Permisjon, nokk en tråd....

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
God kveld!
Har lenge hatt søknaden klar på nav.no sine sider men fikk først denne uka terminbekreftelse fra jordmor.
Sist jeg fylte ut permisjonssøknad var det ikke elektronisk og jeg sende kun inn den og nav og arbeidsgiver fiksa resten.
Nå har jeg fått forståelse for, fra nav.no sine sider og underveis i søknaden, at jeg også må sende med inntektsopplysningsskjerma, lønnslipper, arbeidsavtaler osv osv var ikke måte på hva som skulle inn. Kom også opp ein haug med tidligere arbeidsgivere jeg ikke har jobbet hos på nesten 5 år om ikke lengre som jeg ikke får fjernet....

Jeg er også sykmeldt 100%, har vært det siden uke 15, og kommer til å være det ut svangerskapet. Så nav har jo alt av papirer lagret inne hos seg fra sykneldingssaken, holder ikke det? Fikk denne uka alt i inntekt inne hos nav pga denne saken da noen, ARBEIDSGIVER, ikke før har klart å sende inn alt rett....gidder ikke mer styr #dritlei
 
God kveld!
Har lenge hatt søknaden klar på nav.no sine sider men fikk først denne uka terminbekreftelse fra jordmor.
Sist jeg fylte ut permisjonssøknad var det ikke elektronisk og jeg sende kun inn den og nav og arbeidsgiver fiksa resten.
Nå har jeg fått forståelse for, fra nav.no sine sider og underveis i søknaden, at jeg også må sende med inntektsopplysningsskjerma, lønnslipper, arbeidsavtaler osv osv var ikke måte på hva som skulle inn. Kom også opp ein haug med tidligere arbeidsgivere jeg ikke har jobbet hos på nesten 5 år om ikke lengre som jeg ikke får fjernet....

Jeg er også sykmeldt 100%, har vært det siden uke 15, og kommer til å være det ut svangerskapet. Så nav har jo alt av papirer lagret inne hos seg fra sykneldingssaken, holder ikke det? Fikk denne uka alt i inntekt inne hos nav pga denne saken da noen, ARBEIDSGIVER, ikke før har klart å sende inn alt rett....gidder ikke mer styr #dritlei

Det må nok dessverre sendes inn på nytt.. Spurte om det samme da arbeidsgiver sendte inn inntektsskjema for et par uker siden pga søknad om svangerskapspenger. Fikk da beskjed om at de måtte sende på nytt når jeg søkte permisjon.
Enig med deg i at nav bare er styr og rot, kjedelig å bruke tid på sånt tull [emoji52]
 
Samme her, er også 100 %. Men jeg sendte kun inntektsskjema der arbeidsgiver bekrefter at vi har avtalt permisjon (har hatt kun en arbeidsgiver siste årene). Og selvsagt terminbekreftelse. De er veldig firkantet. Et tips om man lurer på noe, er å følge Chat linken som ligger på nav foreldrepenger sin side på Facebook :)
 
Søknaden på permisjonen er sendt inn :) ble som noen skrev over her at jeg må skrive under tilleggsopplysninger at jeg ikke jobber hos de lengre osv. Så håper det fikser seg nå å prøve å kontakte de å be de fjerne meg fra sitt register.

Så får vi håpe at alt løser ser uten flere problemer :) vi tru inntektsopplysningsskjemaet skal bli enkelt å fylle ut nå når de har lagt inn samme tall til sykemeldingen:)
 
Inntektsopplysinger må inn! For denne gangen blir det noe ekstra eller noen punkter annerledes å fylle ut. Så min arbeidsgiver brukte den forrige som mal, men fylte inn de ekstra punktene eller de som er relevant for foreldrepenger :) ta bilde av den med mobilen og sen den elektronisk.. så går det raskere :) om du har laget skjema allerede i elektronisk, så kan man ettersende på den måten :)
 
Back
Topp