Prøver lykken

Da har vi vært en svipptur(3t hver vei..) og hatt en samtale med han legen som heter Hans.. et eller annet.

Vi gikk igjennom de to første forsøkene, hvor alle de totalt 19 eggene faktisk har vært modne, stimuleringen har gått meget bra hver gang, men det stopper opp ved befruktning.. Vi har avtalt at vi i første omgang skal ned i vekt, både jeg og samboeren. Så skal ikke melde mens før i januar, men dette hadde vi bestemt oss om på forhånd.

I tillegg skal de prøve TESA på samboeren, siden forskning viste at det kunne gi bedre befruktning når det er snakk om ICSI. Så har egentlig ganske høye forhåpninger om det. Så nå er det uttak omkring uke 8, med mindre syklusene tuller seg helt til..
 
Da har vi vært en svipptur(3t hver vei..) og hatt en samtale med han legen som heter Hans.. et eller annet.

Vi gikk igjennom de to første forsøkene, hvor alle de totalt 19 eggene faktisk har vært modne, stimuleringen har gått meget bra hver gang, men det stopper opp ved befruktning.. Vi har avtalt at vi i første omgang skal ned i vekt, både jeg og samboeren. Så skal ikke melde mens før i januar, men dette hadde vi bestemt oss om på forhånd.

I tillegg skal de prøve TESA på samboeren, siden forskning viste at det kunne gi bedre befruktning når det er snakk om ICSI. Så har egentlig ganske høye forhåpninger om det. Så nå er det uttak omkring uke 8, med mindre syklusene tuller seg helt til..

Hans Ivar ja :) Koselig kar!

Kjipt med lang ventetid, men samtidig har jeg stor tro på at det med dette skal gå veien! Har sædkvalitet vært et problem tidligere?
 
Ahh!! Der fikk jeg faktisk svar på noe jeg har lurt på ang TESA! Jeg har nemlig lurt på om de finner bedre sædceller inni pungen enn han klarer å få ut. Så det mente dr. H altså? Jeg skal ta opp dette hos oss og! Godt med en plan videre[emoji4]
 
Hans Ivar ja :) Koselig kar!

Kjipt med lang ventetid, men samtidig har jeg stor tro på at det med dette skal gå veien! Har sædkvalitet vært et problem tidligere?

Den har desverre vært et problem hele veien, dårlige og svært få svømmere.
Ventetiden var det egentlig vi som bestemte og de var enig, som er bedre enn hvis de bare hadde bestemt det.
 
Ahh!! Der fikk jeg faktisk svar på noe jeg har lurt på ang TESA! Jeg har nemlig lurt på om de finner bedre sædceller inni pungen enn han klarer å få ut. Så det mente dr. H altså? Jeg skal ta opp dette hos oss og! Godt med en plan videre[emoji4]

Var visst forskning som hadde vist at sædcellene klarte å befrukte bedre hvis de var hentet direkte ut med TESA.
Han sa at ved ICSI, så hjalp det ikke nødvendigvis å sprøyte inn en sædcelle hvis den ikke var optimal og ikke helt visste hva den skulle gjøre der inne... Så siden befruktningsraten min var så lav, så var dette er godt alternativ.
 
Den har desverre vært et problem hele veien, dårlige og svært få svømmere.
Ventetiden var det egentlig vi som bestemte og de var enig, som er bedre enn hvis de bare hadde bestemt det.

Veldig sant det siste! Håper ting blir bedre neste runde ❤️ Prøver dere noe kosttilskudd?
 
Veldig sant det siste! Håper ting blir bedre neste runde [emoji173]️ Prøver dere noe kosttilskudd?
Har satt samboeren på en kur med høydose C-vitamin og sink/selen.
 
Nytt år og nye muligheter!
Tirsdag går startskuddet for siste runde med offentlig prøverør.. starter med Synarela som jeg skal bruke i 4 uker før jeg starter med Menopur og Prednisolon første uka i februar.

Som planlagt har jeg fått med 14kg hittil, og samboeren ca 10kg. Porsgrunn var fornøyd hvis jeg gikk ned 7 kg. Men det som ikke var planlagt var at mensen kom før og ikke etter jul, derfor en ekstra uke med nesespra før sprøyter.

Spennende å se hva som skjer videre..
 
Gu så flinke dere har vært med vekta! Kudos til dere! :D
 
Så utrolig flinke dere har vært!! [emoji16] og masse lykke til [emoji173]
 
Wow så fantastisk flinke dere har vært :D
 
Imponerende[emoji7][emoji7]
 
Takk alle sammen!
Håper det er det som skal til :)
 
Dagboka går lett i glemmeboka..

Siste menopur satt i dag, har 6-7 follikler på 16-21mm og 6-7 på 8-13. Så mannen skal ha TESA og jeg uttak på mandag, som er både kjempeskummelt og samtidig veldig spennende! Dette er tredje og siste norske forsøk, håper selvfølgelig på et par på frys denne gangen. Har jo kun hatt et 3 dagers på frys tidligere. Alt i alt så blir det en veldig spennende uke!
 
Dagboka går lett i glemmeboka..

Siste menopur satt i dag, har 6-7 follikler på 16-21mm og 6-7 på 8-13. Så mannen skal ha TESA og jeg uttak på mandag, som er både kjempeskummelt og samtidig veldig spennende! Dette er tredje og siste norske forsøk, håper selvfølgelig på et par på frys denne gangen. Har jo kun hatt et 3 dagers på frys tidligere. Alt i alt så blir det en veldig spennende uke!
Veldig spennende!!! Lykke til, begge to!
 
Masse lykke til!
 
Veldig interessert i å høre hvordan prøven til mannen var din etter TESA[emoji4]
 
Back
Topp