Påvirket av sosiale medier??

Blir du påvirket av sosiale medier?
Når du ser andres liv, reiser, flotte hus, interiør, kropper, og status?

Nå er det hos lik at en legger ut det som er positivt i livet sitt. Det er jo mest det du ser
Er ikke på sosiale medier :)
 
Er ikke på sosiale medier utenom BV[emoji4] Så nei.. Jeg gjør ikke det
 
Blir du påvirket av sosiale medier?
Når du ser andres liv, reiser, flotte hus, interiør, kropper, og status?

Nå er det hos lik at en legger ut det som er positivt i livet sitt. Det er jo mest det du ser


Ja, helt sikkert. Jeg prøver likevel å se gjennom det som virker for godt til å være sant.


Igjen så er jo det også litt hva en oppsøker også. Noen ganger er jeg på jakt etter inspirasjon, andre ganger kjeder jeg meg bare og oppsøker det som tidsfordriv.

Det at de stort sett legger ut det som er positivt er på en måte bra, så lenge man unngår å sammenlikne seg selv med dem. Jeg vil tro at de fleste som leser om noe positivt og hyggelig blir påvirket i samme retning. Litt på samme måte som at hvis en bare leser nyheter og de bare har triste ting på forsiden blir man påvirket av det også.
 
Jeg blir litt påvirket.. spesielt på dager jeg er sliten, har mye å tenke på og ikke føler meg på topp.. da er det litt tungt å se andre som har det topp og nyter livet. Unner de det for all del- men skulle ønske jeg var "der"
 
Last edited by a moderator:
Litt både og, noen ganger - mens noen ganger ikke. Og blir kanskje mer inspirert enn påvirket :)

Nå deler jeg veldig lite på facebook og andre diverse sosiale medier. Men jeg tenker at det er ikke ulogisk at det er de positive tingene som blir delt, for noen handler det nok om å se litt "perfekt" ut fra utsiden. Men jeg tenker at for meg - så er ofte de negative tingene veldig private ting - mens en super koselig dag med familien på camping ikke er så privat :)
 
Det er vanskelig å ikke bli påvirket, særlig nå som vi har prøvd å få barn lenge, har bare mislykkede runder med IVF bak oss, og det tyter ut barn overalt ellers. Folk jeg ellers ikke treffer i hverdagen får barn, og man får jo en viss innsikt i livene deres. Så er det jo alltid litt kjipt når perifere bekjente linker til det nye huset/hytta/bilder fra ferien/flytter/osv, og det gjerne er ting jeg selv gjerne skulle hatt..

Men, jeg vet jo at alenemora som bare poster superhappy bilder med ungen sin egentlig skulle ønske at ting var annerledes, og at hun ikke var alene. Jeg antar at andres valg har medført en del offer, og de har gjerne valgt bort en del ting som jeg valgte å ha med, og omvendt. Det er mange måter å gjøre ting på, som svigerfar stadig sier.

Så.. Påvirket? Joda, men jeg vet at det er langt fra så rosenrødt som mange vil ha det til :p
 
Jo kanskje det. Ikke tenkt på det. Men her er jeg jo til en viss grad anonym... Har ikke FB,insta etc :)

Men man er jo anonym på blogger man leser. Og man trenger jo ikke poste noe selv for å se andre på insta osv. Det handler vel ikke om hva man selv poster, men hva man ser og leser av andre. Og her på bv så kan man vel også bli påvirket? Ikke så mange bilder lenger nå da som i gamledager. Men er jo litt på terminforumene
 
Det er vanskelig å ikke bli påvirket, særlig nå som vi har prøvd å få barn lenge, har bare mislykkede runder med IVF bak oss, og det tyter ut barn overalt ellers. Folk jeg ellers ikke treffer i hverdagen får barn, og man får jo en viss innsikt i livene deres. Så er det jo alltid litt kjipt når perifere bekjente linker til det nye huset/hytta/bilder fra ferien/flytter/osv, og det gjerne er ting jeg selv gjerne skulle hatt..

Men, jeg vet jo at alenemora som bare poster superhappy bilder med ungen sin egentlig skulle ønske at ting var annerledes, og at hun ikke var alene. Jeg antar at andres valg har medført en del offer, og de har gjerne valgt bort en del ting som jeg valgte å ha med, og omvendt. Det er mange måter å gjøre ting på, som svigerfar stadig sier.

Så.. Påvirket? Joda, men jeg vet at det er langt fra så rosenrødt som mange vil ha det til :p

Hvorfor tenker du automatisk at alenemødre egentlig ønsker at de ikke var alene? Det er flere som faktisk trives veldig godt alene, kanskje bedre enn noen gang før. Altså hvis hun har vært i et dårlig forhold over tid, så er hun kanskje kjempefornøyd med tilværelsen som alenemor.

Sorry men jeg kjenner jeg blir litt provosert. Litt pga fordommer mot aleneforeldre. Og litt fordi: hvorfor kan man ikke bare være fornøyd med livet sitt som det er (spesielt mtp materielle ting)?
 
