Pappaen

tingeling1990

Glad i forumet
Pappaen jobber mens jeg er hjemme i permisjon, det vil si at jeg har mye mere tid med babyen og lærer såklart å kjenne henne bedre.. merker hun skriker mere med pappaen, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke si noe til han om hva han skal og ikke skal gjøre [emoji14] føler det er supervanskelig å høre henne skrike sann, men vil ikke at han skal føle at jeg belærer han heller hele tiden [emoji14] andre som har det slik?:p hvordan gjør dere det?
 
Pappaen er sykemeldt og hjemme like mye som meg. Jeg merker at lille automatisk havner hos meg, spesielt om han griner. Så jeg belærer litt slik at jeg kan få avlastning hvis han er trøtt og grinete og pupp ikke er løsningen, for det er jo faktisk det eneste jeg kan som han ikke kan få til. Føler han gir opp litt lett når det er vanskelig, men jeg godtar ikke helt det, så da gir jeg tips/råd/beskjeder, og merker at han kommer seg. Han tenker rett og slett ikke likt som jeg.
 
Akkurat samme her, prøver ikke si noe men klarer inne la være. Ihvertfall når hub skriker og han fortsatt holder henne i samme stilling feks. Eller ikke skjønner nå er det mat tid. Og han vet type gråt hva det betyr men likevel....
 
Er liksom redd pappaen skal gi opp eller føle seg hjelpesløs/håpløs viss jeg hele tiden skal fortelle han hva han gjør feil eller bør gjøre viss det er noe [emoji14] vil liksom at han skal føle mestringsfølelse han av og til, og ikke bare belæring fra meg [emoji14] hehe.. vanskelig å finne en balanse:p
 
Vi gjør ting på litt forskjellige måter, men vi har vært veldig opptatt av at lille skal roe seg med begge. Var borte fra pappaen i en uke og da ble mini litt urolig og måtte varmes opp til pappaen. Da gikk jeg i en annen etg iblant. Pappaen mater mye her og det tror jeg har gjort båndet sterkt, er nok vanskeligere med amming.
 
Her har far mini lite. Eg støvsuger, rydder, spiser, osv med mini på armen.. mens viss far har mini i 5min åsså skal han finne seg vatn, så får eg han i armene.. å der blir han alltid liggende ettrpå. Viss mini griner og griner så gir eg ofte tips, reis deg opp å gå f.eks. men han hører ikkje på meg, så eg har bare begynt å ta han.
 
Hvis lille skriker en stund tar jeg henne bare bort. Orker ikke høre på.. Men gir han litt tid å prøve først
 
Jeg prøver å stå med ryggen til og late som jeg ikke ser hva han gjør, og så si:" jeg fant ut at det var lettere å gjøre....." eller "husker du det og det, sånn at". Om lillegutt gråter og han ikke skjønner prøver jeg si :" det kan hende han vil det og det nå". Bortsett fra de viktige tingene prøver jeg å la han gjøre ting på sin egen måte.
 
I starten var det litt frustrerende, både fordi jeg lærte meg noen knep for å roe han og prøvde å ikke være belærende for å "rakke ned" på han, og fordi han ga opp for fort da han mente puppen var løsningen for all uro. Nå den siste tiden har ikke amming fungert som "det hemmelige våpenet", så da har det vært enklere å overlate litt av ansvaret over på pappaen. Faktisk er det kun pappas arm som er bra nok på kvelden [emoji4] Deilig for meg, og sikkert deilig for pappaen å vite at det er en ting som bare han kan gjøre [emoji6] Hvis han har ungen og det bare gråtes, så bare forslår jeg: "Skal jeg prøve litt?".
 
Hvis ho ikke roer seg ned innen en viss tid så tar eg henne selv igjen [emoji846]
 
Samboer e veldig opptatt av å tilbringe mest mulig tid med lillegutt når han e hjemme, uansett om han e blid eller surken.. Han synes bare det e ekstra stas når han klare å roe han, evt klarer å bysse han i søvn :) Så her gjør mannen egentlig alt unntatt amminga når han har mulighet [emoji5]
 
Samboer e veldig opptatt av å tilbringe mest mulig tid med lillegutt når han e hjemme, uansett om han e blid eller surken.. Han synes bare det e ekstra stas når han klare å roe han, evt klarer å bysse han i søvn :) Så her gjør mannen egentlig alt unntatt amminga når han har mulighet [emoji5]
Sånn det skal være :D Mini roa seg ikke med pappaen idag og han ble såra. Viste seg at mini var sulten da heldigvis.
 
Sånn det skal være :D Mini roa seg ikke med pappaen idag og han ble såra. Viste seg at mini var sulten da heldigvis.
Huff ja, det e liksom det eneste pappaen ikke kan gjøre noe med, med mindre man gir flaske. Godt det var forklaringa da [emoji5]
 
Back
Topp