Pappaperm

Silllje88

Blir kjent med forumet
Er det normalt at far ikje tar ut pappapermisjon?? Mannen min hadde fått spørsmål fra 2 av sjefene om hvorfor han måtte ha permisjon...? Å vært veldig på han at han ikje trengte det Han ska ha altså, men de va liksom veldig vanskelige på det
 
Jeg kjenner noen fedre som ikke har tatt ut da de har enkeltmannsforetak og de derfor ikke vil få oppdrag og lignende til å ta ut. Men da går det jo Ann å ta ut i ferier eventuelt. Ellers er det vanlig å ta ut. Dårlig moral av jobben å være vanskelig på sånt! Min mann gruer seg selv til å informere jobben om pappaperm i og med at han er i vikariat. Han bør møte sjefer som ikke gir sure miner :)
 
Er det normalt at far ikje tar ut pappapermisjon?? Mannen min hadde fått spørsmål fra 2 av sjefene om hvorfor han måtte ha permisjon...? Å vært veldig på han at han ikje trengte det Han ska ha altså, men de va liksom veldig vanskelige på det

De tallene jeg finner sier at 90 % av fedre tar ut pappapermisjonen, så det regnes vel som vanlig. [emoji57] De forsøker vel bare å skremme sine ansatte til å la være, veldig dårlig etikk og moral fra ledere det der.
 
Min mann grua seg til å si hvor lenge han skulle være borte, men damene på jobben (jobber i barnehage) var bare positiv. Han er hjemme fra februar til 1.aug (sommeren tar vi ut ferie)
 
IA bedrift eller?! Håpløst at selv det å ta ut de 10 designerte ukene skal gi motstand på jobb for menn altså! Viser jo bare hvor lite papparollen egentlig verdsettes i samfunnet.

Men vet mange tar ut gradert perm da. Da merkes det vel mindre for arbeidsgiver tenker jeg (særlig fordi flere da jobber overtid de dagene de er på jobb for å ta inn "det tapte")
 
Her måtte jeg snakke både med nærmeste leder og person fra HR fordi han skal ha 3 uker av fellesperioden også.

DET var vanskelig å skjønne!

Tror ordet fellesperiode var ukjent for dem

Men null stress med fedrekvoten, den var de ikke vanskelige på.

Nå bestemte vi oss for at jeg skulle ha to mnd ulønna perm etter at vi hadde fordelt fellesukene, så det blei litt rar løsning. Men han får 13 uker og ee veldig fornøyd med det!

Vi tjener begge over 6G, så pengene blir jo det samme. Med mindre hans jobb betaler mellomlegget. Vet min jobb gjør det.
 
Her måtte jeg snakke både med nærmeste leder og person fra HR fordi han skal ha 3 uker av fellesperioden også.

DET var vanskelig å skjønne!

Tror ordet fellesperiode var ukjent for dem

Men null stress med fedrekvoten, den var de ikke vanskelige på.

Nå bestemte vi oss for at jeg skulle ha to mnd ulønna perm etter at vi hadde fordelt fellesukene, så det blei litt rar løsning. Men han får 13 uker og ee veldig fornøyd med det!

Vi tjener begge over 6G, så pengene blir jo det samme. Med mindre hans jobb betaler mellomlegget. Vet min jobb gjør det.

Er rart det med fellesperioden! Mange som spør om mannen "tar av mine uker". Har de ikke hørt om fellesperioden da eller?
 
Back
Topp