*~Prøver på en liten attpåkladd

OmpaLompa123

Betatt av forumet
Desemberlykke 2018
Litt om meg:

Jeg er 41 år (blir 42 i 2018) og har 2 store barn fra før (13 og 14,5)
Jeg er så heldig at jeg har funnet drømmemannen i sen alder og vi har nettopp kjøpt hus sammen.
Min samboer er 8 år yngre enn meg, og "barnepraten" kom relativt tidlig i forholdet.

Så vi ble enige om at vi skulle prøve fra 2018. Uten noe stress...hahaha lett for ham å si.
Det er ikke slik at vi MÅ ha barn, men min samboer sier det vil være veldig koselig hvis vi får et barn sammen. Hvis vi ikke klarer å få det til, så er det også greit, da han sier han har det veldig bra med meg og 2 bonusbarn.

Tenkte jeg skulle lage en liten dagbok her, ettersom jeg er å anse som "gammel" i alder, for å prøve å bli gravid.
Så vi får bare krysse fingrene og se hva som skjer.


pp1 -> el: 26.01 ikm: 07.02. syklus: 28 dager
pp2 -> el: 20.02 ikm: 05.03. syklus: 25 dager (fikk ikke lagt inn aksjer på rett tidspunkt)
pp3 -> el: 19.03 ikm: 01.04 GRAVID!! Termin 10.desember
 
Last edited:
Etter en litt rotete start, så begynner nå prøvingen seg endelig.

Etter å ha fjernet spiralen den 5 desember har jeg sittet å ventet på mensen og/eller EL. Har tatt noen sporadiske EL tester i perioden, for å se om man i det hele tatt slipper noen egg i min alder. Det har liksom vært min bekymring, etter å ha brukt spiral de siste 10 årene. Om kroppen i det hele tatt har noen gode egg igjen, og klarer å hente seg inn etter å ha vært mensenfri for 10 år.

Men en av de sporadiske EL testene var positiv den 10 januar, og det ble lagt inn aksjer for harde livet. Meenn......der ble jeg lurt gitt. Jeg fikk mensen dagen etter :(

Så etter å ha googlet masse, kan det konkluderes med at jeg har en ganske kraftig LH topp rett før mensen, som slår ut på EL test. Kjekt å vite.

Men nå er mensen over, og forventet eggløsning 24.01. Som er bursdagen til min samboer. Så det blir å satse ekstra på både kake og kos den dagen :)

Bare prøve å finne ut når i syklusen jeg burde starte med EL tester, fordi jeg er fortsatt ikke sikker på om kroppen min slipper noen egg i syklusen. Så jeg er veldig spent på det.
 
Blir spennende og følge med på deg og håper det klaffer fort for dere [emoji16]
Siden du er usikker på el ville jeg startet rundt cd 8-9 :) så er du sikker på at du finner el! Hvor lange sykluser har du til vanlig?
 
Blir spennende og følge med på deg og håper det klaffer fort for dere [emoji16]
Siden du er usikker på el ville jeg startet rundt cd 8-9 :) så er du sikker på at du finner el! Hvor lange sykluser har du til vanlig?

Jeg har jo ikke hatt en normal syklus på 10 år, så kan ikke si jeg husker det. Men tror ikke den er noe unormal lang.
Er på CD8 i dag, så kanskje starte med det allerede i dag da....bedre å være for tidlig enn for sent :) Takk for det tipset :)
 
Da ble det tatt EL test både i går og i dag, men de var negative.
Jeg forventer at den vil slå ut i en sol på søndagen, så får bare fortsette å teste :)
 
Har hatt blinkende smily i 4 dager nå, og venter spent på når el skal komme.
Merker ingen symptomer eller noe,....faen ikke lett å bli klok på kroppen etter 10 år
 
Etter 5 dager med blinkende smiley, er det endelig en fast smiley :)
Yay....eneste ulempen nå er at mannen er syk:(
Får se hva han orker i løpet av kvelden.
 
Negativ el test i dag, så da er eggløsningen et faktum.
Men mannen har vært syk, så han har ikke orket noe kosing før i dag. Men krysser fingrene for
at det skal holde.
Nå kommer det 14 dager med venting,.....Kanskje prøve å distrahere meg selv med å lære noe nytt, så jeg ikke fokuserer så mye på selve ventingen.
 
