Pottetrening...

Man starter med å sette barnet på potte når barnet sier/gir tegn på at barnet må på do. Så ser man om noe skjer :) Og roser dersom noe skjer.. Starta med eldste da hun var 2. Tenker det blir noe av det samme nå.
 
Mini her elsker å sitte på do med doring og potte. Sier i fra at han må bæsje (evt. har gjort :) ), men gjør ikke noe på dem. Bruker bare haugevis med dopapir, og øver på å tørke seg :D
 
Her gjemmer han seg når han må på do så jeg plukker ikke opp signalene om at han må før det er for seint[emoji51]
 
Her synes han der er kjempefestlig å sitte på potte eller på do. Varierende om han gjør noe på dem eller ikke, mem hender han tar meg i hånden, drar meg inn På do og sier "pott"; da skjer det gjerne noe :)
 
Vi har kjøpt inn potte, leste et sted at det var lurt så kunne barnet selv ta initiativ når det var klart. Venter ennå... :p

Men tenker litt at siden hun ikke er så interessant nå så kan det egentlig vente til våren igjen, det er vel lettere med tanke på skift og antall plagg som skal av i full fart.
 
Vi startet rundt påske, vi. Overivrig pappa...
Kjøpte doring, og øver fortsatt på at det skal være positivt å sitte på do. Småen gir ikke beskjed når han må, men vi er konsekvent morgen og kveld med å sette ham på ringen uansett. Jeg opplever et snev av fremgang, men tror ikke vi skal regne med noe bleieslutt før evt til sommeren igjen :)
 
Vi har nå også kjøpt doring. Den likte han mye bedre enn potta. Vi setter han der etter alle måltider og han tisser hver gang. Så sier han "ferdig do" og vi vasker hendene. Han skyller ned selv og ler det er en start i allefall:)
 
Min hater doringen - vil heller sitte på do som oss andre enn på den; blir kjempesint når han ser den [emoji14]

I går sa han ifra at han ville bæsje; hender at det ikke kommer noe, men i går kom det masse.

Trodde han var ferdig, så begynte å tørke - men da sa han mer, mer. Satte ham opp igjen og der kom det enda litt til :) måtte det fortsette ^^
 
Har gått direkte over til toalett med doring. Orker ikke pottestyr[emoji38]han er begynt å si ifra om bæsjing men har kun tisset på do foreløpig. Han bruker å dra tissen opp av bleia og tisser på gulvet[emoji1]
 
Har gått direkte over til toalett med doring. Orker ikke pottestyr[emoji38]han er begynt å si ifra om bæsjing men har kun tisset på do foreløpig. Han bruker å dra tissen opp av bleia og tisser på gulvet[emoji1]
Vi hadde også enn sånn fase, hvor han dro den frem. Ble mye på gulvet, sengen, you name it. Men sa ga han seg med det.

Her er det 50/50 om han sier ifra om bæsj; oftest sier han det rett etter hn har bæsja :/ men sa vipper vi den bare over i do.
 
Hahaja oftest sier vår kar også ifra når han har bæsja. Mn d blir vl tidsnok dobesøk.
 
Har fortsatt med det i hans tempo, men ser ut til at jan skjønner greia nå. Og for andre dga på rappen har han bæsjet på pottr etter å ha sagt ifra :D

Siste gangen ble dog stående over potta, men teller det ;)
 
Har ikke potte, vi... den forsvant :p Må vel ha ny ja!
 
Back
Topp