Plissegardiner

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Noen som har det? Sånn som kan dras både opp og ned fra både topp og bunn hvis dere skjønner. [emoji23]
Jeg har sett på de fra jysk, de er billigere enn de som er på skeidar...

Men hvordan er festeanordningen på dem? Noen som kan ta et bilde så jeg får sett hvordan det festes?
Og skal de festes i karmen eller i selve vindusramma?
 
Har fra jysk. Syns de er mye lettere å feste enn de fra kid f.eks. knyter tråden og bare klipser på plass. Kan vel festes både inni og utenpå karmen :)

Glemte å ta bilde før jeg la meg da. Skal prøve å huske på det i morgen
 
Vi har fra Kid, men de er blitt skikkelig "slappe". Får de ikke helt opp lenger.. Vi har festet inne i karmen, var vanskelig å feste synes jeg Skruer oppe og nede og tråd på begge sidene
 
Har fra jysk. Syns de er mye lettere å feste enn de fra kid f.eks. knyter tråden og bare klipser på plass. Kan vel festes både inni og utenpå karmen :)

Glemte å ta bilde før jeg la meg da. Skal prøve å huske på det i morgen
Takk for svar.
Vil gjerne ha bilder [emoji4]
 
Vi har fra Kid, men de er blitt skikkelig "slappe". Får de ikke helt opp lenger.. Vi har festet inne i karmen, var vanskelig å feste synes jeg Skruer oppe og nede og tråd på begge sidene
Syns du? Hvor lenge har dere hatt de da? Vi er fornøyde med våre. Syns de var veldig enkle å feste også.
 
Takk for svar.
Vil gjerne ha bilder [emoji4]
213fee6c50b2e307c6e16322c05c826f.jpg


f5dc59dd0e1c628b9abee7b86e5356ab.jpg


c8765bd4bffd46ac24c11c773fe8ce01.jpg
 
Tråden er festet slik.
d0e8be34947d09e6b0e50b136af13a2b.jpg


På kid sine er det en fjør, og jeg syntes ihvertfall de var mye hardere. De fra jysk er enklere å justere på og :)
 
Hjertelig takk for bilder [emoji4]

Kan du måle bredden på den festeanordningen for meg? Jeg lurer på om jeg kan få plass til dem inni selve vinduet skjønner du [emoji6]
Hvis jeg skal feste dem langs vinduet liksom hvis du skjønner. Men den lille karmen i vinduet er ikke så bred. Men vil det tåle å skrus i karmen tett ved vinduet?

Tror ikke vi kan feste plisseen i karmen, vi må få åpnet vinduet. Eller kan man det uansett? Blir ikke trådene i veien?
 
Hjertelig takk for bilder [emoji4]

Kan du måle bredden på den festeanordningen for meg? Jeg lurer på om jeg kan få plass til dem inni selve vinduet skjønner du [emoji6]
Hvis jeg skal feste dem langs vinduet liksom hvis du skjønner. Men den lille karmen i vinduet er ikke så bred. Men vil det tåle å skrus i karmen tett ved vinduet?

Tror ikke vi kan feste plisseen i karmen, vi må få åpnet vinduet. Eller kan man det uansett? Blir ikke trådene i veien?

Bare hyggelig :)

Festene er ca 1,2 cm, mens lista på selve gardina er 2,5 cm. Skruene er ikke så lange, så det burde gå bra så lenge man borer først. Hvis ikke kan man risikere at det sprekker.

Trådene er ikke i veien her ihvertfall :)

caa46108e9507a00f73c7ce674af83c0.jpg


Ser jeg skulle ha sparklet et par skruehull men [emoji14]
 
Bare hyggelig :)

Festene er ca 1,2 cm, mens lista på selve gardina er 2,5 cm. Skruene er ikke så lange, så det burde gå bra så lenge man borer først. Hvis ikke kan man risikere at det sprekker.

Trådene er ikke i veien her ihvertfall :)

caa46108e9507a00f73c7ce674af83c0.jpg


Ser jeg skulle ha sparklet et par skruehull men [emoji14]
Ja se der, kanskje vi kan gjøre det samme. Feste i selve karmen. Har du vinduer som man kan åpne på flere måter, altså både på toppen, og sidelengs?

Sitter og tenker på at jeg kanskje kan feste de kant i kant, og såpass langt ut at det ikke er noe problem å åpne..

Hmm, dette må jeg sjekke ut mer [emoji6]
 
Ja se der, kanskje vi kan gjøre det samme. Feste i selve karmen. Har du vinduer som man kan åpne på flere måter, altså både på toppen, og sidelengs?

Sitter og tenker på at jeg kanskje kan feste de kant i kant, og såpass langt ut at det ikke er noe problem å åpne..

Hmm, dette må jeg sjekke ut mer [emoji6]

Kan ikke åpne sidelengs nei. Om man har vindu som åpnes sidelengs innover kan det nok bli litt tricky, for da er det vel heller selve gardina som blir i veien. Kommer nok helt an på hvor mye det åpnes og hvor stort mellomrom mellom vindu og gardin er.
Men de kan også festes utenpå karmen da, men det har jeg ikke, så får ikke tatt bilde [emoji14]
 
Kan ikke åpne sidelengs nei. Om man har vindu som åpnes sidelengs innover kan det nok bli litt tricky, for da er det vel heller selve gardina som blir i veien. Kommer nok helt an på hvor mye det åpnes og hvor stort mellomrom mellom vindu og gardin er.
Men de kan også festes utenpå karmen da, men det har jeg ikke, så får ikke tatt bilde [emoji14]
Hmmm, ikke lett det det...

Vurderer liftgardin også, men er jo nederst det blir innsyn... Har vært innom tanken på sånn vindusfolie da i tillegg, men vet ikke helt hvor "på moten" det er nå...
 
Back
Topp