Pappa under fødsel.

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Kommer to innlegg fra meg her [emoji28]
Men lurer på om du har noe tips til en førstegangs pappa under fødsel..?

Jeg husker ikke sååå mye fra sist fødsel til å gi samboer (førstegangspappa) noe tips.. Sist gikk det relativt fort, så tenker først og fremst på inne på selve fødestuen..

Også, hva gjør vi om det evt plutselig skulle gå VELDIG fort, og skje enten hjemme eller i bilen? [emoji4] Hva er viktigst å huske på liksom?
 
Hei!

Sett deg ned sammen med pappaen og snakk litt om fødsel, er det noe han gruer seg til og hva lurer han på.
Hva ønsker du at han skal gjøre? Pappaer liker ofte konkrete oppgaver på fødestuen, for det å stå å se på en man er glad i ha det vondt og ikke kan gjøre noe er ikke en god følelse.
Hva liker du når du er syk og har det vondt, bli tatt på, gitt oppmerksomhet osv?
Hvordan presterer du best? er det med motivasjon eller trekker du deg inn i deg selv og fult fokus innover.
Snakk om disse tingen og tenk igjennom om han skal ha den motiverende rollen, om han skal passe på at du spiser og drikker osv. Hva pappaen kan gjøre og ønsker å gjøre på en fødestue varierer veldig ut i fra hvem han er som person og hvem kvinnen er og ikke minst deres samspill.

Hvis du merker at dette går fort ringer du sykehuset og blir hjemme. Det er mye bedre at du da føder hjemme enn i bilen:)
Da det gikk raskt sist ville jeg ringt sykehuset med en gang du begynte å merke noe og lage en plan med de om du skal bli eller kjøre inn:)

Lykke til!!!!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp