Prøvd i 2 år. Venter på IVF ❤️

Fruflis

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Tenkte det nå var på tide med en dagbok for meg selv og eventuelt andre som vil følge oss på vår reise mot babydrømmen ❤️

Vi har prøvd i 2 år, men vært sen med å oppsøke hjelp. Sommeren 2017 ble jeg henvist til gynekolog, fikk ikke time før i september 2017. Gyn oppdaget da tydelige tegn på PCOS. Jeg hadde en stor folikken som ikke hadde klart å slippe egget. Syklusene mine varier fra 33 - 72 dager, og antall muligheter for eggløsning og det å bli gravid er betydelig redusert. Blodprøver bekreftet diagnosen. Mannen leverte inn svømmeprøve i desember. Denne viste heldigvis at hans svømmere er gode, men at de har noe redusert i antall og svømmekrefter. Vi ble derfor enige i desember om at jeg skulle starte på Letrozol for å stabilisere syklusene, og i januar sendte vi inn henvisning til IVF på Haukeland universitetssjukehus i Bergen. Vi har fått time til forsamtale i mai 2018.

Nå i mellomtiden har vi et lite håp om at vi skal klare det på egenhånd, og det er utrolig godt å vite at vi har IVF forsøk som venter oss ila 2018 dersom vi enda ikke klarer det selv.
 
I dag er jeg 5 dpo og har enormt press i livmor. Tempen har sunket med 0,9 C° i natt, og jeg håper så inderlig at det er et festedipp! Ingen tvil om at disse DPO-dagene denne pp er veldig forskjellig fra de forrige hvor tr har kommet med et smell. Men jeg er usikker på om det er graviditetssymptomer eller bivirkninger fra Letrozol.
 
Tempdropp i dag! 7dpo. Voldsomme murringer i livmor. De har avtatt i underkant av et døgn, men er nå tilbake som små stikkinger. Akk! Blir jo helt tussete av denne prøvingen.
 
TR i dag og stort tempdropp i natt. 2 år med prøving, men bare første syklus med temping med OvuSense. Fantastisk monitor! [emoji1376] Allerede etter første pp med temping har jeg nå mer oversikt over hvordan jeg skal følge syklusene mine fremover [emoji5] Spent på hvor lang denne pp blir. Første runde med Letrozol denne pp, og syklusen er nede i 33 dager [emoji1376]

Skal begynne på Letrozol igjen på mandag. 1 tbl i 7 dager.
 
CD 13 nå, og siste dose med Letrozol tatt på lørdag som var. Tempen har vært svingende i starten av denne syklusen.

Merker at humøret mitt og motivasjonen i hverdagen er gått rett i dass de siste ukene. Blir lei meg for svært lite, og sliten av ingenting. Blir fort amper og frustrert! Vil så gjerne at det skal bli vår tur nå - alle andre blir jo gravid [emoji17]
 
d8fbe7ea8c13c25192f58f740cb78033.png


8e2c372cac842c0e1eddcddccd3f5ac2.png
 
9.januar fikk jeg denne lekkerbisken av en positiv EL-test. Første knallpositive EL-test keg har fått! Krysser fingrene for en lik en denne PP. Ingen tvil om at Letrozol har en viss effekt på meg ihvertfall [emoji4]

32e133d02a6814bdc3f4028dcb46670e.jpg
 
Ekstra positiv EL-test i dag, så nå håper jeg på negativ ila dagen/kvelden [emoji4]
Vis vedlegget 243358

Også venter jeg på temp.stigning for å bekrefte. Håper veeeeldig hardt på EL ila helgen. Vi er for travle i ukedagene denne perioden, grunnet mye jobbreiser. Så passer perfekt at det ser ut til at EL kommer nå i helgen.

Vis vedlegget 243359[/QUOTE]
 
Ååå så spennende!! Negativ EL-test i kveld. Og aksjene er lagt. Aldri vært så «treffsikre» før som denne gang. Så nå har jeg ekstra store forventninger. Det negative er at fallgruven da er desto større om vi ikke klarer det denne PP også [emoji52] Jeg får prøve å senke forventningene.

