det selv.
Men har ikke helt troen på at dette går bra, for det skulle liksom ikke gå så raskt.
Men man blir jo tullerusk av å tenke slik.

Hadde jo håpet at det hadde klaffet for deg i forrige pp også, for vi hadde jo samme ikm. Kunne vært kult å fulgt hverandre :)

Men utifra siste mens, så er termin satt til 10 desember. Har ikke bestilt time hos legen ennå. Tenkte å vente å se om det går bra litt til.

Men får se hvordan det går,...om den ikke kommer før den 10 des.....
1 mann kom 6 uker før tiden, 2 mann kom 3 uker før tiden.
Bare den ikke kommer 2 desember, for jeg har ikke lyst til å dele bursdagen min ;)

Tenk så herlig da! Ha med en bitte liten baby julaften. Så fantastisk! Misunner deg den altså..

Jeg blir nok her inne en god stund. Har følelse av at dette vil ta tid og at jeg kanskje på gjennom IVF. IVF blir isåfall ikke før om 1år :(
 
uke 5+2

fortsatt de samme symptomene, men er litt lite kvalm i forhold til de 2 første svangerskapene mine. Så jeg har ikke helt følelsen for at dette går bra ennå.
Har bestilt TUL den 23 april som da vil være 7+1, så veldig spent på den.
Ellers så ble det 3+ på digitale i dag. Men hjelper meg ikke helt å senke skuldrene fordet.
 

Vedlegg

  • 70B9844F-0E4B-496D-9D3A-A2D86160D393.jpeg
    70B9844F-0E4B-496D-9D3A-A2D86160D393.jpeg
    385,4 KB · Visninger: 56
uke 6+1

  • Litt mindre ømme bryster enn forrige uke
  • Mer sensitive nippels
  • Kramper i magen
  • Vondt i ryggen / halebeinet
  • Evig trøtt, lite energi
  • Kvalm, lite matlyst (Gått ned 2 kg)
Symptomene begynner å bli mindre,....og merker at det bekymrer meg litt.
Men nå er det bare 1 uke igjen til TUL, å blir spennende å se om det er et bankende hjerte der!
 
uke 7+1 (eller 6+6 i følge TUL)

  • Brystene er ømme men blir lettere å håndtere etterhvert
  • Veeeeldig sensitive nippels
  • Kramper i magen
  • Sinnsykt vondt i ryggen / halebeinet, blitt sykemeldt 50% da jeg ikke klarer å sitte med kontorarbeid 8 timer om dagen.
  • Er i en evig ond sirkel av trøtthet
  • Kvalm, lite matlyst, ingen cravings.

Var på TUL i dag og så et bankende hjerte på en liten reke :)
Det hadde jeg ærlig talt ikke forventet. Så jeg ble veldig lettet.
Jordmoren mente jeg var på 6+6 etter målingene, men de 2 dagene forskjell tror jeg ikke hun klarte å skille på målingen.....reka var jo ikke mer enn 0,9 cm.
Men men.....
Skal jo igjennom duotest før uke 12, så skal inne til ny ultralyd om ikke alt for lenge.
 

Vedlegg

  • MegOgHan.jpeg
    MegOgHan.jpeg
    579,5 KB · Visninger: 44
uke 7+1 (eller 6+6 i følge TUL)

  • Brystene er ømme men blir lettere å håndtere etterhvert
  • Veeeeldig sensitive nippels
  • Kramper i magen
  • Sinnsykt vondt i ryggen / halebeinet, blitt sykemeldt 50% da jeg ikke klarer å sitte med kontorarbeid 8 timer om dagen.
  • Er i en evig ond sirkel av trøtthet
  • Kvalm, lite matlyst, ingen cravings.

Var på TUL i dag og så et bankende hjerte på en liten reke :)
Det hadde jeg ærlig talt ikke forventet. Så jeg ble veldig lettet.
Jordmoren mente jeg var på 6+6 etter målingene, men de 2 dagene forskjell tror jeg ikke hun klarte å skille på målingen.....reka var jo ikke mer enn 0,9 cm.
Men men.....
Skal jo igjennom duotest før uke 12, så skal inne til ny ultralyd om ikke alt for lenge.
Gratulerer så mye med bankende hjerte på lille spire! <3
 
Back
Topp