Planlegging av barn nr 2

Her fikk vi nr 3, så tror ikke det blir fler. Virker som det blir så mye mer styr med 4 barn. Må jo først og fremst bytte bil, og ordne flere soverom.

Men nr 1 og 2 er det 2,8år i mellom. Og for oss var det perfekt. Da hadde eldste begynt å bli mer selvstendig, og var ikke helt avhengig av oss[emoji4]
 
Det er godt gjort Heldig som har hatt så fint svangerskap :)
Ja, jeg var veldig heldig! Det er nok derfor jeg så lett kan si at jeg ønsker et barn til ganske raskt, fordi for meg så var det så lett å gå gravid. Men det er vel for mye å be om at jeg er like heldig neste gang. [emoji28]
 
Jeg ønsker meg og en til ganske raskt, mest fordi jeg begynner å bli "gammel". Er 37 nå, vil gjerne være ferdig før jeg er 40. Har også litt med jobb å gjøre. Min stilling vil antakelig bli flyttet til en annen by med vesentlig lenger reisevei, noe som vanskelig lar seg kombinere med barnehage selv om en av oss leverer og den andre henter. Synes det er vanskelig å skulle søke ny jobb når jeg vet at jeg vil prøve å få et barn til og bli borte en lang stund.

Jeg hadde selv et lett svangerskap og en grei fødsel, så det skremmer meg ikke fra to tette. Det som taler imot er imidlertid barseltiden/barnets første 3-4 måneder. Synes jeg har gått ei tåke siden han ble født, har først nå lettet opp litt. Å skulle ta vare på en ettåring i tillegg i en sånn tåkeheim ser jeg ikke på som noe jeg ønsker for verken meg selv eller barna (eller pappaen).
 
Kunne selv ønske en raskt etter både pga alder min og at de kan være nære i alder. Men har hatt en Javelig svangerskap og Javelig er en snill ord i forhold til det og etter fødsel hadde de verste komplikasjoner så jeg er livredd bare å tenke på det. Så tror kan hende det blir ene barn her.
 
Jeg ønsker meg og en til ganske raskt, mest fordi jeg begynner å bli "gammel". Er 37 nå, vil gjerne være ferdig før jeg er 40. Har også litt med jobb å gjøre. Min stilling vil antakelig bli flyttet til en annen by med vesentlig lenger reisevei, noe som vanskelig lar seg kombinere med barnehage selv om en av oss leverer og den andre henter. Synes det er vanskelig å skulle søke ny jobb når jeg vet at jeg vil prøve å få et barn til og bli borte en lang stund.

Jeg hadde selv et lett svangerskap og en grei fødsel, så det skremmer meg ikke fra to tette. Det som taler imot er imidlertid barseltiden/barnets første 3-4 måneder. Synes jeg har gått ei tåke siden han ble født, har først nå lettet opp litt. Å skulle ta vare på en ettåring i tillegg i en sånn tåkeheim ser jeg ikke på som noe jeg ønsker for verken meg selv eller barna (eller pappaen).

Skjønner hva du mener med tåke de første 3-4 mnd samme her også. Jeg tenker også litt på energinivået mitt, det ble så redusert når jeg var gravid. Er ganske aktiv til vanlig. Følte meg som en 80åring på slutten. Tror det kan bli litt tungt med liten gutt i tillegg.

Skjønner at du vil bli ferdig før 40år :)
 
Kunne selv ønske en raskt etter både pga alder min og at de kan være nære i alder. Men har hatt en Javelig svangerskap og Javelig er en snill ord i forhold til det og etter fødsel hadde de verste komplikasjoner så jeg er livredd bare å tenke på det. Så tror kan hende det blir ene barn her.

Ok. Vet jo aldri om neste svangerskap blir bedre, verre eller som det forrige :happy:
 
Her har vi og begynt å tenke på neste, men vi ønsker å vente litt før vi begynner å prøve, om et års tid kanskje :) Bruker heller ikke noe prevensjon nå, så det kan jo selvfølgelig skje før den tid, og det e greit :) Men vi begynner ikke å prøve aktivt riktig enda :)
 
Skulle egentlig kjøre på med nr.3, men må heller jeg mot nei. Tror det blir for hektisk også vil jeg kose meg med han her<3
Det skal komme en 3.mann en gang men nå blir det langt frem i tid siden jeg skal gå ulønnet og da mister permisjonspengene om vi kjører på med nr.3 etter det. Så da blir det nok 3-4år mellom nestemann også. Så godt d har vist seg å være en god aldersforskjell for oss :)
 
Har alltid ønsket meg barn som er tett i alder (typ 3, men sliter med å få overtalt mannen [emoji23][emoji85]). Men har bestemt oss for å ta ting litt som det kommer, så skjer det så skjer det [emoji4][emoji14]
 
Har to tette nå og det holder [emoji28] Travelt men veldig kos [emoji846] Har 23mnd mellom mine, men de er år etter år, 2015 og 2016 [emoji2]
 
Noen som er i gang? :D En del av meg vil starte prøvingen allerede nå, gutten blir straks 6mnd. Men en annen del av meg vil vente. Så venter nok en stund til. Har heller ikke fått tilbake mensen etter fødsel...:eek:
 
Noen som er i gang? :D En del av meg vil starte prøvingen allerede nå, gutten blir straks 6mnd. Men en annen del av meg vil vente. Så venter nok en stund til. Har heller ikke fått tilbake mensen etter fødsel...:eek:
I gang og i gang. Vi bruker ikke prevensjon, har hatt mensen 1 gang, og har sex. [emoji23]
Det er ikke sånn at vi "prøver" aktivt med eggløsningstester, temping osv, men lar det bare skje når det skjer.
Har et lite håp om at det er noe på gang nå. Jeg fikk mensen 6.juni. og hvis jeg da hopper rett tilbake i syklus, så skulle mensen kommet igjen nå for noen dager siden. Men det er jo helt normalt at ting tar tid etter fødsel, så det er ikke sikkert at kroppen min er helt tilbake i syklus enda.
 
