Pokemon Go

Får man opp varsling når man er i nærheten av en pokemon? Føler eg gikk og gikk nå uten at det skjedde noe som helst på karte :p fikk opp pokestop og et kamp sted tro eg :p
 
Noen her som har begynt å spille det?

Lastet det ned i går kveld, og i dag har jeg og vesla vært ute og fanget pokemon. :D Er så barnslig at jeg syns det er dritgøy, men så var jo jeg midt i rett aldersgruppe da pokemon kom ut, og jeg har enda min rosa gameboy color med pokemon blå som jeg av og til spiller på. ;)

Elsker at det foreløpig bare er de 151 fra første generasjon, men virker som om det er en ulempe å bo her vi bor, for jeg fikk ingen pokemon før jeg brukte en sånn "insent" som lokket pokemonene til meg, og jeg ser ingen pokestops eller pokegyms her heller. Får prøve i sentrum, men er jo en liten by uansett, så er spent på om det blir noe.

Uansett er det jo litt gøy da, og en fin motivasjon til å gå en tur sammen med sjuåringen. :)
Hvordan bruker du sånn insent??? Kjenner eg ikke har heilt tålmodighet til å lære meg dette på engelsk :p :p også er eg så dårlig på engelsk itillegg haha :p
 
Som en venninne av meg sa: "Dette har jeg jo trent på hele livet!" :D
(Vi er litt nerder. :p)

Jeg gleder meg som en unge til å laste det ned!

"Nå skal jeg ut på eventyr, for jeg har fått et kall;
Å fange noen rare dyr, som bor inni en ball!..."
 
Får man opp varsling når man er i nærheten av en pokemon? Føler eg gikk og gikk nå uten at det skjedde noe som helst på karte :p fikk opp pokestop og et kamp sted tro eg :p

Du må ha appen åpen for å få varsel. Jeg kan gå med telefonen i handa bare, og så vibrerer den når jeg har funnet en pokemon. Men dette er når jeg omtrent har gått på den. Andre steder hvor det finnes mer pokemon kan man trykke på feltet nederst til høyre og se hvilke som er i nærheten, så kan man velge en av dem for å få mer hjelp til å finne akkurat den pokemonen.

Incents finner du sammen med items, så ser du hvilke gjenstander du har, og jeg hadde to incents. Så trykker du bare på den et par ganger, så får du en sånn rosa "sky" som snurrer rundt figuren din.

Kan ikke gå mer i detalj på hvordan du finner items nå, for jeg har problemer med å koble til serveren. Men tror det var der i midten du trykte, og kunne velge pokedex eller pokemon derfra, og mener du da har items på høyre side.
 
Som en venninne av meg sa: "Dette har jeg jo trent på hele livet!" :D
(Vi er litt nerder. :p)

Jeg gleder meg som en unge til å laste det ned!

"Nå skal jeg ut på eventyr, for jeg har fått et kall;
Å fange noen rare dyr, som bor inni en ball!..."

Elsker det faktum at det kun er generasjon 1 foreløpig! Har null forhold til alle de andre, så når de andre generasjonene blir tilgjengelige håper jeg det går an å velge hvilke generasjoner man vil ha med i sitt spill.
 
Hvordan laster man ned dette ? Har Android ??.. sto bare at den ikke var tilgjengelig i mitt land ..
 
Hvordan laster man ned dette ? Har Android ??.. sto bare at den ikke var tilgjengelig i mitt land ..

Jeg la ut en link tidligere i tråden, der står det hvordan man ordner det. Var visst enklere på android enn med ios også :)
 
Du må ha appen åpen for å få varsel. Jeg kan gå med telefonen i handa bare, og så vibrerer den når jeg har funnet en pokemon. Men dette er når jeg omtrent har gått på den. Andre steder hvor det finnes mer pokemon kan man trykke på feltet nederst til høyre og se hvilke som er i nærheten, så kan man velge en av dem for å få mer hjelp til å finne akkurat den pokemonen.

