Pappa perm

Om man skal ha ferie inni permisjonen er det ikke mulig (mtp å flytte permisjonen for nav). Da er grensa 4 uker tror jeg. Men siden jeg tar det etter permisjonen har jeg fått klarsignal fra HR på at jeg kan flytte over samtlige 5 uker. Uansett er de pålagt i arbeidsmiljøloven å la deg ta med all ferie du ikke får avviklet i år pga permisjon. Så i praksis vil jo det si 5 uker om du ikke tar noe i år. Den loven ble endret for rundt 2 år siden, så mange har ikke fått det med seg :)

Jeg får lønn direkte fra arbeidsgiver i permisjonstida også (også innhenter de fra nav), så i praksis får jeg da full lønn hver måned fram til hun begynner i barnehage. Veldig fornøyd med det. Sist måtte jeg ta 8 mnd ulønna perm, så nå var alt planlagt i minste detalj

Åja visste ikke det var egne regler mtp å flytte feeie uker over til neste år når det gjelder permisjon[emoji85] Tenkte kanskje de kunne pålegge det å ta de ferieukene før permisjonen feks, men for min del gjør det ikke noe å ta noen av ukene i år og resten neste år[emoji1] Kan maks ta 20+1 dager ferie under permisjonen ja[emoji1] Jeg får også lønn rett fra arbeidsgiver[emoji1][emoji1419]
 
Her skal pappan ha 10 uker perm og 4 uker ferie etter jeg er ferdig med min perm. De 4 ukene ferie skal vi forhåpentligvis ha sammen. Det er hvertfall foreløpig plan [emoji4]
 
Jeg har tenkt ut to alternativer. Jeg kommer ikke til å bestemme meg før senere :)

Alternativ 1: Jeg skal ha 80 prosent frem til slutten av mai 2019, ulønnet + 5 uker ferie 2019, ulønnet frem til april 2020, så skal jeg jobbe 50 prosent, mens pappaen er hjemme i permisjon 50 prosent, ferie 2020 også barnehagestart. Barnet er da 2 år og 2 mnd ved bhg start.

Alternativ 2: Jeg skal ha 80 prosent frem til slutten av mai 2019, ulønnet + 5 uker ferie 2019, barnehage start i august, far tar tilvenning i ca 2 uker, så pappa perm en dag i uken i 40 uker
 
Jeg har tenkt ut to alternativer. Jeg kommer ikke til å bestemme meg før senere :)

Alternativ 1: Jeg skal ha 80 prosent frem til slutten av mai 2019, ulønnet + 5 uker ferie 2019, ulønnet frem til april 2020, så skal jeg jobbe 50 prosent, mens pappaen er hjemme i permisjon 50 prosent, ferie 2020 også barnehagestart. Barnet er da 2 år og 2 mnd ved bhg start.

Alternativ 2: Jeg skal ha 80 prosent frem til slutten av mai 2019, ulønnet + 5 uker ferie 2019, barnehage start i august, far tar tilvenning i ca 2 uker, så pappa perm en dag i uken i 40 uker

Jeg skal ikke si dette for sikkert, men da jeg drev å tenkte på hvordan vi skulle gjøre det med permisjon og jeg chattet med NAV, så fikk jeg beskjed om at man ikke kunne ta ulønnet permisjon før pappaen hadde tatt sin permisjon, altså ingen opphold i foreldrepermisjonen pga ulønnet permisjon. Men som sagt, jeg skal ikke være påståelig, men hadde sjekket dette om jeg var deg :)
 
Jeg skal ikke si dette for sikkert, men da jeg drev å tenkte på hvordan vi skulle gjøre det med permisjon og jeg chattet med NAV, så fikk jeg beskjed om at man ikke kunne ta ulønnet permisjon før pappaen hadde tatt sin permisjon, altså ingen opphold i foreldrepermisjonen pga ulønnet permisjon. Men som sagt, jeg skal ikke være påståelig, men hadde sjekket dette om jeg var deg :)
Jo du kan det, men en må søke om utsettelse av fedrekvoten før man starter i ulønna permisjon
 
Jeg skal ikke si dette for sikkert, men da jeg drev å tenkte på hvordan vi skulle gjøre det med permisjon og jeg chattet med NAV, så fikk jeg beskjed om at man ikke kunne ta ulønnet permisjon før pappaen hadde tatt sin permisjon, altså ingen opphold i foreldrepermisjonen pga ulønnet permisjon. Men som sagt, jeg skal ikke være påståelig, men hadde sjekket dette om jeg var deg :)

Det er omvendt! Jeg kan ikke ha perm, så jobbe også ha ulønnet permisjon. Jeg må ta alt "mitt" først, også far :)
 
Det er omvendt! Jeg kan ikke ha perm, så jobbe også ha ulønnet permisjon. Jeg må ta alt "mitt" først, også far :)

Hvor står dette?
Der røyk jo min plan i alle fall.. så mange håpløse regler å sette seg inn i..
 
Back
Topp