Plutselig uro rundt legging

Bkno7397882

Andre møte med forumet
De siste tre nettene har jenta vår på 9 uker begynt å bli utrøstelig ved legging. Hun er blid og fornøyd hele dagen og kvelden og under kveldsstellet. Går inn på soverommet for å amme en siste gang før legging, og hun blir helt krakilsk. Nekter å ta brystet og bare hylskriker. Må så bysse henne i søvn uten mat noe som resulterer i at det blir mer våkentid på natt. Har tidligere kun vært nattamming kl 03:00 Og 06:00 etter legging ca 22:00.

Noen med lignende erfaringer som kan dele (evt. si at dette går over og ikke er en ny varig trend)? Noen som har tips?
 
Kan det være et utviklingssprang kanskje?
 
Kan hende det er det ja. Men hva gjør man??- redd hun ikke får i seg nok mat da hun kun kaver og er hysterisk ved brystet fra kl 7. På natten spiser hun fint, men kort tid. På formiddag tidlig ettermiddag kaver hun litt men spiser også da greit.
Kan det være et utviklingssprang kanskje?
 
Kan hende det er det ja. Men hva gjør man??- redd hun ikke får i seg nok mat da hun kun kaver og er hysterisk ved brystet fra kl 7. På natten spiser hun fint, men kort tid. På formiddag tidlig ettermiddag kaver hun litt men spiser også da greit.

Det varer som regel ikke så lenge. Noen dager med spisetull tåler de små fint, også henter de seg gjerne inn etterpå. Men følg med om det blir langvarig og om baby blir slapp eller ikke er like våken som før.
Min frøken har i gjennom disse trinnene spist veldig dårlig noen dager, men tar et skippertak med mat etterpå ;)
 
Godt å høre! Da er det bare å vite tennene sammen og håpe det får fort over. Er jo merkelig, er som om hun slår på en bryter i det vi går inn på soverommet og blir fullstendig krakilsk. Takk og pris for bæresjal - det har reddet de siste kveldene!
 
Godt å høre! Da er det bare å vite tennene sammen og håpe det får fort over. Er jo merkelig, er som om hun slår på en bryter i det vi går inn på soverommet og blir fullstendig krakilsk. Takk og pris for bæresjal - det har reddet de siste kveldene!

Godt at noe fungerer i hvert fall :)
 
Uro rundt legging her også.. på dagtid sovner han så lett, men på kveldstid er det noe helt annet. Vært sånn 5 kvelder på rad nå, så håper det er pga utviklingstrinn her og.
 
Den tabellen har stemt med meg også, og når han tullet med spisinga så tar han det igjen dagen etterpå
 
Så fint med såpass oversiktlig tabell:)
 
Den passer godt hos oss også! I tillegg begynte hun å få ekstra luft og vondt i magen rundt 9 uker. Ammer eller gir du flaske?
 
Det er jo på ett vis gost å høre at flere sliter med det samme [emoji28] Jeg fullammer. Opplever også at hun har en del luftplager for tiden og hun jobber veldig med å få bæsja noe hun kun lykkes med en gang i døgnet for tiden.. Hun kan våkne med et hyl og strigråte helt til hun har fått ut noe luft.. dette til tross for iherdig raping, masasje og "sykling" med beina.
Den passer godt hos oss også! I tillegg begynte hun å få ekstra luft og vondt i magen rundt 9 uker. Ammer eller gir du flaske?
 
Det er jo på ett vis gost å høre at flere sliter med det samme [emoji28] Jeg fullammer. Opplever også at hun har en del luftplager for tiden og hun jobber veldig med å få bæsja noe hun kun lykkes med en gang i døgnet for tiden.. Hun kan våkne med et hyl og strigråte helt til hun har fått ut noe luft.. dette til tross for iherdig raping, masasje og "sykling" med beina.

Masse lykke til! Hos oss hjalp malt, men vi flasker.
 
Bra at bæresjal hjelper på:) Ellers kan jeg anbefale sånn pilatesball. Min jente har vært veldig urolig generelt de siste tre dagene, og særlig om kveldene. Så jeg sitter og hopper på den mens jeg ammer og utrolig nok hjelper det helt enormt :wideyed: +bade henne. Det var bare mine erfaringer som har hjulpet her.

Men forhåpentligvis er det kun en fase/utviklingssprang :)
 
Jeg måtte en periode her gå rundt i rommet og bysse samtidig som å amme for å få i henne noe :) det hjalp og hun tok puppen hvertfall.
 
Det har gått over nå, så var nok et utviklingssprang. Uroen ved legging varte i 4 netter, slitsomt når det står på, men nå er hun tilbake til sitt vanlige og blide selv. "Problemet" nå er at hun bare ligger å ler og gliser når jeg legger henne.. og det kan jeg leve med :) er godt å vite at disse vanskelige periodene bare er perioder og går over..
 
Wow. Har akkurat samme problem nå! Akkurat 12 uker gammel noe som passer meeeget godt med den stormfulle skyen i oversikten [emoji32] så godt å se at det ikke bare er her i huset [emoji28] er natt 4 her hvor hun bare skriker i sengen og nekter å ta puppen. Har også måttet gå med bæresele for å roe henne helt. Men nå kan jeg forvente at det skal gå over snart [emoji4]
 
Back
Topp