Prøver igjen..

Smågodt er digg

Flørter med forumet
Dere som har flyttet fars permisjon over på mor. Min plan var å ha 100% dekning i 49 uker, men nå som alt raknet og jeg blir alene med barnet, må jeg søke om å få overført fars permisjon til meg. MEN det som jeg lurer på er : får jeg 100% dekning når jeg overtar fars permisjon..? eller blir det da 80%? jeg prøver å lese meg frem til dette på nav.no, men det er nesten umulig å forstå:anyone

Håper noen har ett svar :angel7
 
Jeg fikk overført fars 100%, vi ble separert da S var ca 4 mnd. Nå skulle jeg uansett overta hans uker pga hans helse, men var ikke noe problem at jeg fikk de pga separasjonen heller.
 
Du kan ha 100% dekning i 46 uker eller 80% dekning i 56 uker. Du får alle 46 ukene med 100% dekning som alene.

I tillegg kommer tre uker før termindato (så det totalt blir 49 eller 59 uker). Føder du før termindato, mister du resten av dagene i den 3-ukersperioden. Føder du på termindato eller senere, starter 46-ukersperioden på termindato uansett.
 
Og ja, NAV er tungvint. Du kan gå på "Dine sider" og be om et telefonmøte eller møte på kontoret til NAV med noen som kan dette med foreldrepenger [emoji4]
 
Så du fikk 100% utbetaling selv om permisjonen da ble lenger en 47uker ?
Mor og far har til sammen 46 uker fra termindato/fødselsdato med 100% dekning. 15 uker til hver, og 16 uker til å fordele som de vil. Hadde du og far vært samboere, ville du fått maks 31 uker. Så det du søker om, er å også få hans 15 uker så det til sammen blir 46 uker. Etter det er det enten tilbake i jobb, ulønnet permisjon, dagpenger eller overgangsstønad, eller en kombinasjon av disse. Lønnet permisjon med 100% dekning er over etter 46 uker uansett.
 
Back
Topp