Hvorfor tenker du automatisk at alenemødre egentlig ønsker at de ikke var alene? Det er flere som faktisk trives veldig godt alene, kanskje bedre enn noen gang før. Altså hvis hun har vært i et dårlig forhold over tid, så er hun kanskje kjempefornøyd med tilværelsen som alenemor.

Sorry men jeg kjenner jeg blir litt provosert. Litt pga fordommer mot aleneforeldre. Og litt fordi: hvorfor kan man ikke bare være fornøyd med livet sitt som det er (spesielt mtp materielle ting)?


Det er jeg enig i. Det er mange som kommenterer dem som er alenemødre. Men det er ingen som spør hvorfor dem er alene mødre, for skulle tro noen ganger at alle tror "det er sikkert bare gutten / mannen som ikke orket ansvaret med barnet eller ikke var klar for det å bli far" det kan jo ligge mye bak hendelsen for at nettopp damer eller menn er alene med barna enn alt det man forestiller seg. Det er mange barn også som er oppvokst med at foreldrene er skilt og bor hver sin plass.

Dem som er aleneforeldre kan jo synes det er herlig å være alene like mye som dem som er i forhold syns at det å ha litt alene tid er herlig. Jeg også syns det er herlig når jeg kan gjøre mine ting i noen timer, men det er det ingen som klager på, hvorfor gjør ingen det?? hvorfor kommer ingen med spørsmål hvorfor jeg skal gjøre ting som fenger meg i noen timer? det er heller ingen som spør om det er noe galt i mitt forhold, de jeg snakker med i telefon eller sender melding til at jeg driv med mitt i noen timer skriv eller sier "så koselig"

Det var kanskje ikke et godt poeng akkurat det, men prøvde vertfall å få fram et poeng / min mening :):):)
 
Det er klart jeg blir.

Og jeg legger jo stort sett ut glansbildesiden av mitt eget liv også.
Med unntak av på Facebook da, der er det mer eder og galle enn på Instagram...
 
Hvorfor tenker du automatisk at alenemødre egentlig ønsker at de ikke var alene? Det er flere som faktisk trives veldig godt alene, kanskje bedre enn noen gang før. Altså hvis hun har vært i et dårlig forhold over tid, så er hun kanskje kjempefornøyd med tilværelsen som alenemor.

Sorry men jeg kjenner jeg blir litt provosert. Litt pga fordommer mot aleneforeldre. Og litt fordi: hvorfor kan man ikke bare være fornøyd med livet sitt som det er (spesielt mtp materielle ting)?
Fordi det var referert til den éne alenemora som jeg kjenner godt nok til å vite det om.
Hun legger utelukkende ut rosenrøde bilder og statuser, men jeg kjenner henne ganske godt og vet mer om den faktiske situasjonen. Og hun synes på ingen måte at ting er superbra, og skulle ønske hun ikke var alene..

Jeg har da ingen fordommer mot aleneforeldre, det kan være mange grunner til at man er alene, og i mange tilfeller er det langt bedre. Men i en tråd om SoMe og påvirkning var det et av få eksempler hvor jeg kjenner noen godt nok til å vite at det som legges ut faktisk ikke reflekterer det vedkommende mener.

Optimalt sett burde man jo være fornøyd med livet sitt, eller alternativt prøve å gjøre til det man mener er bedre. Men det er ikke alltid at det lar seg gjøre..
 
Fordi det var referert til den éne alenemora som jeg kjenner godt nok til å vite det om.
Hun legger utelukkende ut rosenrøde bilder og statuser, men jeg kjenner henne ganske godt og vet mer om den faktiske situasjonen. Og hun synes på ingen måte at ting er superbra, og skulle ønske hun ikke var alene..

Jeg har da ingen fordommer mot aleneforeldre, det kan være mange grunner til at man er alene, og i mange tilfeller er det langt bedre. Men i en tråd om SoMe og påvirkning var det et av få eksempler hvor jeg kjenner noen godt nok til å vite at det som legges ut faktisk ikke reflekterer det vedkommende mener.

Optimalt sett burde man jo være fornøyd med livet sitt, eller alternativt prøve å gjøre til det man mener er bedre. Men det er ikke alltid at det lar seg gjøre..

Ok da tolket jeg det feil til at du mente på generelt grunnlag.

Men som jeg har sagt tidligere i tråden, det er jo logisk at man deler kun det fine. For å dele det negative blir alt for privat. Og selv om livet har sine negative sider, så har det også positive sider. Alenemoren kan jo ha like mange fine dager som alle andre. Enkeltdager kan jo faktisk være rosenrøde de også :) På ekte!
 
Jeg syns det er litt rart og fascinerende at vi syns negative ting blir for privat, men ikke det som er positivt :rolleyes::rolleyes:
For i helheten så er jo alt vi legger ut via sosiale medier privat, det gjelder oss selv :p
 
Njaaaa... kjenner vel mest på reiselysten når venner poster bilder av helt magiske destinasjoner.

Men utover det, heller liten påvirkning tror jeg
 
Back
Topp