Prøver lykken

ipoki

Glad i forumet
Hei alle sammen :)

Fant ut at det kanskje var greit å gjøre om første innlegg til en liten oppsummering. Startet å prøve tidlig vår 2015, forsøkte eggløsningstester uten at det hjalp særlig mye. Innen oktober så hadde jeg funnet ut av mannen hadde dårlig kvalitet, samtidig som jeg fikk sjekket ut meg hos gynekolog og alt var fint :)

Mannen prøvde antibiotika for å se om det bedret kvaliteten, men det gjorde det ikke dessverre. Jeg ble satt på pergotime og henvist til Porsgrunn fertilitetsklinikk 1.juni 2016. Pergotime gjorde ikke annet for oss enn at jeg klikka i vinkel... Men heldige oss fikk time i Porsgrunn allerede 24.august.

I Porsgrunn fant de ut at jeg hadde forhøyet TSH (subklinisk hypothyreose), og måtte få denne ned under 3 før jeg i det hele tatt fikk begynne med stimulering. Fikk denne ned i løpet av høsten, og i november fikk jeg klarsignal. Dessverre så hadde jeg havnet med uttak/innsett midt i romjulen, og måtte derfor vente enda en måned.

Etter mye venting i perioden på 2 år med prøving, fikk jeg endelig gjennomført første IVF (ICSI pga mannen) i januar, men negativ test to uker etter. Skal i gang med FER i mars, i håp om bedre resultat da!
 
Last edited:
CD 2
Har bestilt EL tester nå, så kanskje vi klarer å få endene til å møtes, bokstavelig talt Tilfeldighetene har jo ikke samarbeidet hittil. Så håper på lykken denne gangen
 
Masse lykke til med prøvingen. Greit med EL-tester så får dere en oversikt over når det er den rette tiden. :)
 
CD 6
TR er endelig ute av bildet og feires med et lite glass vin før en ny runde med happy humping venter ;)

Tror det blir bedre med EL tester ja, da vet man i hvert fall om man treffer den lille luken man har. Har tenkt mye på hvor heldig kaniner er! Parringen utløser EL, snakk om perfekt forplantningstaktikk :p
 
Last edited:
CD 7
I dag har jeg fått se video av lille niesa på 6mnd som endelig krabber, samt vært i bursdag til nevø som ble ett år gammel, kanskje det rasler ekstra godt i eggstokkene på PP 4, det er jo lov å håpe :p
 
CD 9
Når bør man begynne å teste for EL?
Har en syklus som normalt ligger på 30 dager, men har selvfølgelig variert noe nå når man ønsker at den skal være stabil :p
 
CD 9
Når bør man begynne å teste for EL?
Har en syklus som normalt ligger på 30 dager, men har selvfølgelig variert noe nå når man ønsker at den skal være stabil :p
Ville nok testa fra CD 10 og frem til etter at de har blitt negative etter positiv test for å være helt sikker.
Jeg testa kun på ettermiddagen, fra CD 15 og hadde EL CD 18/19 med 33 dagers syklus. (Varierer fra 30-35 dager). Var selv redd jeg hadde begynt å teste for sent, men det gikk jo bra i mitt tilfelle.
 
Ville nok testa fra CD 10 og frem til etter at de har blitt negative etter positiv test for å være helt sikker.
Jeg testa kun på ettermiddagen, fra CD 15 og hadde EL CD 18/19 med 33 dagers syklus. (Varierer fra 30-35 dager). Var selv redd jeg hadde begynt å teste for sent, men det gikk jo bra i mitt tilfelle.

Da var det godt testene kom med posten i dag :) så kan testingen begynne i morgen!
 
Da var det godt testene kom med posten i dag :) så kan testingen begynne i morgen!

