Pollen og trening ut

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Dere med pollen allergi og som trener utendørs, hvordan gjør dere det i pollensesongen?

Er helt tett og slapp i hele kroppen og vurderer seriøst å droppe hele treningen i kveld
 
Ventolin bruker jeg før jeg eventuelt trener eller løpet ute. Bruker også selvfølgelig allergitabletter(aerius) den tabletten blir man ikke slapp av som andre allergitabletter, og må alltid ta en dusj med engang jeg er ferdig.
 
Ventolin bruker jeg før jeg eventuelt trener eller løpet ute. Bruker også selvfølgelig allergitabletter(aerius) den tabletten blir man ikke slapp av som andre allergitabletter, og må alltid ta en dusj med engang jeg er ferdig.
Jeg bruker Cetrisin (eller hvordan det nå skrives), blir slapp av den.
Ventoline før trening var ingen dum ide, kanskje jeg skal prøve ut det
 
Ja alle andre enn Aerius blir jeg også sløv og slapp på, du burde spørre legen din om den. Kan ikke brukes når man er gravid eller ammer, men hvis ikke så er det den beste allergimedisinen jeg har gått på. [emoji4] ventolinen må jeg bruke når jeg skal trene på sommertid, ute og inne. Funker veldig bra[emoji4]
 
Dere som bruker astmamedisin. Dere har astma eller er det for æ bedre luftveiene under pollensesongen fordi de blir tettere, slim osv av bare allergien? Har selv pollenallergi.

Vært hos bd helsetjeneste og tatt spirometri, hun likte den ikke Fall i kurven. Skal ta den med neste gang jeg skal til legen. Mye astma og allergier i familien da.

Ellers så må jeg kjenne på dagsformen ang trening :) Trener en del styrke så er mye innendørstrening som kan supleres med i de værste ukene :)
 
Dere som bruker astmamedisin. Dere har astma eller er det for æ bedre luftveiene under pollensesongen fordi de blir tettere, slim osv av bare allergien? Har selv pollenallergi.

Vært hos bd helsetjeneste og tatt spirometri, hun likte den ikke Fall i kurven. Skal ta den med neste gang jeg skal til legen. Mye astma og allergier i familien da.

Ellers så må jeg kjenne på dagsformen ang trening :) Trener en del styrke så er mye innendørstrening som kan supleres med i de værste ukene :)
Jeg har astma, men av den snille varianten.
Er ikke avhengig av medisiner til daglig, men når det er veldig kaldt eller jeg er forkjølet klarer jeg meg ikke uten
 
Dere som bruker astmamedisin. Dere har astma eller er det for æ bedre luftveiene under pollensesongen fordi de blir tettere, slim osv av bare allergien? Har selv pollenallergi.

Vært hos bd helsetjeneste og tatt spirometri, hun likte den ikke Fall i kurven. Skal ta den med neste gang jeg skal til legen. Mye astma og allergier i familien da.

Ellers så må jeg kjenne på dagsformen ang trening :) Trener en del styrke så er mye innendørstrening som kan supleres med i de værste ukene :)

Jeg har kun anstrengelse-astma under pollensesongen, sjekket hos legen siden jeg ble så tungpustet om sommeren når jeg trener. Jeg (ikke nå, for jeg er høygravid) trener mest styrke selv, jeg løper mest kun for å varme opp eller fordi jeg skal trene med andre som løper. Men ventilator hjalp meg masse, trenger det nesten aldri om vinteren. Kun om jeg skal svømme som er tungt på lungene.
Jeg ville sjekket hos legen om du blir bedre av å bruke ventilator, for det var et nytt liv for meg når jeg fikk det for mange år siden.
 
Ja alle andre enn Aerius blir jeg også sløv og slapp på, du burde spørre legen din om den. Kan ikke brukes når man er gravid eller ammer, men hvis ikke så er det den beste allergimedisinen jeg har gått på. [emoji4] ventolinen må jeg bruke når jeg skal trene på sommertid, ute og inne. Funker veldig bra[emoji4]

Kan fint brukes når du er gravid [emoji1]
Ta kontakt med tryggmammamedisin.no, de kan dette bedre enn legene [emoji854]
 
Dere som bruker astmamedisin. Dere har astma eller er det for æ bedre luftveiene under pollensesongen fordi de blir tettere, slim osv av bare allergien? Har selv pollenallergi.

Vært hos bd helsetjeneste og tatt spirometri, hun likte den ikke Fall i kurven. Skal ta den med neste gang jeg skal til legen. Mye astma og allergier i familien da.

Ellers så må jeg kjenne på dagsformen ang trening :) Trener en del styrke så er mye innendørstrening som kan supleres med i de værste ukene :)

Jeg har astma utløst av allergi, akkurat funnet ut av dette og bruker fluitide og ventolin i pollensesongen [emoji5]
Fant ikke ut dette på spirometri testen, den var fin. Men jeg har tatt en test der jeg ble utsatt for irriterende stoff og den viste at jeg fikk nedsatt lungekapasitet og jeg slet med å få puste [emoji4]
 
Kan fint brukes når du er gravid [emoji1]
Ta kontakt med tryggmammamedisin.no, de kan dette bedre enn legene [emoji854]

Okay, men det står på de at de ikke skal brukes av gravide eller ammede. Og sjekket tryggmammamedisin sin side og se står ikke på listen dems over godkjente. Men har ikke spurt de da[emoji6]
 
Okay, men det står på de at de ikke skal brukes av gravide eller ammede. Og sjekket tryggmammamedisin sin side og se står ikke på listen dems over godkjente. Men har ikke spurt de da[emoji6]

Jeg spurte de og de var bare å bruke, jeg kan ikke bruke noe annet. Og det vil alltid stå dette i pakningsvedlegget for produsenter sikrer seg.
Det står i de fleste pakningsvedlegg at det ikke er greit [emoji4]
Står her at de kan brukes [emoji4]
 
Okay, men det står på de at de ikke skal brukes av gravide eller ammede. Og sjekket tryggmammamedisin sin side og se står ikke på listen dems over godkjente. Men har ikke spurt de da[emoji6]
Jeg er verken gravid eller ammende, men sliter en del med utmattelse i pollenperioden på grunn av medisinene så kanskje jeg skal ta en tur til legen for å bytte merke.
Forresten, tusen takk for tipset med Ventoline, det hjalp enormt :)
 
Jeg er verken gravid eller ammende, men sliter en del med utmattelse i pollenperioden på grunn av medisinene så kanskje jeg skal ta en tur til legen for å bytte merke.
Forresten, tusen takk for tipset med Ventoline, det hjalp enormt :)

Så bra, håper det hjelper med å bytte medisin også. [emoji4] masse god bedring[emoji4]
 
Jeg har astma utløst av allergi, akkurat funnet ut av dette og bruker fluitide og ventolin i pollensesongen [emoji5]
Fant ikke ut dette på spirometri testen, den var fin. Men jeg har tatt en test der jeg ble utsatt for irriterende stoff og den viste at jeg fikk nedsatt lungekapasitet og jeg slet med å få puste [emoji4]
Dette er noe jeg også skulle vært sjekket for. Får bringe det fram på neste møte med legen ;)

Takk for svar.
 
Dymista bruker jeg.
Når jeg ikke er gravid og ammer og sånn [emoji6]
 
Back
Topp