Pappaperm på 1 år - reaksjoner fra arbeidsgiver?

En tråd i 'PappaRom' startet av GamleFar, 11 Des 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. 87'modell Forumet er livet

Nei, men man må uansett søke om man skal ta ulønnet permisjon.. ;)

2. Julifrøken87 Forelsket i forumet Julimammaer 2016

Pappaen her har 40 ukers pappaperm fordi jeg er student. Jobben ble overrasket men han har krav på det og de kan ikke nekte. Han stortrives og tilknytningen mellom han og baby er helt unik. Det kan rett og slett ikke beskrives hvor godt det har vært. :)

• Liker Liker x 1
  3. SingerAlite Gift med forumet Novemberlykke 2015 VIP

Her var pappaen hjemme i 13 mnd med oss :) sikkert ikke samme situasjon som dere, så mine innspill vil nok ikke hjelpe, men det anbefales på det varmeste

4. BMC Februar 14's Miss Skravle Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2016 VIP ♡Junigull 2016♡

Pappan her var hjemme 1 år. Storkoste seg :)

5. Lisajenta12 Gift med forumet Julimammaer 2016

Synes egentlig det er dumt når vi damene blander oss i pappaforum men skal bare si at min mann var også hjemme hele permisjonen da jeg studerte fordi jeg ikke hadde rett på foreldrepenger. Gikk fint fordi han jobber som snekker og da tok de det bare med i beregningen da de fant jobber:p så det er jo en helt annen situasjon. Håper det ordnet seg greit for deg!:)

6. Lillerose Forumet er livet Februarlykke 2016

Her er pappaen hjemme i pappaperm nå, han skal totalt være hjemme i 6 måneder. Han og lillegutt har det kjempefint sammen og det er flott å se at de får et så nært bånd :) i vårt tilfelle tok han sine 10 "pappaperm-uker", 5 uker ferie og resten ulønna permisjon. Han måtte søke om det siste, men du har krav på inntil 1 år ulønnet perm direkte etter foreldrepermisjonen, så ingen kan nekte deg dette :) lykke til! Oppdater gjerne om hvordan det går!

7. Fidel07 Glad i forumet Desemberlykke2017 Julimammaer 2016 Snøfnuggene 2018

Min mann tok 40uker 100%.
    Med ferier så ble det nesten 1 år.
    Jeg hadde ikke rett til foreldrepenger, men klarte å få studieplass
    Jobben tok NAV pengene direkte og betalte ut høyere lønn.
    Jobben ble glad for det var en billig måte å ri av stormen i oljeindustrien.

Del denne siden