Er 4 dpo og syntes dagene er lange.....
Helt siden EL har jeg hatt kramper og vondt i korsrygg, puppene er ømme og svir (følse som om jeg har 10 kg lodd i hver pupp) men det er jo så lenge siden jeg sist har hatt EL at jeg husker jo ikke hvordan kroppen fungerte da. Så jeg kan egentlig ikke ta det for å være noen tidlige symptomer.

Leste nettopp en artikkel ang kvinner fruktbarhet og alder,....så jeg er ikke helt høy i hatten her nå. Mange rar tanker som sniker seg inn. Meeeen skal prøve å være positiv og ikke la det legge en demper på prøvingen.

Sitter og fundere på når jeg evt kan ta den første testen, skal jeg klare å vente til IKM? Eller kan jeg starte 10 dpo?
Ohhh får ikke bestemt meg.
 
Kjørte på med en test i dag 6 dpo, men den var negativ, som forventet egentlig.
Men jeg merker nå at det er litt mye tanker som svirrer.
Frem til nå har jeg følt veldig på at det har klaffet, at jeg "holder på å bli gravid". Men i dag når testen var helt negativ, så fikk jeg meg en liten støkk.
Alle de "sympltomene" som jeg har hatt tidligere, er nå borte. Så jeg har nå mine tvil om at det har klaffet denne gangen. Ja ja vet det er for tidlig å si, men tankene svirrer.

Hva hvis følelsen ikke stemmer, hva hvis jeg skal sitte og føle slik i mange mange prøveperioder,.....jeg ble jo fortalt av legen min at ut i fra min alder, så vil det kunne ta tid å bli gravid. Men alt av blodprøver var ok, og jeg var ikke i nærheten av overgangsalder.
Men min frykt kommer nå snikende på........min samboer er så skråsikker på at vi kommer til å få dette til, at jeg har ikke helt hjerte til å fortelle ham om min frykt....ennå.
Æsj....man blir jo tullerusk av å vente.
 
åhhh herregud som tiden snegler seg av gårde.
10 dpo og nok en negativ test (10 mIU / ml)
Skal ha mensen om 3 dager'ish, så venter veldig i spenning her nå.
Og kjenner meg selv rett kommer jeg til å teste helt frem til TR, selv om jeg merker at jeg har vel ikke helt troa på dette nå, når flere og flere får positive på 10 dpo.

Men jeg har jo en slik god følelse også, at det klaffet,....men også mine tvil.
Skal prøve å la være å teste i morgen, og så vente til 12 dpo.
Har bestilt 20 stk tester som ventes å ankomme da,....men får se hvor lenge jeg klarer å døyve testtreangen.
Trodde virkelig ikke at jeg skulle bli så "hekta" :)
 
Da ble det CD1 da TR kom i morges.
Har da fått konstanter at jeg har sykluser på 28 dager, noe som jeg er veldig fornøyd med.
Så da virker det i ihvertfall som om kroppen har kommet seg etter 10 år med spiral.
 
CD6 - da er det forhåpentligvis bare 10 dager igjen til EL.
Men tenker jeg skal tempe og kjøre tester fra CD 10 for å være sikker.
Men samboer skal være vekk fra CD9 til CD14, så det er best for ham at EL ikke kommer tidlig denne syklusen .....
 
CD8 - tenkte jeg skulle starte med EL tester og temping på lørdagen, dvs CD10.
Blir første runde med temping og er veldig spent.
 
CD11 med elslim og positiv eggløsningstest. :(
Samboer er ikke hjemme før onsdag, så vi får ikke lagt inn aksjer denne mnd.
Da er det bare å vente til mars ...
 
Denne mnd har vært litt kjip, da vi ikke fikk lagt inn aksjer. Så ventetiden til neste eggløsning er ekstrem lang.

Og min samboer har nå foreslått å få målt fruktbarheten vår, slik at vi vet om vi har tid på oss til å prøve mere selv, eller om vi bør be om hjelp :)
Så min samboer har gått fra å mene at «skjer det så skjer det», til å mene at «han vil ha baby»

Så pga alderen min er det kjekt å kunne vite litt mer :)

og der kom TR slik at man er på CD1 i dag....
 
Last edited:
EL i dag og masse aksjer er lagt inn.
Da er det bare å vente og se hvordan dette blir :) Føler vi har truffet denne gangen, i motsetning til forrige gang.

Hvis TR kommer, så skal jeg ta en blodprøve første syklus dag hos fertilitetsklinikk.....så jeg har egentlig noe å glede meg til uansett. Men aller helst hadde det vært best om det hadde vært 2 streker på graviditetstest.
 
Back
Topp