Spennende!
Jeg og begynner teste på CD 10.. (som blir på lørdag) :)
Er godt å få litt greie på syklusen, så man vet når det lønner seg å legge inn aksjer ;)
 
Spennende!
Jeg og begynner teste på CD 10.. (som blir på lørdag) :)
Er godt å få litt greie på syklusen, så man vet når det lønner seg å legge inn aksjer ;)
Hvor lenge bør man vente med å legge inn aksjer etter positiv EL test? Med en gang? Eller vente litt, men vet jo aldri hvor lenge den varer...
 
Hvor lenge bør man vente med å legge inn aksjer etter positiv EL test? Med en gang? Eller vente litt, men vet jo aldri hvor lenge den varer...

Du er jo ganske trygg om du legger inn aksjer med en gang.. Da ligger sædcellene og venter på at egget slipper, klar til å befrukte. (Sæden lever jo i 3-5 dager oppi der - mens egget lever i bare 1 dag..)
Vi blir nok å prøve å hoppe i høyet ca annenhver dag i nærheten av EL. Så er vi sikker på at vi treffer ;)
 
Du er jo ganske trygg om du legger inn aksjer med en gang.. Da ligger sædcellene og venter på at egget slipper, klar til å befrukte. (Sæden lever jo i 3-5 dager oppi der - mens egget lever i bare 1 dag..)
Vi blir nok å prøve å hoppe i høyet ca annenhver dag i nærheten av EL. Så er vi sikker på at vi treffer ;)
Vi har gjort det de siste mnd, men nå som vi skal teste når EL er, tenkte vi å spare litt på aksjene et par dager i forveien :p
 
Vi har gjort det de siste mnd, men nå som vi skal teste når EL er, tenkte vi å spare litt på aksjene et par dager i forveien :p

Da så :)
Men jeg vil uansett tippe at sjansene er best RETT før EL, så jeg ville satset alt når testen lyste :p
 
CD 10
I dag skal testingen begynne, og det er på tide. Nok en natt drømte jeg om at jeg hadde en liten nyfødt som jeg måtte amme:shy:. Denne drømmen har jeg hatt 3-4 ganger siste ukene. Synd det er minst 9mnd til jeg har en i armene mine, satser på at det sitter denne gangen :)

Forstått det sånn at man skal ta EL testene på ettermiddagen? Også var det noe med 2t eller/og 4t ifht drikke og diverse.. noen som kan svare? Dette er jo en vitenskap i seg selv :confused:
 
CD 10
I dag skal testingen begynne, og det er på tide. Nok en natt drømte jeg om at jeg hadde en liten nyfødt som jeg måtte amme:shy:. Denne drømmen har jeg hatt 3-4 ganger siste ukene. Synd det er minst 9mnd til jeg har en i armene mine, satser på at det sitter denne gangen :)

Forstått det sånn at man skal ta EL testene på ettermiddagen? Også var det noe med 2t eller/og 4t ifht drikke og diverse.. noen som kan svare? Dette er jo en vitenskap i seg selv :confused:

LH-toppen er høyest mellom 12-15 eller så, så det er lurest å ta dem på ettermiddagen. (Jeg tester i fire-fem tiden hver gang).
Også bør du ikke drikke på to timer, eller tisse på fire timer først. (Helt krise er det ikke - men da blir det så konsentrert som mulig).
 
LH-toppen er høyest mellom 12-15 eller så, så det er lurest å ta dem på ettermiddagen. (Jeg tester i fire-fem tiden hver gang).
Også bør du ikke drikke på to timer, eller tisse på fire timer først. (Helt krise er det ikke - men da blir det så konsentrert som mulig).

Takk for svar :angelic: Så ble jeg hvertfall noe klokere ;)
 
Du må jo ha masse lykke til du også :D
 
CD 11
Negativ EL test i går og i dag, men da har men i hvert fall begynt med testingen :)
Gleder meg veldig til positiv EL test, for hele neste uke skal vi kose oss på hytte ved sjøen, alene, bare samboeren og meg ;)
 
Back
Topp