Papp vs porselen til dåp

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Er fremdeles en stund til vi skal ha dåp, men planleggingen er jo i gang :) Vi skal ha dåpen hjemme og min mor er veldig opptatt av at det skal brukes sølvtøy, men da må vi ha 30 like tallerkener og glass Vet man kan leie, men prøver å holde kostnadene nede. Så jeg vurderer papptallerkener, plastbestikk og plastglass. Er det innafor? Vi skal servere tapas :) Hvordan løser dere det?
 
Vi hadde hos mamma, så hun ordnet det [emoji4] brukte hennes og min mormors, altså 2 ulike serviser, men det gjorde ikke noe for vår del [emoji5]

Jeg heller nok mer mot porselen enn papp i dåp altså [emoji14]
 
Vet ikke hvem som har sølvtøy til 30pers. Vi har hvertfall ikke det! Brukte vanlig porselen som var på huset vi leide.
 
Er fremdeles en stund til vi skal ha dåp, men planleggingen er jo i gang :) Vi skal ha dåpen hjemme og min mor er veldig opptatt av at det skal brukes sølvtøy, men da må vi ha 30 like tallerkener og glass Vet man kan leie, men prøver å holde kostnadene nede. Så jeg vurderer papptallerkener, plastbestikk og plastglass. Er det innafor? Vi skal servere tapas :) Hvordan løser dere det?
Avhenger av hva dere spiser. Om maten er litt fuktig (saus, kjøtt, gryterett) ville jeg gått for engangstallerkner i plast i stedet for papp. Jeg synes det er innenfor. Må man ha det mer "skikkelig" ville jeg leid. Slipper unna oppvasken da også [emoji6]
 
Avhenger av hva dere spiser. Om maten er litt fuktig (saus, kjøtt, gryterett) ville jeg gått for engangstallerkner i plast i stedet for papp. Jeg synes det er innenfor. Må man ha det mer "skikkelig" ville jeg leid. Slipper unna oppvasken da også [emoji6]
Plast var vel det jeg egentlig tenkte. Får litt mark av å tenke på all oppvasken ja [emoji85] Går for tapas, så det er ikke spess fuktig.
 
Et tips som vi gjorde til bryllupsfesten vår - vi kjøpte billige hvite tallerkener og vinglass på IKEA. Det ble nesten like billig som å kjøpe noe fint i papp/plast, og vi har brukt det på større fester senere også. Noen av tallerkenene skal vi bruke nå i dåpen, setter dem annenhver med det fine middagsserviset vårt.
 
Tenker at ingen bryr seg :p i tillegg når man har det hjemme hos noen skjønner vel de fleste at man ikke har til 30 stk.
 
Jeg haddr nok valgt ordentlige tallerkener og glass. Men nå er jeg litt fin på det også da [emoji85]
Mamma kjøpte IKEA fat og glass til 40 en gang i tiden, nå låner hun det ut om noen i familien skal ha noe større selskaper.

Min familie hadde nok hevet et øyenbryn om det var plast, mens svigers hadde ikke reagert overhode.
Alle er forskjellige, så du må nesten føle på det selv
 
er vel ikke noe problem å kombinere ulike serviser. :)
 
Har vurdert Ikea, men det er egentlig oppvasken jeg kvier meg mest for. Lagde middag til 8 her om dagen og det ble jo mengder!
 
Vi hadde porselen og kombo av vanlig bestikk / engangs fordi det var det de hadde på lokalet (ikke egentlig et lokale for fest, Hehe). Jeg hadde ikke hatt noen reservasjon mot å bruke plast, nå får man så mye mer enn bare hvite, og tapas er enkelt å spise både for hånd og med engangs (syns jeg da) [emoji1360] Får jo tilogmed plastikk-bestikk i sølvfarge [emoji12] Det hadde nok vi gått for om det ikke var noe der vi hadde dåpen[emoji5]
 
Vi hadde porselen og kombo av vanlig bestikk / engangs fordi det var det de hadde på lokalet (ikke egentlig et lokale for fest, Hehe). Jeg hadde ikke hatt noen reservasjon mot å bruke plast, nå får man så mye mer enn bare hvite, og tapas er enkelt å spise både for hånd og med engangs (syns jeg da) [emoji1360] Får jo tilogmed plastikk-bestikk i sølvfarge [emoji12] Det hadde nok vi gått for om det ikke var noe der vi hadde dåpen[emoji5]
Heller mot det! Så de hadde "metall" plastikkbestikk på Nille. Vil jo også at det skal være en avslappet dag, så sølvtøy bryter jo litt [emoji23]
 
Er fremdeles en stund til vi skal ha dåp, men planleggingen er jo i gang :) Vi skal ha dåpen hjemme og min mor er veldig opptatt av at det skal brukes sølvtøy, men da må vi ha 30 like tallerkener og glass Vet man kan leie, men prøver å holde kostnadene nede. Så jeg vurderer papptallerkener, plastbestikk og plastglass. Er det innafor? Vi skal servere tapas :) Hvordan løser dere det?
Hvis dere også har fin service og bestikk kan dere jo dekke med annenhver [emoji2] Vi leide lokale og de hadde make dekketøy til over 100 gjester så vi hadde mer enn nok [emoji28]
 
Heller mot det! Så de hadde "metall" plastikkbestikk på Nille. Vil jo også at det skal være en avslappet dag, så sølvtøy bryter jo litt [emoji23]

Dagen tar definitivt nok på om en ikke skal vaske masse og styre i tillegg [emoji6] Jeg sa selv i går da vi kom hjem at fytti så godt å komme hjem til ryddig hus siden vi ikke hadde det her! Og da vil jo engangs hjelpe godt på oppryddingen [emoji1360] Masse lykke til uansett hva dere ender opp med!
 
Dagen tar definitivt nok på om en ikke skal vaske masse og styre i tillegg [emoji6] Jeg sa selv i går da vi kom hjem at fytti så godt å komme hjem til ryddig hus siden vi ikke hadde det her! Og da vil jo engangs hjelpe godt på oppryddingen [emoji1360] Masse lykke til uansett hva dere ender opp med!
Veldig sant det :) Takk!
 
Tenker at det er noe dere skal få bestemme helt selv, og at det sikkert ikke er noen andre enn dere som tenker over det :)
 
Back
Topp