Plantelys

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Noen som har plantelys innendørs til spirer o.l., som vil komme med anbefalinger? Skal få satt noen frø i jorda snart, ila. de nærmeste dagene, er jo laaangt på overtid, men bør da også anskaffe ei lampe eller to, som dem skal stå under og vokse og gro! :)
 
Bør bruke lys av lysstoffrør i dagslysfarge (hvitt lys), dersom man ikke bruker vekst-/plantelys. :)
Ok.
Jeg er ikke sikker på om de får nok dagslys eller sol her enda...
Kanskje jeg kan sette dem på badet på dagen? Der er det varmt, pluss at det er lysstoffrør med hvitt lys over vasken?
 
Ok.
Jeg er ikke sikker på om de får nok dagslys eller sol her enda...
Kanskje jeg kan sette dem på badet på dagen? Der er det varmt, pluss at det er lysstoffrør med hvitt lys over vasken?

Er det veldig lyst på badet? For jo varmere det er, jo mer lys trenger plantene.
 
Er det veldig lyst på badet? For jo varmere det er, jo mer lys trenger plantene.
Ja det er ganske lyst der. To lamper og ett vindu.
Vi har stellebord på badekaret enda etter frøkna (er ikke så mye skapplass, så vi bruker det til litt oppbevaring), så det kan evt stå der på dagen, under ene lampa og ved vinduet.
Men nå har ikke noe begynt å spire, så jeg vet ikke hvor viktig det er med.lys enda da?
 
Ja det er ganske lyst der. To lamper og ett vindu.
Vi har stellebord på badekaret enda etter frøkna (er ikke så mye skapplass, så vi bruker det til litt oppbevaring), så det kan evt stå der på dagen, under ene lampa og ved vinduet.
Men nå har ikke noe begynt å spire, så jeg vet ikke hvor viktig det er med.lys enda da?

De skal ikke ha så mye trekk heller, så hvis dere bruker å åpne vinduet når badet er i bruk, så spørs det. Men prøv deg frem, så ser du fort om det funker eller ikke. Vises vel fort om dem trives eller mistrives. :)
 
De skal ikke ha så mye trekk heller, så hvis dere bruker å åpne vinduet når badet er i bruk, så spørs det. Men prøv deg frem, så ser du fort om det funker eller ikke. Vises vel fort om dem trives eller mistrives. :)
Nei, vinduet åpnes ikke. Er ventilasjon ellers. Og det står ikke rett under, er nok en halvmeter-meter mellom.
Jeg får prøve meg frem og se.
 
Back
Topp