Prøvd i 2 år. Venter på IVF ❤️

I dag har vi vært til forsamtale på Haukeland. Det startet egentlig ganske dårlig, men endte heldigvis opp godt.

Jeg vet at jeg har noen kilo ekstra, men hadde aldri trodd at en BMI på 30 skulle sette kjepper i hjulene for meg. På Haukeland er de tydeligvis veldig strenge der. BMI måtte ned til 29. Så da må jeg gå ned 4-5 kg [emoji52] Først trodde jeg at de ikke ville godkjenne oss, og følelsene var helt ukontrollerbar. Jeg gråt og gråt mens både sambo og legen prøvde å prate med meg og se på løsningene. Jeg var helt låst. Etter hvert måtte jeg bare be legen gå videre på de neste punktene, og da gikk det seg til. Jeg forstod at 4-5 kg på 2-3 mnd ikke kan være SÅ ille og vanskelig dersom jeg går inn for det. Sambo er veldig motivert for å endre kostholdet i hjemmet og å gå daglige turer SAMMEN [emoji173]️

AMH var innafor normalområdet iht. alder og slimhinnen var tykk og fin. De kunne bekrefte at jeg nettopp har hatt EL.

Svømmeprøven var i grenseland til at de vurderte ICSI, men det måtte de se an på uttaksdagen. Det er planlagt oppstart av medisiner rundt 17.mai, avhengig av hvor jeg er i syklusen, og egguttak ila de to første ukene i juni. Det blir kort protokoll med Gonal F, Cetrotide og Lutinus.

Godt å endelig ha fått en behandlingsplan og et mål å strekke seg mot. Nå er det vektreduksjon som blir hovedfokus frem til første forsøk [emoji1377] Heldigvis har vi sprek hund som blir med på alt, uansett vær og tidspunkt.
 
Ikke noe kjekt å få vite at man må ned i vekt for å få hjelp når man har prøvd så lenge. Skjønner du er skuffet da ja. 4-5 kg er overkommelig hvis man går inn for det. Og en motivasjon om at dere har en ca startdato :) Og så godt at sambo er med og støtter deg! Lykke til fremover!! :Heartred
 
Dette klarer du! :D
 
Ikke noe kjekt å få vite at man må ned i vekt for å få hjelp når man har prøvd så lenge. Skjønner du er skuffet da ja. 4-5 kg er overkommelig hvis man går inn for det. Og en motivasjon om at dere har en ca startdato :) Og så godt at sambo er med og støtter deg! Lykke til fremover!! :Heartred

Nei, kjempe skuffet! Men skjønner i dag at jeg nok var litt irrasjonell i går. I mitt hode sa legen at jeg MÅ gå ned 5 kg, ellers får vi ingen behandling. Sambo hørte det ikke slik [emoji85] Leste også at de har en grense på 32 i BMI, men anbefaler BMI på 29 hvis man har litt ekstra. 20 - 22 var visst det beste. Men da hadde jeg vært 50 - 60 kg. Var 55 kg for 6 år siden, og da var jeg pitteliten [emoji85] Folk mente jeg var altfor tynn. Så BMI er ofte bare tull syntes jeg.
 
Nei, kjempe skuffet! Men skjønner i dag at jeg nok var litt irrasjonell i går. I mitt hode sa legen at jeg MÅ gå ned 5 kg, ellers får vi ingen behandling. Sambo hørte det ikke slik [emoji85] Leste også at de har en grense på 32 i BMI, men anbefaler BMI på 29 hvis man har litt ekstra. 20 - 22 var visst det beste. Men da hadde jeg vært 50 - 60 kg. Var 55 kg for 6 år siden, og da var jeg pitteliten [emoji85] Folk mente jeg var altfor tynn. Så BMI er ofte bare tull syntes jeg.
Skjønner godt at du reagerte sånn. Så det betyr kanskje ikke at du må gå ned 5 kg før mai, men at hvis du har gått ned 3-4kg så får du likevel startet? Skjønner de må ha en grense men de må jo se an personen også og ikke bare gå blindt etter et tall.
Fikk den beskjeden om at jeg måtte ned i vekt når jeg var på time på St.Olav. Måtte ned til BMI 32 og en vektgrense men helst 3 kg mer. Og det jobber jeg med nå.
Stå på! Dette klarer du :)
 
Skjønner godt at du reagerte sånn. Så det betyr kanskje ikke at du må gå ned 5 kg før mai, men at hvis du har gått ned 3-4kg så får du likevel startet? Skjønner de må ha en grense men de må jo se an personen også og ikke bare gå blindt etter et tall.
Fikk den beskjeden om at jeg måtte ned i vekt når jeg var på time på St.Olav. Måtte ned til BMI 32 og en vektgrense men helst 3 kg mer. Og det jobber jeg med nå.
Stå på! Dette klarer du :)

