Påvirket av sosiale medier??

M

My heart

Guest
Blir du påvirket av sosiale medier?
Når du ser andres liv, reiser, flotte hus, interiør, kropper, og status?

Nå er det hos lik at en legger ut det som er positivt i livet sitt. Det er jo mest det du ser
 
Ja, det gjør jeg nok. Ikke av alt, men noe.
Og jeg tror folk blir påvirket mer enn de tror selv.
 
Føler ikke jeg blir påvirket av sosiale medier.
Har et godt liv jeg er fornøyd med og trives godt i selv, så føler egentlig ikke på noe ønske om å «ha det mer som andre». :)
 
Kan vell ikke si meg uenig. Blir det for eksempel lagt ut noe i sosiale medier som man selv håper på så sitter det jo lengre i sjela for å skrive det på den måten. Ja, det er jo nesten ikke noe negativt som skal ut i media. Så det er jo oftest det positive som blir lagt ut og skrevet om.
 
Helt sikkert til en viss grad, jeg kaller det inspirert og ikke påvirket som i misunnelse og har de så må jeg [emoji5]
 
Påvirket og påvirket, Hmm. Jeg finner mye inspirasjon fra blader og blogger. Interiørtips for eks. Koster bordet VELDIG mye blir jeg ikke lei meg av den grunn. Prøver finne noen lignende , evt. en annen gang har vi råd. Ble tidligere påvirket av utseende og kropp. Sistnevnte gjør jeg ikke lenger. Trygg på meg selv og fornøyd. Mye kom seg rett etter jeg ble mor i grunn. Ble en ny person. Ikke noe bare jeg sier selv , men det sier flere. Nå har jeg en kropp jeg trives med, klart å legge på meg.
 
Påvirket og påvirket, Hmm. Jeg finner mye inspirasjon fra blader og blogger. Interiørtips for eks. Koster bordet VELDIG mye blir jeg ikke lei meg av den grunn. Prøver finne noen lignende , evt. en annen gang har vi råd. Ble tidligere påvirket av utseende og kropp. Sistnevnte gjør jeg ikke lenger. Trygg på meg selv og fornøyd. Mye kom seg rett etter jeg ble mor i grunn. Ble en ny person. Ikke noe bare jeg sier selv , men det sier flere. Nå har jeg en kropp jeg trives med, klart å legge på meg.

Inspirasjon kan jeg si meg enig i når det gjelder interiør og mote :hilarious::hilarious:Alt som ser fint ut i blader, på hengeren eller andre helt til man prøver det selv :hungover: Tror mange ble påvirket av kropp og det når man var i tenåringene / ungdomstiden da alle skulle se så perfekte ut uten å han mangler osv. Men jeg føler det med kropp har blitt noen litt for overvelden blant unge jenter som skal trene så så mye i uka for å ikke legge på seg halvt kilo osv.
 
Det gjør jeg sikkert. Kanskje mer enn jeg bevisst tenker over også. Men tror bare jeg blir inspirert og motivert på en positiv måte. Aldri følt noe negativt rundt det hvertfall.

Jeg er ikke så naiv at jeg tror det kun er glansbildene som representerer virkeligheten. Så ser bare på det på en måte å kun spre det positive og ikke det negative i sitt liv. Ser på det som å «fokusere på det positive» eller noe sånt :p Og mye av det negative deler man jo naturlig nok ikke med hele verden, da det gjerne blir for privat også.
 
Det gjør jeg sikkert. Kanskje mer enn jeg bevisst tenker over også. Men tror bare jeg blir inspirert og motivert på en positiv måte. Aldri følt noe negativt rundt det hvertfall.

Jeg er ikke så naiv at jeg tror det kun er glansbildene som representerer virkeligheten. Så ser bare på det på en måte å kun spre det positive og ikke det negative i sitt liv. Ser på det som å «fokusere på det positive» eller noe sånt :p Og mye av det negative deler man jo naturlig nok ikke med hele verden, da det gjerne blir for privat også.


Den er jeg enig i :) det er jo litt hvordan vi forskjellige ser på det, så det er ikke bare en mening om det :p
 
Nei, ikke i det heletatt. Kan bli inspirert av bilder fra fjellturer o.l.
Ofte er det et glansbildet folk legger ut, og det er helt greit. Men jeg misunner dem ikke, for ingen har et 'glansbilde-liv'.
Jeg er tilfreds med mitt liv og min tilværelse, så hva andre gjør påvirker ikke meg noe særlig.
 
Jeg er ikke misunnelig for hvordan feks. modellene ser ut der dem så vidt synes på bildene for dem er så tynne at står dem sidelengs er det nesten som å se 2D versjon
 
Jeg er ikke misunnelig for hvordan feks. modellene ser ut der dem så vidt synes på bildene for dem er så tynne at står dem sidelengs er det nesten som å se 2D versjon
Finnes ulike modeller da :) ikke alle er like tynne .
 
Nope tipper halvparten er pynta på for å se best mulig ut[emoji23] sannheten er nok en annen i mange tilfeller
 
Ja blir vel sikkert det uten at jeg tenker så mye over det:)
 
Ja og nei. Underbevisstheten blir nok påvirket, uansett. Men jeg prøver å være bevisst på at ikke alt er slik det fremstilles.
Mye vil ham er, og klart jeg får lyst på sånn og sånn når jeg ser at andre har det. Men hva vet jeg om de spiser suppe fem dager i uka for å ha råd til det, om de er gjeldsslaver, om de gjør det fordi de ikke har det godt med seg selv? Og mye er materielle ting, trenger jeg egentlig det?

Ja jeg vil ha, men jeg kan også ha det bra uten :)
 
Back
Topp