Piratkopierte varer

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Det kjøper jeg ikke! Det er ikke bare dårlige stoffer, dårlig kvalitet og helseskadelige stoffer. Det som er grunnen til at jeg holder meg langt unna, og heller kjøper en ekte Prada i stedet for en kopiert liksom-Prada f.eks er at dersom man kjøper disse uekte varene, så støtter man oppunder kriminell aktivitet. Det er ikke jeg konfertabel med. Så om jeg ikke har råd til ekte vare, så blir det ikke noe, så enkelt og greit er det!
 
Nei det gjør jeg ikke. Hender min mor har kjøpt fake adidas, converse osv i tyrkia men blir ikke brukt her. Vi kjøper riktignok lite merkevarer som vesker å klokker men sportsklær å sko som nike, adidas etc handler vi på sportsbutikk.
 
Tenker ofte på det når jeg leser om foreldre som kjøper billige leker og tøy til barna fra for eksempel ebay osv.
 
Nei, og sluttet å handle på ebay/wish synes heller ikke noe om at mange synes det er greit å feks gi barnetatovering/leker kjøpt på ebay til andre sine barn. Kjedelig å være moren som nekter barnet å leke tatovere/bruke leker, men vil vite hva som er av stoffer i leker, plagg, produktet som skal i kontakt med huden...
 
Nei, her kjøper vi ikke kopier. Men, det er ikke lenge siden det ble funnet hormonforstyrrende stoffer i mange leker/klær som blir solgt fra kjente kjeder her i Norge også.

Det er veldig (overraskende) mange som kjøper alt mulig rart fra ebay/Wish, det være seg klær, matbokser, drikkeflasker, smokker, bamser, sengetøy (ja, alt mulig) DET er skummelt synes jeg!
 
Har ikke kjøpt noe piratkopierte varer på ferie nei :)
 
Har kjøpt det før, men har ikke vært i slike utland på mange år. Er da en eller to vesker som har blitt kjøpt - og de ble kjøpt fordi de var kule og ikke pga de var merke på. Fikk tilbud om å bytte logo på en veske en gang :D

Men dette var altså før alt det skumle kom frem i lyset. (Fikk vel litt mafia-vibber i Bulgaria forresten, så overrasker meg lite).

Kommer vel ikke til å kjøpe sånt i fremtiden. Må jo være gode forbilder.
 
Husker når jeg var liten, typ 8 år. Vi var på kreta. Mamma skulle kjøpe Adidas joggebukser til oss, og vi fikk bestemme hvor vi ville ha Adidas logoen selv [emoji23][emoji23]
 
Jeg handler på ebay, tøy til både meg og litt til ungene *mammapoliti, kom og ta meg*, men det er ingen spesielle merker. Det er ikke kopier av kjente merker, det har jeg ikke kjøpt på lang tid, men har noen vesker liggende som jeg kjøpte da jeg var yngre :)
 
Som regel ikke nei. Og på ebay kjøper jeg som regel ekte varer.
 
Back
Topp