Plissegardiner

Hmmm, ikke lett det det...

Vurderer liftgardin også, men er jo nederst det blir innsyn... Har vært innom tanken på sånn vindusfolie da i tillegg, men vet ikke helt hvor "på moten" det er nå...

Er vel lettere å tørke over en folie da :) hva som er på moten aner jeg ikke, men var innom tanken selv og. Hadde sikkert vært en bedre løsning her siden frøkna står og drar i gardina når hun står på stellebordet [emoji14] men vinduet er såpass stort at det ser penere ut med gardin.

Hadde liftgardin før, men den irriterte meg egentlig mest [emoji14]
 
Er vel lettere å tørke over en folie da :) hva som er på moten aner jeg ikke, men var innom tanken selv og. Hadde sikkert vært en bedre løsning her siden frøkna står og drar i gardina når hun står på stellebordet [emoji14] men vinduet er såpass stort at det ser penere ut med gardin.

Hadde liftgardin før, men den irriterte meg egentlig mest [emoji14]
Er kjøkkenet dette, så vet ikke hvordan det blir med folie på det rommet?
 
Er kjøkkenet dette, så vet ikke hvordan det blir med folie på det rommet?
Tja, kan kanskje sperre for litt lys inn? Usikker på hvordan de foliene er på det området. Men på kjøkkenet kan det sikkert fungere fint med en liftgardin også.
Vi har på badet, så pga fukt o.l ble det bare slit med liftgardin syns jeg [emoji14]
 
Tja, kan kanskje sperre for litt lys inn? Usikker på hvordan de foliene er på det området. Men på kjøkkenet kan det sikkert fungere fint med en liftgardin også.
Vi har på badet, så pga fukt o.l ble det bare slit med liftgardin syns jeg [emoji14]
Ja kan funke med lift, det er bare det innsynet nederst... Kan jo ikke ha de nede hele tiden heller...
 
Jeg har vel svart deg tidligere i en annen tråd og sendt bilder, så skal ikke gjenta meg selv igjen nå. :p Ville bare si at vi anbefaler ikke plisségardinene fra Kid, de var skikkelig dårlige, så vi valgte å ta i skikkelig og investerte i dyre nå til nyhuset. De fra Ikea ser smarte og fine ut, bortsett fra at de kan kun trekkes ned. :)
 
Jeg har vel svart deg tidligere i en annen tråd og sendt bilder, så skal ikke gjenta meg selv igjen nå. [emoji14] Ville bare si at vi anbefaler ikke plisségardinene fra Kid, de var skikkelig dårlige, så vi valgte å ta i skikkelig og investerte i dyre nå til nyhuset. De fra Ikea ser smarte og fine ut, bortsett fra at de kan kun trekkes ned. :)
Kan ikke huske jeg har skrevet noe om dette før?
Jeg må bare vurdere og kikke litt rundt
 
Kan ikke huske jeg har skrevet noe om dette før?
Jeg må bare vurdere og kikke litt rundt

Var det ikke du som lurte på om du skulle ha liftgardiner tidligere, så fortalte jeg om plisségardinene? Mulig jeg blander sammen. :p Håper du finner en god løsning! :)
 
Da fant jeg en løsning det går an å leve med.

Kjøpte en magnetisk liftgardin på ikea, og så kjøpte jeg et par planter til å ha i karmen.

Så lot jeg storebror sine vindusmalinger sitte, sånn at de også dekker et lite område mellom plantene.
Så satser jeg på at de urtene vi har sådd også kommer til å bli såpass store at de dekker litt.

Fikk bare tatt det ene vinduet, for gardinen til det ene vinduet ble for lang. Jeg hadde, dum som jeg var, bare målt det ene vinduet og ikke begge to [emoji23]
 
c9e1345e6869c2b0f2f8a624ad3b2d72.jpg
 
Da fant jeg en løsning det går an å leve med.

Kjøpte en magnetisk liftgardin på ikea, og så kjøpte jeg et par planter til å ha i karmen.

Så lot jeg storebror sine vindusmalinger sitte, sånn at de også dekker et lite område mellom plantene.
Så satser jeg på at de urtene vi har sådd også kommer til å bli såpass store at de dekker litt.

Fikk bare tatt det ene vinduet, for gardinen til det ene vinduet ble for lang. Jeg hadde, dum som jeg var, bare målt det ene vinduet og ikke begge to [emoji23]

Snedig med magnetisk liftgardin da, har jeg ikke sett/hørt om. Minner meg på at det er lenge siden vi har vært på Ikea, før så bodde vi nesten der, i tillegg til at vi bodde par hundre meter unna. :p Får ta turen innom en dag snart. ;)

Gjødsle plantene godt, så gjør det susen! Fin vindusmaling. :)
 
Snedig med magnetisk liftgardin da, har jeg ikke sett/hørt om. Minner meg på at det er lenge siden vi har vært på Ikea, før så bodde vi nesten der, i tillegg til at vi bodde par hundre meter unna. [emoji14] Får ta turen innom en dag snart. ;)

Gjødsle plantene godt, så gjør det susen! Fin vindusmaling. :)
Ja de er snedige, og deilig å slippe snora [emoji6]
Vi har sånne på jobb, så ikea har nok hatt de en stund. Men nå har de fått grå farge og, det hadde de ikke før. Men de hadde ikke grå i den str jeg måtte ha [emoji20]
Så da får hvit duge.
Vi har ikea 10 min unna, det er genialt [emoji6]Den åpnet for max 2 år siden.

Kan jeg bruke hvilken som helst gjødning på fredsliljene?

Ja vindusmalingen er ok. Ble laget på Sfo i fjor [emoji4]
 
Ja de er snedige, og deilig å slippe snora [emoji6]
Vi har sånne på jobb, så ikea har nok hatt de en stund. Men nå har de fått grå farge og, det hadde de ikke før. Men de hadde ikke grå i den str jeg måtte ha [emoji20]
Så da får hvit duge.
Vi har ikea 10 min unna, det er genialt [emoji6]Den åpnet for max 2 år siden.

Kan jeg bruke hvilken som helst gjødning på fredsliljene?

Ja vindusmalingen er ok. Ble laget på Sfo i fjor [emoji4]

Stemmer det! Det var derfor vi ikke valgte de, fordi de ikke passet vinduene våre, så vi måtte spesialbestille. Dumt de ikke er som rullegardinene på Ikea, som kan kappes og klippes til, for de var veldig snedige.

Jeg bruker disse på grønnplantene inne http://www.plantasjen.no/gjodsel-pinner-30-stk-100006409-no
Veldig enkle, takknemlige planter fredsliljene, bare pass på at dem ikke blir stående i steiksol og gi dem en dusj innimellom. :)
Blir du lei og vil bytte ut dem, kan du putte dem i akvariet. ;)
 
Back
Topp