Paracet og nesespray?

FrøkenFryd81

Elsker forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Er så potte tett i hodet og driiit forkjøla.. [emoji36]
Tar dere paracet og nesespray når det er helt kriiise?
Prøver å unngå, men nå er formen sååå elendig pga forkjølelse [emoji855]
 
Paracet, ja. Nesespray, saltvann! Ellers stå i dusjen, med varmt vann :) kan hende det klarner litt [emoji4]
 
Bruker både paracet og nesespray (otrivin) når det er skikkelig ille. I følge apoteket virker nesespray som feks otrivin kun i nesen, og tas i liten grad opp i kroppen, og vil derfor ikke påvirke fosteret.

Men spør gjerne selv på apoteket hva de anbefaler, evt ikke anbefaler :)
 
Jeg fikk et skriv som forklarte at otrivin er helt trygt for gravide av jordmor. Slet mye med vondt i hodet og var ofte tett forrige svangerskap. Prøvde å begrense, men tok for å få sove når jeg var skikkelig tett!
 
Paracet ok, nesespray så lenge du ikke overstiger dosen

Var hos legen idag og ble satt fast på nasonex - I tillegg skal jeg bruke neseskyllehorn med saltvand [emoji108]
Det hjelper faktisk [emoji120]

Ellers lage ingefærte med honning [emoji478] varmt vann, honning, sitron og frisk ingefær ~ veldig godt for luftvegene [emoji173]️ God bedring!!
 
Er i samme situasjon, har tatt både nesespray( otrivin) og Paracet. Har lest det er Ok å ta. Overdriver ikke, tar kunn når jeg måo_O
God bedring
 
Forrige svangerskap brukte jeg otrivin fra 10 uker og ut svangerskapet..potte tett hele tiden (hormonelt) var redd jeg ble avhengig men dagen etter fødselen var nesa helt fin igjen:) nå startet det igjen forrige uke..så da går det en formue i otrivin denne gangen også:eek:
 
Jeg prøver å holde meg til barne-nesesprsy:) Men vil nok ta både vanlig og Paracet om jeg må. Terskelen er litt høyere enn vanlig, da.
 
Jeg var på legevakten på lørdag for da orket jeg ikke mer, det var bihulebetennelse så ringte for å høre om Paracet og det var ikke noe problem å ta, han ville gi meg nesespray men jeg klarer ikke det så fikk apocillin(det er vel penicillin) det hjalp fort altså. Det kunne man visst ta trygt i følge han og pakningsvedlegget [emoji1303]
 
Takk for alle svar dere!
Betryggende å høre!
Jeg tar så lite som mulig, men må ta paracet og nesespray på kvelden for å få sove ordentlig! [emoji5]
God bedring til dere andre som er i samme båt som meg [emoji173]️
Godt vi har hverandre her inne [emoji5]
 
Back
Topp