Parkdress eller bukse og jakke

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Jentungen har strekt seg siden våren så parkdressen er for liten. Usikker på om jeg skal kjøpe ny eller la henne bruke bukse og jakke i barnehagen. Dette har vi allerede i riktig størrelse.

Noen med erfaringer å dele?? Blir 4 år om noen mnd...
 
Begge deler har vi og synes det er greit med to sett. Vi bruker de som regntøy også, så må ha det uansett.
Men nå brukes mest det todelte settet og aller helst kun buksa når det har hvert vått og det enda er varmt. Men guttungen foretrekker heldress, så når de må ha utetøy over hele tiden, velger han dress.
Men, ja, det holder med et todelt sett og det går helt fint.
 
Begge deler har vi og synes det er greit med to sett. Vi bruker de som regntøy også, så må ha det uansett.
Men nå brukes mest det todelte settet og aller helst kun buksa når det har hvert vått og det enda er varmt. Men guttungen foretrekker heldress, så når de må ha utetøy over hele tiden, velger han dress.
Men, ja, det holder med et todelt sett og det går helt fint.

Alder på barna?

Innbiller meg de i bhg ønsker dress men vet ikke hvor jeg har det i fra... todelt må jo være lettere ved toalettbesøk [emoji5]
 
Alder på barna?

Innbiller meg de i bhg ønsker dress men vet ikke hvor jeg har det i fra... todelt må jo være lettere ved toalettbesøk [emoji5]
Han er 4år.

Min synes dress er lettere. Men han har bukse med seler, så det blir litt mer knot.
Bhg her vil ha en dress og et todelt sett. Om det todelte er regntøy eller skalltøy, spiller ingen rolle.
 
Mange ganger er det en fordel med hel dress, andre ganger todelt.

Med hel dress slipper de sand, vann og skitt mellom jakke og bukse, lettere å ta på for ungene. Like lett ved toalettbesøk, for ungene tar ofte av jakka uansett da det blir klumpete å sitte på do med jakke på

Todelt er en fordel når det er varmt men fuktig for da kan man bare bruke jakka feks.

Ungene her har alltid valgt dress, og av erfaring fra bhg i mange år er det dress de fleste velger
 
Smak og behag.

Jeg har en på 5 som har brukt parkdress hele veien.
 
Back
Topp