Incents finner du sammen med items, så ser du hvilke gjenstander du har, og jeg hadde to incents. Så trykker du bare på den et par ganger, så får du en sånn rosa "sky" som snurrer rundt figuren din.

Kan ikke gå mer i detalj på hvordan du finner items nå, for jeg har problemer med å koble til serveren. Men tror det var der i midten du trykte, og kunne velge pokedex eller pokemon derfra, og mener du da har items på høyre side.
Ah så alle de som er på høyre side er de som er i nærheten her altså? Trenge man nett til gang hele tiden eller funke det uten nett? Tusen takk dette var til stor hjelp. Kjenne eg blei litt overivrig her eg sitte :p
 
Ah så alle de som er på høyre side er de som er i nærheten her altså? Trenge man nett til gang hele tiden eller funke det uten nett? Tusen takk dette var til stor hjelp. Kjenne eg blei litt overivrig her eg sitte :p

Den bruker gps, så da tror jeg man må ha nett? Men forstod det slik at det var mer belastende på batteriet enn på mengden data, fra de som har brukt en stund.
 
Den bruker gps, så da tror jeg man må ha nett? Men forstod det slik at det var mer belastende på batteriet enn på mengden data, fra de som har brukt en stund.
Eg trykket på en av figuren nede til høyre men ingenting skjedde :-( :-( har vist 3 stk som liksom skal være i nærheten men ser for meg at i nærheten vil si 1 km unna :p

Da eg gikk inn så var det jamen meg en uten for døren min :-D frister å ta bilen ut på kjøre tur til de pokestop i kveld :p stakkar batterier mitt på mobilen min,var over halv full for 1 en halv time siden men nå er den nesten tom :-o
 
Eg trykket på en av figuren nede til høyre men ingenting skjedde :-( :-( har vist 3 stk som liksom skal være i nærheten men ser for meg at i nærheten vil si 1 km unna :p

Da eg gikk inn så var det jamen meg en uten for døren min :-D frister å ta bilen ut på kjøre tur til de pokestop i kveld :p stakkar batterier mitt på mobilen min,var over halv full for 1 en halv time siden men nå er den nesten tom :-o

Har ikke fått prøvd det selv siden jeg ikke finner noe her, skal ut en tur til nå. Men har lest noe om å trykke på en og så var det noe med en grønn firkant...? Finner ikke igjen infoen nå, skal se senere om jeg finner ut av det :)
 
Eg trykket på en av figuren nede til høyre men ingenting skjedde :-( :-( har vist 3 stk som liksom skal være i nærheten men ser for meg at i nærheten vil si 1 km unna :p

Da eg gikk inn så var det jamen meg en uten for døren min :-D frister å ta bilen ut på kjøre tur til de pokestop i kveld :p stakkar batterier mitt på mobilen min,var over halv full for 1 en halv time siden men nå er den nesten tom :-o


Noen småting jeg har plukka opp.

1:Min app henger seg av og til opp og jeg må restarte for at det i det hele tatt skal dukke opp noen pokemon ( typisk er når den lille grå pokeballen i venstre hjørne bare snurrer)


2: De pokemon som kommer opp nede i venste hjørne er de som er nærme deg. Er det ingen fotspor under står du nesten på den, 1 fotspor og du må bare gå et kort stykke, 2 fotspor og du må gå litt lengre.

3. Ser du på kartet at det rusler i noe løv er det et ideelt sted for å lete etter en pokemon, men ingen garanti for at det er noen der. ;)


Ogja... det er mye lettere å fabge dem om man tar av kamerafunksjonen

Happy hunting ;)
 
Det gledes!! Men venter til den kommer offisielt, orker ikke styre med innstillinger jeg helst ikke vil ha åpne

Er dessuten kanskje likegreit å vente litt, da vi er på ferie med venner av mannen og kanksje blir litt dumt om jeg ditcher alt for å fange pokemon :p
 
Back
Topp