Pottetrening noen?

Lykkelig1985

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Hei

har dere startet med pottetreningen? Jeg tenkte det kunne være greit med en tråd hvor vi kan dele noen tips og triks.

Selv har vi introdusert potten, og han har gjort nr 1 og 2 der et par ganger. Men det har vært tilfeldig, han sier ikke ifra enda. Det kan også gå noen dager før han vil sitte på den igjen. Vi tar det litt som det kommer, ingen stress.
 
Vi kutter bleien til fredag. Hun har gått på do fra hun var 5 mnd pga hard mage og det var der hun fikk det til. Har vært rutine siden og ta henne på do ved bleieskift som alltid er etter soving og mat. Hun har innimellom tørr bleie på morgningen også. Det jeg la merke til forrige uke var at hun er veldig bevisst, hun var naken ute i hagen og bøyde seg ned da hun måtte tisse og da jeg ba hun gjøre det på potta så knep hun igjen strålende og satt seg på potta og fortsatte der. Vi har også begynt å tegne en tegning på et ark på do hver gang hun gjør noe der. Hun bestemmer hva vi skal tegne. Hun ler langt fremme på språk.
 
Ja og nei. Har slitt veldig med at hu er redd for potta og brukt kjempe lang tid på å få den til å ikke bli skummel mer. Men hvis mannen min skal på do så skal hu også. Så håper det blir letter etterhvert
 
Vi har begynt med pottetrening / dotrening med doring. Bruker klistremerke skjema som belønning. Det skaper motivasjon. Men han har ennå ikke bæsjet på do eller potte.
 
Her sitter hun på potta ved vært bleieskift, men har aldri gjort noe der. Det samme gjøres i barnehagen.
 
Back
Topp