Ja, det var slik jeg forstod det når jeg ble mer rasjonell. 5 kg var målet, men hvis de så at jeg hadde gjort en god innsats og stod på, så skulle ikke vekten stoppe meg om jeg hadde gått ned 3-4 kg. Hun sa til meg at jeg ikke så ut som noe overvektig, og at BMI kan slå feil ut av og til, men at jeg likevel måtte gjøre en innsats. Så jeg begynner å slå meg til ro med støt det blir stimulering i slutten av mai, og at jeg skal klare de kiloene [emoji295]️

Når er det du har planlagt stimulering? Forstod det slik at du har gått ned en del frem til nå? [emoji2] Stå på du også! Dersom du ikke er gravid nå, så blir vi det ila 2018! [emoji173]️
 
Nei, kjempe skuffet! Men skjønner i dag at jeg nok var litt irrasjonell i går. I mitt hode sa legen at jeg MÅ gå ned 5 kg, ellers får vi ingen behandling. Sambo hørte det ikke slik [emoji85] Leste også at de har en grense på 32 i BMI, men anbefaler BMI på 29 hvis man har litt ekstra. 20 - 22 var visst det beste. Men da hadde jeg vært 50 - 60 kg. Var 55 kg for 6 år siden, og da var jeg pitteliten [emoji85] Folk mente jeg var altfor tynn. Så BMI er ofte bare tull syntes jeg.

BMI på 29 ja.. Da må jeg ned 13kg :confused::confused:
 
Ja, det var slik jeg forstod det når jeg ble mer rasjonell. 5 kg var målet, men hvis de så at jeg hadde gjort en god innsats og stod på, så skulle ikke vekten stoppe meg om jeg hadde gått ned 3-4 kg. Hun sa til meg at jeg ikke så ut som noe overvektig, og at BMI kan slå feil ut av og til, men at jeg likevel måtte gjøre en innsats. Så jeg begynner å slå meg til ro med støt det blir stimulering i slutten av mai, og at jeg skal klare de kiloene [emoji295]️

Når er det du har planlagt stimulering? Forstod det slik at du har gått ned en del frem til nå? [emoji2] Stå på du også! Dersom du ikke er gravid nå, så blir vi det ila 2018! [emoji173]️


Hvordan står det til med deg?
 
CD 28 - 11 DPO - 9 dager ut i vektprosjektet

I dag var jeg spent når jeg våknet siden det er lørdag og veiedag. Jeg gikk på vekten og håpte jeg fikk se 75-tallet. Og jammen gjorde jeg det! 75,2 kg! Dvs. at jeg har klart å gå ned 1,8 kg på 9 dager [emoji2] Veldig motiverende når jeg ser at det jeg gjør gir resultater [emoji1376] Men jeg er klar over at de første kiloene er de letteste kiloene å ta av, pga vann i kroppen som forsvinner etc. Men dette var prosjektets første seier, og jeg er allerede stolt over meg selv! [emoji5]

I dag er jeg 11 DPO, men fikk som forventet en negativ g-test. Etter kl 18 i dag kan jeg spise akkurat hva jeg vil [emoji7] Vi skal ha sushi og vin i kveld, og jeg skal spise meg en etterlengtet kvikk lunsj og solskinnsbolle til dessert som jeg har gledet meg til hele uken I går ryddet jeg i vesken min som jeg har brukt hele uken, og fant da FIRE kvikk lunsj pakker som har lagt der i 14 dager [emoji43] Men jeg klarte å motstå.
 
Ja, det var slik jeg forstod det når jeg ble mer rasjonell. 5 kg var målet, men hvis de så at jeg hadde gjort en god innsats og stod på, så skulle ikke vekten stoppe meg om jeg hadde gått ned 3-4 kg. Hun sa til meg at jeg ikke så ut som noe overvektig, og at BMI kan slå feil ut av og til, men at jeg likevel måtte gjøre en innsats. Så jeg begynner å slå meg til ro med støt det blir stimulering i slutten av mai, og at jeg skal klare de kiloene [emoji295]️

Når er det du har planlagt stimulering? Forstod det slik at du har gått ned en del frem til nå? [emoji2] Stå på du også! Dersom du ikke er gravid nå, så blir vi det ila 2018! [emoji173]️
Ser jeg har glemt å svare deg... Ikke noe planlagt stimulering enda. Venter på time til ny samtale først og så ta det derfra. Har gått ned en del ja, men ligger å vipper litt på minimums vekta. Men det er bare å fortsette å jobbe meg nedover. Ble ikke gravid denne pp heller, men håper da inderlig at jeg blir gravid i løpet av dette året :) Og det skal du også!

Ser at du har gjort en flott jobb allerede på vektnedgangen :) Flink du er! Dette klarer du virkelig! Håper du koste deg ekstra i går kveld med god mat og dessert :)
 
Ser nå at jeg ikke har tilgang til den nye dagboken lenger (ligger vel på skjult) så har ikke fått med meg at du har blitt gravid :) Så glad på dine vegne at spiren endelig satt!!! Gratulerer så mye :Heartred
 
Back
Topp