Parfymert klesvask..

Malolu87

Forelsket i forumet
Hei. Når kan jeg evnt vaske babyns klær med parfymert vask?

Jeg sjøl sliter med kløe om kvelden.Tenker prøve å bytte til parfymert. Men problemet er at vi pleier å vaske babyns og mitt sammen..for å slippe å sortere så mye.
 
Vet ikke når neste nettmøte er, men vil ikke parfymert klesvask fort kunne gi mer kløe? Har nå alltid brukt parfymefritt her, så vasker sammen, kommer ikke til p vaske babyens med parfymert.

Doserer du rett? De fleste overdoserer vaskemiddel, da kan det bli liggende rester av vaskemiddel i klærne som kan gi kløe. Så pass på riktig mengde og at det skylles godt :)
 
Hei. Når kan jeg evnt vaske babyns klær med parfymert vask?

Jeg sjøl sliter med kløe om kvelden.Tenker prøve å bytte til parfymert. Men problemet er at vi pleier å vaske babyns og mitt sammen..for å slippe å sortere så mye.

Parfymert vask vil ikke hjelpe mot kløe, heller tvert imot.
Har du vært hos legen med kløen? Er det etter du har lagt deg at kløen kommer?
 
Vet ikke når neste nettmøte er, men vil ikke parfymert klesvask fort kunne gi mer kløe? Har nå alltid brukt parfymefritt her, så vasker sammen, kommer ikke til p vaske babyens med parfymert.

Doserer du rett? De fleste overdoserer vaskemiddel, da kan det bli liggende rester av vaskemiddel i klærne som kan gi kløe. Så pass på riktig mengde og at det skylles godt :)

Tenkte samme, at jeg heller ville prøvd å kutte mengden, teste et annet merke med parfymefritt middel, evt brukt flytende, og bruk eddik som skyllemiddel (vanlig skyllemiddel kan man droppe helt).

Kan også være lurt med en maskinrens, kjør en maskin tom på så høy temp man har, med natron i vaskepulverkammeret og eddik som skyllemiddel. Fjerner både såperester og kalk. :)
 
Hei. Når kan jeg evnt vaske babyns klær med parfymert vask?

Jeg sjøl sliter med kløe om kvelden.Tenker prøve å bytte til parfymert. Men problemet er at vi pleier å vaske babyns og mitt sammen..for å slippe å sortere så mye.
Hei!
Jeg kjenner ikke til noen spesifikk alder man kan begynne å vaske babyens klær med vaskemiddel som er parfymert. Men babyens hud er jo mer følsom enn huden til en voksen og dermed også mer utsatt. Det beste for babyen er at du bruker et mildt vaskemiddel og evt. tøymykner, gjerne uten parfyme.

Du skriver at du sliter med kløe om kvelden. Jeg regner med at det er en grunn til at du har tenkt på at det kan være vaskemiddelet som er årsaken. Det kan godt være det hjelper å bytte vaskemiddel, men jeg ville nok prøvd et annet uten parfyme. Ellers er det nok best å høre med legen dersom du er mye plaget, dette for å kunne kartlegge hva som forårsaker kløen.
Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp