Paracet/smertestillende

Peachypeach

Blir kjent med forumet
Jeg har akkurat fått vite at jeg er gravid og har en del vondt i hodet generelt.
Har lest at man skal ta så lite smertestillende (Paracet) som mulig under graviditeten og det har jeg tenkt til å gjøre så langt det lar seg gjøre.

Jeg kunne tenkt meg å vite hvor ofte dere har tatt Paracet under svangerskapet. Er det for eksempel mye å ta 500 mg x 2 en gang i måneden? Panodil Zapp er vel ok siden det er paracetamol?
 
Synes du skal snakke med legen om dette. Jeg tok en del paracet i svangerskapet siste ukene, men i samråd med sykehuset. Dette blir induviduelt. Vil ikke anbefale deg noe via et forum slik, det er litt skummelt.
 
Tok vanlige doser som anbefalt, det er ingen problem - det samme sier relis (Y)
 
Jeg har akkurat fått vite at jeg er gravid og har en del vondt i hodet generelt.
Har lest at man skal ta så lite smertestillende (Paracet) som mulig under graviditeten og det har jeg tenkt til å gjøre så langt det lar seg gjøre.

Jeg kunne tenkt meg å vite hvor ofte dere har tatt Paracet under svangerskapet. Er det for eksempel mye å ta 500 mg x 2 en gang i måneden? Panodil Zapp er vel ok siden det er paracetamol?
I utgangspunktet skal det som flere her sier være greit å bruke sporadisk, og det vil være bedre for deg og baby at du tar og har det bra/kan være aktiv enn at du har vært vondt.

Normale doser går fint, men du bør gjøre som det står i pakningsvedlegget - gå til legen om du har behov over lang tid.
 
Jeg bruker sjeldent smertestillende over flere dager. Har alltid tatt maks to stykker på en dag (før graviditeten). Synes det bare er betryggende å vite at jeg kan bruke Paracet i stedet for å tenke at jeg må ha hodepine som ikke går over uten. Takk for svar:)
 
Jeg måtte (etter avtale med lege) ta en del parasetter i 2.tri pga sterk hodepine. Som de over sier; rådfør deg med lege [emoji4]
 
Jeg har akkurat fått vite at jeg er gravid og har en del vondt i hodet generelt.
Har lest at man skal ta så lite smertestillende (Paracet) som mulig under graviditeten og det har jeg tenkt til å gjøre så langt det lar seg gjøre.

Jeg kunne tenkt meg å vite hvor ofte dere har tatt Paracet under svangerskapet. Er det for eksempel mye å ta 500 mg x 2 en gang i måneden? Panodil Zapp er vel ok siden det er paracetamol?
Personlig synes jeg 500 mg x 2 en gang i måneden er helt innenfor. Jeg tror jeg tok 500 mg x 1 i snitt to ganger i måneden. Ibuprofen skal du holde deg langt unna. Er du usikker kan du alltids spørre lege eller jordmor på neste kontroll.

Hvis det er slik at du ofte har vondt i hodet så ville jeg jobbet litt med å finne ut hvorfor. Hodepinetabletter er ikke løsningen hvis problemet er at du stresser for mye eller drikker lite vann.
 
Back
Topp