Pottetrening

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Har dere tenkt på det?
Når begynner man?
Hvordan gjøre det?
Tiltak åsså....
 
Vi skal begynne snart. Må bare få tak i doringen til potta først, vi har lånt den bort. :p Det beste jeg kan foreslå er å bare sette barnet på potta etter at det har sovet, om kvelden før legging, og etter nåltider. Kan jo begynne morgen og kveld for å få inn rutina. Vi planla å begynne så snart han satt støtt, men ikke kunne reise seg og gå. Vi ventet for lenge med eldste, hun var vel nærmere 2, og da nekter hun lenge.
 
Vi skal begynne snart. Må bare få tak i doringen til potta først, vi har lånt den bort. [emoji14] Det beste jeg kan foreslå er å bare sette barnet på potta etter at det har sovet, om kvelden før legging, og etter nåltider. Kan jo begynne morgen og kveld for å få inn rutina. Vi planla å begynne så snart han satt støtt, men ikke kunne reise seg og gå. Vi ventet for lenge med eldste, hun var vel nærmere 2, og da nekter hun lenge.
Hørtes lurt ut.
Min sitter jo på egenhånd, så da må man kansje begynne.. alt man må tenke på åsså...
 
Oi, dette har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.
Menneh.. med guttebabyer, må man holde på tissen så den peker ned? Så det ikke spruter urin overalt? [emoji38] Har noen vage barndomsminner om at min tante måtte forklare dette for fetteren min når han satt på doen og tisset [emoji23]
 
Oi, allerede! [emoji54] Tenkte det enda var lenge til, men e vel kanskje ikke det nei.. sikkert lurt å begynne tidlig [emoji64]
 
Oi, dette har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.
Menneh.. med guttebabyer, må man holde på tissen så den peker ned? Så det ikke spruter urin overalt? [emoji38] Har noen vage barndomsminner om at min tante måtte forklare dette for fetteren min når han satt på doen og tisset [emoji23]
Haha.. jeg har ikke peiling [emoji85] tehehehe [emoji28]
 
Noen som har erfaring med å begynne rett på do? I mitt hode ser jeg på potte som et unødvendig mellomledd med mye klin. Men jeg vet jo ikke, jeg har ikke hatt barn før. [emoji23] [emoji28]
 
Noen som har erfaring med å begynne rett på do? I mitt hode ser jeg på potte som et unødvendig mellomledd med mye klin. Men jeg vet jo ikke, jeg har ikke hatt barn før. [emoji23] [emoji28]
Finnes det ikke sånne do ringer a??
 
Ja, det var noe sånt jeg tenkte på. Noen som har begynt rett på det?
Tenker det at litt av opplevelsen er å se at de har gjort noe i potten også, vanskelig det i do. Ikke så lett å merke når de tissrr noen dråper på do xD men på eBay har de familiedoring xD som passer til hele familien :p
 
Tenker det at litt av opplevelsen er å se at de har gjort noe i potten også, vanskelig det i do. Ikke så lett å merke når de tissrr noen dråper på do xD men på eBay har de familiedoring xD som passer til hele familien :p
Det har jeg faktisk ikke tenkt på! Det er nok ganske viktig for at de skal bli motiverte til å prøve. Takk for innspill [emoji28] [emoji106]
 
??? Ehh, vi startet med guttungen så smått i sommer. Han fyller tre før jul. Er dette noe nytt som ikke jeg har fått med meg, eller starter folk så tidlig med pottetrening? Minstemann er jo mer opptatt av å klå på potta til storebror. Dette er ikke et forsøk på å fornærme, da jeg faktisk lurer på om det er slik at man begynner så tidlig. Ser jo at det går litt "trått" med storebror...
 
??? Ehh, vi startet med guttungen så smått i sommer. Han fyller tre før jul. Er dette noe nytt som ikke jeg har fått med meg, eller starter folk så tidlig med pottetrening? Minstemann er jo mer opptatt av å klå på potta til storebror. Dette er ikke et forsøk på å fornærme, da jeg faktisk lurer på om det er slik at man begynner så tidlig. Ser jo at det går litt "trått" med storebror...
Jeg aner ikke. Jeg bare kasta ut spm i grunn...
Tenker jo at han sitter støtt og at det ikke kan skade?? Ikke vet jeg egentlig

Rekner jo med at man må holde på over en mye lenger periode? Dont know.. første ungen [emoji28]
 
Eh altså han er da bare en liten baby [emoji85] Her blir det bleie noe år til gitt ;)
 
Jeg aner ikke. Jeg bare kasta ut spm i grunn...
Tenker jo at han sitter støtt og at det ikke kan skade?? Ikke vet jeg egentlig

Rekner jo med at man må holde på over en mye lenger periode? Dont know.. første ungen [emoji28]
Det skader jo sikkert ikke:) Med to bleiebarn går det myyye penger og bleier. Men jeg må ta en om gangen ser jeg. Trått nok med en. Men igjen, kanskje man skulle begynt mye tidligere. Interessant å høre erfaringer hvis noen bestemmer seg for å prøve :-D
 
Noen som har erfaring med å begynne rett på do? I mitt hode ser jeg på potte som et unødvendig mellomledd med mye klin. Men jeg vet jo ikke, jeg har ikke hatt barn før. [emoji23] [emoji28]
Med de to eldste begynte vi rett på doring. Husker ikke helt når vi begynte, men tror vi kjøpte den da eldste var rundt 1år. Hadde ingen fast rutine på det, men de sluttet med bleie da var litt over 2,5 år.

Vi kommer til å vente en stund til før vi begynner med dotrening.
 
Det har jeg ikke tenkt på en gang. Syns det er praktisk med bleie og kommer til å drøye dotreninga noen år til. Virker veldig stress med dotrening :p
 
Dere, pottetrening nå er jo ikke et håp om at de skal slutte med bleie så snart som mulig... det er en tilvenning, å lage en rutine for oss og for barna. Jeg angret sykt på at ikke vi begynte tidligere med storesøster, for hun fikk skikkelig aversjon, nektet å sitte på verken potte eller do i lang tid, og det var enormt vanskelig å få øvd på, og hun fikk skikkelig forstoppelse og var på et tidspunkt nesten redd for doen... Hun var nesten 4 før hun var passe tørr på dagtid, og hadde ofte uhell lenge etter det. Så når jeg skal ha lillebror til å sitte på potte litt om morgenen og lvelden, som en del av rutinene, er ikke det for å få han til å slutte enda, men for å hindre at han skal utvikle do-skrekk og gjøre ham komfortabel med potta.
 
Noen som har erfaring med å begynne rett på do? I mitt hode ser jeg på potte som et unødvendig mellomledd med mye klin. Men jeg vet jo ikke, jeg har ikke hatt barn før. [emoji23] [emoji28]
Her skal vi gå rett på do med nestemann. Fysj for et klin med potte:spitoutdummy: Kjøp sånn liten do-ring:)
 
Back
Topp