Prøve på en Myrababy

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei!
Jeg er 28 år, barneskolelærer og hundeperson;)
Har ingen barn fra før, men flere hunder...:)
Har vært sammen med samboer i snart 10 år, han er 32 år nå. Vi har bodd sammen i 9 år og kjøpt gård sammen nylig. Den holder han på å renovere, håper å kunne flytte inn innen våren -19.

Jeg har vært gjennom 3 hofteoperasjoner og 4 andre operasjoner de siste 3.5 årene, og står kanskje foran flere.. men vi ønsker barn, og har fått beskjed av lege og kirurg at om jeg har barneønske, burde jeg jo helst prioritere det først og fremst. Fruktbarheten går jo bare nedover med alderen;p

Jeg har en medfødt sykdom som gjør meg litt funksjonsnedsatt og «kronisk syk», og jeg har selvsagt lurt på om det er «rett» å få barn.. men jeg har jo forholdsvis mye energi og livsglede, og klart å jobbe 30-50% mellom operasjonene jeg har hatt. Både jeg og sambo har et sterkt ønske om å bli foreldre, så vi har kommet frem til at vi greier det. Når huset er ferdig håper jeg selvsagt han kan roe ned litt på arbeidsmengden sin slik at han får god tid til å ta sin del av ansvaret for hus og hjem:) Svigermor er også veldig giret på å få barnebarn, og jeg vet (dessverre..?!
emoji23.png
) at hun kommer til å stille opp veldig mye.

Iallfall, jeg fjernet hormonspiralen jeg har hatt i 5.5 år i juni, og har hatt rimelig stabile menssykluser etter det. Varierer fra 29-31 dager, har brukt eggløsningstester og funnet ut at de stemmer med andre tegn som feks eggløsningsslim.

Har tatt folat og omega-3 siden i sommer, og brukt tiden på å mentalt forberede min temmelig aseksuelle samboer på at han må bidra om det skal bli barn;)

Jeg har måttet vente med å faktisk prøve å bli gravid til jeg hadde tatt noen røntgenbilder av hofter og knær, de ble tatt for 3 uker siden. Nå skal jeg ha min første eggløsning etter det, og klassifiserer meg selv offisielt som prøver. Håper samboeren kan levere noen aksjer i dag og de neste dagene, men han jobber så mye og prøver å utsette/snike seg unna situasjonen(han vil ha barn, men vil ikke lage de...!) at her er ingen garantier!!
 
Back
Topp