I gang og i gang. Vi bruker ikke prevensjon, har hatt mensen 1 gang, og har sex. [emoji23]
Det er ikke sånn at vi "prøver" aktivt med eggløsningstester, temping osv, men lar det bare skje når det skjer.
Har et lite håp om at det er noe på gang nå. Jeg fikk mensen 6.juni. og hvis jeg da hopper rett tilbake i syklus, så skulle mensen kommet igjen nå for noen dager siden. Men det er jo helt normalt at ting tar tid etter fødsel, så det er ikke sikkert at kroppen min er helt tilbake i syklus enda.

Så spennende :pGleder meg til prøvingen synes det er så spennende tid, og gøy tid i forholdet med prøving.. litt ekstra pirrende :rolleyes:..og vil jo gjerne at lillegutt skal få søsken. Men en annen del av meg vil komme igang i jobb først å jobbe noen mnd med energi og ikke trenge å "bli tatt hensyn til på jobb" jobber med kreftpasienter så må holde meg unna alt av cellegift osv rundt prøveperiode. Føler det kanskje blir litt dumt å komme tilbake på jobb etter permisjon, gravid på nytt.. mange tanker her.
 
Så spennende :pGleder meg til prøvingen synes det er så spennende tid, og gøy tid i forholdet med prøving.. litt ekstra pirrende :rolleyes:..og vil jo gjerne at lillegutt skal få søsken. Men en annen del av meg vil komme igang i jobb først å jobbe noen mnd med energi og ikke trenge å "bli tatt hensyn til på jobb" jobber med kreftpasienter så må holde meg unna alt av cellegift osv rundt prøveperiode. Føler det kanskje blir litt dumt å komme tilbake på jobb etter permisjon, gravid på nytt.. mange tanker her.
Forstår hva du mener i forhold til jobb! Det er litt "flaut" å komme gravid på jobb etter permisjonen. [emoji28] Noen kommer garantert til å spøke om vi ikke har hørt om prevensjon [emoji23] Vi får se hvem som kommer med en gravid- nyhet her inne først da! [emoji7] Virket som det var flere som var gira på nestemann rimelig kjapt.
 
Forstår hva du mener i forhold til jobb! Det er litt "flaut" å komme gravid på jobb etter permisjonen. [emoji28] Noen kommer garantert til å spøke om vi ikke har hørt om prevensjon [emoji23] Vi får se hvem som kommer med en gravid- nyhet her inne først da! [emoji7] Virket som det var flere som var gira på nestemann rimelig kjapt.

Ja ikkesant. Blir vel noen kommentarer fra kollegaer :p

Ja der blir spennende. Gøy om man finner noen som barn på samme alder som største og som venter nr 2 ca samtidig. Sikkert mange utfordringer, men også mange gleder :D

Skal du ta test snart eller venter du på mensen ? :)
 
Noen som er i gang? :D En del av meg vil starte prøvingen allerede nå, gutten blir straks 6mnd. Men en annen del av meg vil vente. Så venter nok en stund til. Har heller ikke fått tilbake mensen etter fødsel...:eek:
Samme her, vipper litt frem og tilbake, men har ikke startet på prevensjon så da er vi kanskje igang, selvom det ikke er i nærheten av samme aktivitet som med førstemann [emoji28].. Har ikke fått mensen tilbake enda heller da [emoji14]
 
Ja ikkesant. Blir vel noen kommentarer fra kollegaer [emoji14]

Ja der blir spennende. Gøy om man finner noen som barn på samme alder som største og som venter nr 2 ca samtidig. Sikkert mange utfordringer, men også mange gleder :D

Skal du ta test snart eller venter du på mensen ? :)

Ja, det hadde vært moro å bli gravid omtrent samtidig en gang til! [emoji4]
Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre, jeg har tester liggende, men en del av meg sier "du trenger ikke bruke opp enda en, du er ikke gravid ennå!" [emoji23] Men det samme sa jeg vel da jeg fikk positiv test i mai i fjor! [emoji28]
 
Ja ikkesant. Blir vel noen kommentarer fra kollegaer [emoji14]

Ja der blir spennende. Gøy om man finner noen som barn på samme alder som største og som venter nr 2 ca samtidig. Sikkert mange utfordringer, men også mange gleder :D

Skal du ta test snart eller venter du på mensen ? :)
Jeg tok en test i dag likevel jeg! Klarte ikke vente. [emoji23]
Jeg er fremdeles skjelven og målløs...

f4f13db5f12ae81f850c8378c71b790e.jpg
 
Back
Topp