Prøvd lenge uten hell :/

S

Sparkly

Guest
Det nærmer seg et år siden vi startet prøvingen for fult, noen stopp under veis men har for det meste brukt Clearblue fertilitetsmonitor og vi tenker nå vi muligens må på utredning.

Min kjære har som liten blitt operert for testikkelrotasjon, andre som er i samme båt? Har dette på noe måte gått ut over sædkvaliteten til deres kjære?

Jeg vet jeg har eggløsning, har tidligere fått påvist fine og gode egg, men har selvsagt aldri testet meg skikkelig, så vi tenker vi tar utredning på begge. Men hvor går veien, hvem kontakter vi?
 
Det nærmer seg et år siden vi startet prøvingen for fult, noen stopp under veis men har for det meste brukt Clearblue fertilitetsmonitor og vi tenker nå vi muligens må på utredning.

Min kjære har som liten blitt operert for testikkelrotasjon, andre som er i samme båt? Har dette på noe måte gått ut over sædkvaliteten til deres kjære?

Jeg vet jeg har eggløsning, har tidligere fått påvist fine og gode egg, men har selvsagt aldri testet meg skikkelig, så vi tenker vi tar utredning på begge. Men hvor går veien, hvem kontakter vi?
Ang utredning så tok vi kontakt med min fastlege som sendte oss videre til utredning på sykehuset lokalt.
Da ble det gjort en gyn undersøkelse av meg og fikk beskjed om å ta en blodprøve på cd3 for å finne ut av bl.a egglager (amh), eggkvalitet og noen flere ting. Mannen fikk etter en stund innkalling til sædprøve.
 
Det nærmer seg et år siden vi startet prøvingen for fult, noen stopp under veis men har for det meste brukt Clearblue fertilitetsmonitor og vi tenker nå vi muligens må på utredning.

Min kjære har som liten blitt operert for testikkelrotasjon, andre som er i samme båt? Har dette på noe måte gått ut over sædkvaliteten til deres kjære?

Jeg vet jeg har eggløsning, har tidligere fått påvist fine og gode egg, men har selvsagt aldri testet meg skikkelig, så vi tenker vi tar utredning på begge. Men hvor går veien, hvem kontakter vi?

Som nevnt over. Ta kontakt med fastlege, han vil henvise deg videre til gynekolog/kvinneklinikk. Her vil de ta ultralyder, en del blodprøver som AMH +++ også må nok mannen din levere en sædprøve. Forskjellig de kan gjøre, sette deg på stimulerende medisiner for eggløsning, eller henvise dere videre til IVF (prøverør) dersom det blir aktuelt etterhvert.
 
Ta kontakt med fastlege, så hjelper h*n dere videre. Er en del prøver dere må igjennom og så tar de en vurdering derfra.

Er også mulig å gå privat om dere har økonomi til det og vil bli utredet raskere.

Masse lykke til :Heartred
Er vondt å vente så lenge.
 
Back
Topp