Pass i Tyskland?

*TreSøteSmå*

Gift med forumet
Vi skal på en ukes ferie til Danmark, og lurer på å ta en dagstur over til Tyskland en av dagene.
Men trenger vi passfor å komme inn i Tyskland?
 
Ingen som vet?
 
Sikker?
Må man ha pass om man skal kjøre med Kiel-ferga f.eks også da?
 
ORIGINAL: *ToSøteSmå*

Sikker?
Må man ha pass om man skal kjøre med Kiel-ferga f.eks også da?

 
Jepp, må ha pass for å kunne gå iland i Tyskland.
 
JEg har aldri behøvd pass for å komme inn i tyskland. Er vel bare det att pass er eneste leg som er gyldig hvis du skal ligge på hotel.
 
Nei du trenger ikke pass i Tyskland, har akkurat vært der på 1 ukes ferie.
Men pass er det enetse gyldig legetimasjon i utlandet.
Så hvis du skal bo på hotel og slikt er det greit å ha med.
Du tenger ikke pass for å kjøre kiel båten, bare hvis du skal ha igjen momsen  på varer du kjøper i tyskland.Da må pass vises
 
 
God tur[:)]
 
ORIGINAL: Marthe og Carina

ORIGINAL: BitzyhogJulia

ORIGINAL: Marthe og Carina

Må ha pass me te danmark og no. Ikkje for å koma inn/ut av lande, men da e einaste gyldige leg du har. Kan ikkje bruka sertifikat/ bankkort lenger. Just for info[:)] Svigerinno mi skal te danmark i sommar nemlig, å dei måtte skaffa pass te heile familien føst.
såpass[:-] Når ble dette besluttet?

Ane kje, men da va da dei fekk beskjed om frå reisebyrået. Trur da henge ilag me at Norge ikkje e medlem i EU.


stemmer ikke
 
Les her:
 
Jeg vil vite mer om Schengen-samarbeidet

Er du norsk statsborger kan du passfritt krysse grensene mellom de 15 medlemslandene i Schengen-samarbeidet. Det er likevel best å ta med passet når du reiser utenfor de nordiske land.
For nordmenn er nemlig passet det eneste identitetsbevis som er godkjent utenfor Norden. Du kan lese mer
 
[:)]
 
Jeg vil vite mer om Schengen-samarbeidet

Er du norsk statsborger kan du passfritt krysse grensene mellom de 15 medlemslandene i Schengen-samarbeidet. Det er likevel best å ta med passet når du reiser utenfor de nordiske land.
For nordmenn er nemlig passet det eneste identitetsbevis som er godkjent utenfor Norden. Du kan lese mer
 
Dette stod på politet.no
 
best å ta med itilfellet vis du skal til tyskland
 
ORIGINAL: 3 stars

Vi har nettopp vært der å vi trengte det ikke, men det kan være lurt å ha det med i tilfelle dere blir stoppa[:)]. Men vi syntes at det var en skuffenes tur, vi var i flensburg.

 
var det ikke noe særlig der asså?
vi holder allerede på og planlegger tur nesten år, da skal vi i danmark i 14 dager, tenkte på svipp tur til flensburg i og med at det er den nærmeste "by" fra dit vi skal være.. men kansje vi ska bryne oss på 1 t kjøring ekstra og kjøre til kiel da?
 
ORIGINAL: Marthe og Carina

Må ha pass me te danmark og no. Ikkje for å koma inn/ut av lande, men da e einaste gyldige leg du har. Kan ikkje bruka sertifikat/ bankkort lenger. Just for info[:)] Svigerinno mi skal te danmark i sommar nemlig, å dei måtte skaffa pass te heile familien føst.

Vi brukte ikke passene da vi reiste med fly til/ fra København forrige uke.
Fikk beskjed om at vi kunne reise uten innenfor Norden.
 
Bruker forresten heller aldri pass når vi kjører til Finland eller Sverige heller.
 
Man må ha pass som legitimasjon står det på Colorline sine sider så vi tar det med når vi skal med Fantasy båten neste helg. Bedre å ha det med en ikke for å si det sånn [:D]
 
Trenger ikke pass, men som andre skriver så er et eneste gyldige legitimasjonen OM det skulle bli nødvendig.

Da jeg var i Praha sist viste jeg ikke pass før vi skulle over i Tjekkia
 
Med mindre jeg skal til sverige så tar jeg ALLTID med meg pass, uansett. Det er pga dersom noe skulle skje, så er ofte passet det eneste godkjente identitetspapirene i utlandet som man kan stole 100% på.
Teoretisk sett så sluttet man vel med pass i europa for ett eller to år siden? Men det har vel ikke tiltrådd i praksis helt enda :)
 
Jeg har nettopp vært i danmark og var over til tyskland flere dager på rad og måtte aldri vise pass.
Aner ikke hvordan det er om du tar fergen.
 
Vi tok med pass vi, for å være sikre.
Men har ikke pass til noen av barna.. Hva hvis vi skulle bli stoppet, og ha bruk for pass..? Gjør det noe at barna ikke har, så lenge vi voksne kan vise fram gyldige pass?
 
Nei du trenger ikke pass i schengenland. Men kan være greit å ha det i kofferten uansett. Om du skal ta inn på hotell så trenger man ofte pass.
Jeg har ikke vist pass i tyskland på lenge. Og har tatt kielferga maaaange ggr. (men jeg har det alltid med uansett[:)])
 
ORIGINAL: Lisekir

ORIGINAL: 3 stars

Vi har nettopp vært der å vi trengte det ikke, men det kan være lurt å ha det med i tilfelle dere blir stoppa[:)]. Men vi syntes at det var en skuffenes tur, vi var i flensburg.


var det ikke noe særlig der asså?
vi holder allerede på og planlegger tur nesten år, da skal vi i danmark i 14 dager, tenkte på svipp tur til flensburg i og med at det er den nærmeste "by" fra dit vi skal være.. men kansje vi ska bryne oss på 1 t kjøring ekstra og kjøre til kiel da?

 
Vi var i danmark ifor sommer. Tok svippturen over til tyskland og flensburg en ettermiddag mens vi hadde barnevakt. Vi dro bare til et kjøpesenter som heter citti grossmark. Var bare for å få handlet billig øl, snop og brus hehe. Utrolig billig der alltså. Til og med danskene tar den svippturen for billig boksøl.
Noen dansker sa de syntes det er trivelig å gå på en restaurang eller pub i gågata i flensburg også
 
Noen som har vært i Hamburg her? Er det en bra by (shopping)? Hvor lang tid tar det å kjøre fra grensa sånn ca?
 
ja?
 
Back
Topp