IMG_2341.JPG
 
Eggløsning er et faktum!! [emoji7] 1 dpo i dag. Godt at gårsdagens smerter fra helvete ikke var forgjeves [emoji4]

IMG_2355.jpg

IMG_2354.JPG

IMG_2353.JPG
 
Så utrolig bra!
Da er det kjempe spennende dager i vente! :D
 
Blir spennende å følge deg.
Vi gjennomførte øve for et år siden, det er som du sier godt å vite at hjelper kommer, selv om en så gjerne ønsker å klare det selv.:)
Så gøy å se positiv eggløsning test!
 
Så utrolig bra!
Da er det kjempe spennende dager i vente! :D
Jaa, aldri vær så spennende før som nå! [emoji7]

Håper det går veien! [emoji4][emoji1303]
Takk, krysser fingre og tær veeeldig hardt nå [emoji173]️

Blir spennende å følge deg.
Vi gjennomførte øve for et år siden, det er som du sier godt å vite at hjelper kommer, selv om en så gjerne ønsker å klare det selv.:)
Så gøy å se positiv eggløsning test!

Er det IVF dere gjennomførte? Hvordan ble utfallet? [emoji4] Ja, jeg er så glad for å faktisk se og kjenne at eggløsning har skjedd [emoji173]️
 
Tror egentlig ikke at noen forstår hvor ufattelig glad jeg er for denne eggløsningen!!! [emoji7][emoji7]

I dag kom krysset, og alle 3 appene er enige [emoji1376]

IMG_2360.jpg


IMG_2361.JPG


IMG_2362.JPG
 
4dpo i dag. I dag er jeg skikkelig øm i livmorområdet, uten at jeg egentlig tror det har noe å si så tidlig. Men det er vondt! [emoji52]

Tempen var steget ytterligere i dag tidlig:
IMG_2457.jpg

IMG_2458.JPG
 
Så fin og høy temp du har. Håper gullegget er her nå :) Jeg har også vært litt øm i livmorområdet de siste dagene, begynte egentlig rundt EL.
 
Jaa, aldri vær så spennende før som nå! [emoji7]


Takk, krysser fingre og tær veeeldig hardt nå [emoji173]️



Er det IVF dere gjennomførte? Hvordan ble utfallet? [emoji4] Ja, jeg er så glad for å faktisk se og kjenne at eggløsning har skjedd [emoji173]️
Ja, egentlig ICSI men på uttaksdagen ble det bestemt ivf grunnet gode prøver :happy: det er jeg egentlig glad for, så de slapp å provosere eggene mer enn nødvendig. Fikk ut 10 egg, hvor 7 ble befruktet og 4 overlevde til innsett dagen, 1 ble satt inn og 3 på frys. Gullegget er litt over 9 uker og sover i armkroken min nå :Heartred
 
Spennende tider! Krysser ALT jeg har for deg ❤️❤️
 
Så fin og høy temp du har. Håper gullegget er her nå :) Jeg har også vært litt øm i livmorområdet de siste dagene, begynte egentlig rundt EL.

Spennende å følge deg også nå. Spesielt når vi er helt på likt [emoji2] Håper det endelig blir to fine streker til oss begge om 9 dager [emoji173]️

Ja, egentlig ICSI men på uttaksdagen ble det bestemt ivf grunnet gode prøver :happy: det er jeg egentlig glad for, så de slapp å provosere eggene mer enn nødvendig. Fikk ut 10 egg, hvor 7 ble befruktet og 4 overlevde til innsett dagen, 1 ble satt inn og 3 på frys. Gullegget er litt over 9 uker og sover i armkroken min nå :Heartred
Fantastisk! [emoji7] Nyt tiden med gullegget ditt som er rukket å bli en velskapt liten baby [emoji173]️

Spennende tider! Krysser ALT jeg har for deg [emoji173]️[emoji173]️

Takk, og jeg gjør det samme for deg! [emoji173]️
 
Back
Topp