Permisjon for barnehagestart

Solagreen

Elsker forumet
Julibarna2014
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
I dag ringte jeg jobben for å si ifra at jeg kom til å trenge fri 24,25,26 aug til innkjøring og fikk beskjed om at det ikke var sikkert jeg kom til å få det for det var bare inntil 3 dager og det var ikke mer enn det nødvendige antall timer fri, så jeg måtte på jobb i tillegg! Dvs at det var forventet at jeg stilte på jobb innimellom øktene!!! Dag1 var det forventet at jeg kom på jobb når han var ferdig i bhg og at jeg måtte fø noen til å hente og passe han.. Har dere fått hele dager? Skjønner ingenting- det kommer jo til å bli et stress uten like for oss! :( :( :( er så fortvilet! Trodde virkelig jeg fikk fri 3 dager :(
 
Eg har rett på to dager med fri til innkjøring i bhg. Opp til meg kordan eg bruker dei, om eg ønsker hele dager eller dele dei opp i timer. Dette sto i personalhåndboken min. Kanskje det står info i din håndbok?
Her har samboer tatt ut ferie til bhg innkjøringen, men eg tok likevel fri idag som var første dag. Tok heile dagen siden eg ikkje trenger å være med flere dager, og derfor ikkje må "spare" timene. Men hadde ikkje samboer tatt ferie, så måtte vi brukt hele dager hver for å få det til å gå opp? Rart at jobben din forventer at du har andre som kan stille opp til pass?
 
På min jobb får vi bare en dags betalt permisjon for bhgtilvenning. Jeg måtte ta to feriedager i tillegg.
 
En som er i samme jobb i kommunen på en annen arbeidsplass fikk 3 dager med lønn. Jeg skulle jo ikke få en dag en gang, bare timene i bhg. Det blir jo et stress uten like, evt må mannen ha fri til bhg tilvenning samtidig fordi jeg må på jobb!! :(
 
Jeg tviler på at de har lov til å forskjellsbehandle på den måten... Det er ofte lettere å kreve enn å be om ting, da slipper den andre parten å tenke.
Spør hvorfor noen får fri 3 dager og du skal forskjellsbehandles?
 
I dag ringte jeg jobben for å si ifra at jeg kom til å trenge fri 24,25,26 aug til innkjøring og fikk beskjed om at det ikke var sikkert jeg kom til å få det for det var bare inntil 3 dager og det var ikke mer enn det nødvendige antall timer fri, så jeg måtte på jobb i tillegg! Dvs at det var forventet at jeg stilte på jobb innimellom øktene!!! Dag1 var det forventet at jeg kom på jobb når han var ferdig i bhg og at jeg måtte fø noen til å hente og passe han.. Har dere fått hele dager? Skjønner ingenting- det kommer jo til å bli et stress uten like for oss! :( :( :( er så fortvilet! Trodde virkelig jeg fikk fri 3 dager :(
Har du fått snakket med dem?
 
Har du fått snakket med dem?

Nei jeg kommer bare til å søke om 3 dager på mandag og forklare hvorfor jeg trenger det i søknaden. Det er sånn kultur her at om jeg sier at de andre får så er det jeg som er drittsekk og da får jeg nok ikke. Må bruke litt list
 
Nei jeg kommer bare til å søke om 3 dager på mandag og forklare hvorfor jeg trenger det i søknaden. Det er sånn kultur her at om jeg sier at de andre får så er det jeg som er drittsekk og da får jeg nok ikke. Må bruke litt list
Herlighet, for en sjef. :( Etter min erfaring hjelper det ofte mer å kreve enn å be, men taktikk er nok lurt. :)
 
Nei jeg kommer bare til å søke om 3 dager på mandag og forklare hvorfor jeg trenger det i søknaden. Det er sånn kultur her at om jeg sier at de andre får så er det jeg som er drittsekk og da får jeg nok ikke. Må bruke litt list
Kan du eventuelt ta noen ferie dager? Om jeg husker rett så er vel du litt inn i tilknytningsteori? Ikke godt for mammahjertet og bare ha 1-2 dager :(
 
Kan du eventuelt ta noen ferie dager? Om jeg husker rett så er vel du litt inn i tilknytningsteori? Ikke godt for mammahjertet og bare ha 1-2 dager :(

Nei det er ikke greit i det hele tatt. men satser på det ordner seg. Jeg har tenkt å si ifra på mandag for vi trenger de tre dagene
 
På min jobb får vi bare en dags betalt permisjon for bhgtilvenning. Jeg måtte ta to feriedager i tillegg.

Samme for meg. Ulikt dette da det ikke er en lovfestet rett men gjerne forhandlet frem gjennom tariffavtaler. Så for meg er det en dag betalt, har tatt ut ferie resten av uka for tilvenning :) mulig jeg drar inn ett par timer å jobber i slutten av uka da.
 
Jobber du i kommunen så gå inn på personalhåndboken så finner du ut om dette, eventuelt ring å hør med hransvarlig. Rart om det er ulik praksis innad hos en arbeidsgiver men infoen ligger der. Enten har du krav på mer eller så har den andre fått mer enn det er rett til. Lykke til med barnehagestarten :)
 
Back
Topp