Passer det som gave til lærer?

Synes DU det passer at elevene gir lærer vin i sommergave?
Hvis man vet læreren drikker vin så. Det er jo faktisk billigere å gi en sur fæl vin til en hundrings enn å prøve å finne på noe personlig og hyggelig å gi.
 
Kanskje fordi jeg egentlig er fra et annet land fra Europa og har vært mye der så synes jeg i utgangspunktet ikke det er noe som helst i veien for å gi en vinflaske i gave. Jeg syne det er ganske normalt. Men når jeg ser at alle her reagerer på det, så er det kanskje ikke helt innafor/vanlig i norsk kultur å gi en lærer en vinflaske i gave (jeg har ikke skolebarn selv ennå). Så da synes jeg man kan la være. Blomster er jo safe...

Der jeg kommer fra (dvs halvt, jeg er norsk også) og i mange andre europeiske land er vin mye mer hverdagslig og sosialt og kulturelt akseptert enn her. Også billigere og i tillegg noe man tar er glass eller to av til maten, og ikke at man sitter og tømmer en hel flaske til fest. Så det knyttes ikke til alkoholisme
Tenker man kan fint gi det fra foreldre men ikke at elever selv gir
 
Har nan hatt en lærer i flere år vil jeg tro man vet det, jeg vet hvertfall at lærerne til Kengubarnet drikker alkohol .
Tja kanskje men man vet ikke om læreren har et problem med alkohol.
Syns ikke noe om det siden man faktisk ikke kan vite det
 
Synes det hadde vært rart hvis elevene gikk på barne-, ungdoms- eller videregående.
Universitetet så hadde det vært Ok.
 
Back
Topp