Påmelding til Slankekrigen høsten 2018 - Frist 19.august

Takk for fint og utfyllende svar, Sara [emoji16][emoji1303]

Er det greit å melde seg på som newbie, og håpe at de andre er snille med meg? Vil så gjerne ha all motivasjon og «forpliktelse» jeg kan få :) Håper å kunne bidra litt med vektnedgang til mitt lag!
Alltid greit å melde seg på, newbie eller erfaren. Bare husk å veie deg hver fredag og skrive det inn i lagets veietråd. Den som glemmer det ryker ut
 
17 påmeldte (med og uten vekt) så langt :) Så kjekt da :)
 
Takk for fint og utfyllende svar, Sara [emoji16][emoji1303]

Er det greit å melde seg på som newbie, og håpe at de andre er snille med meg? Vil så gjerne ha all motivasjon og «forpliktelse» jeg kan få :) Håper å kunne bidra litt med vektnedgang til mitt lag!

Alle har vært newbie en gang :) Jeg har vært med noen ganger nå og aldri opplevd noen bli sure eller grinete over andres resultat. Opplever kun å bli støttet, vist forståelse for dårlige dager/uker og å bli motivert! Syns det er en veldig god atmosfære her. :)
 
Jeg er med!
76 kg og 26,9 i BMI.
 
Nå syntes sikkert mange at jeg er en bitch, og det får så være... Men jeg syntes ikke noe om å delta i en slankekrig med deltagere som per definisjon er normalvektige. Kroppshysteriet i samfunnet har gått så langt, at selv det å ikke være normalvektig er bra nok?

Er det satt noe nedre vekt eller BMI-grense for deltagelse i slankekrigen?
Det må være opp til deg hva du synes om det. Samtidig må det være opp til hver enkelt hva de er fornøyd med og ikke, tenker jeg:)

Så vidt jeg vet er det ingen grense.
 
Nå syntes sikkert mange at jeg er en bitch, og det får så være... Men jeg syntes ikke noe om å delta i en slankekrig med deltagere som per definisjon er normalvektige. Kroppshysteriet i samfunnet har gått så langt, at selv det å ikke være normalvektig er bra nok?

Er det satt noe nedre vekt eller BMI-grense for deltagelse i slankekrigen?
Det må være opp til deg hva du synes om det. Samtidig må det være opp til hver enkelt hva de er fornøyd med og ikke, tenker jeg:)

Så vidt jeg vet er det ingen grense.

Ingen nedre grense er satt. Alle som har lyst å være med får lov.
 
Nå syntes sikkert mange at jeg er en bitch, og det får så være... Men jeg syntes ikke noe om å delta i en slankekrig med deltagere som per definisjon er normalvektige. Kroppshysteriet i samfunnet har gått så langt, at selv det å ikke være normalvektig er bra nok?

Er det satt noe nedre vekt eller BMI-grense for deltagelse i slankekrigen?
Jeg ser ditt poeng, og må innrømme at jeg stusset litt først, men så langt er det altså ingen undervektige (ifølge BMI) som er tilmeldt. Og bare fordi man har en normal BMI kan man jo godt være i det øvre området og ønske seg noen kilo mindre, det kan det jo være mange grunner til. Det går jo på prosentvis nedgang så jeg synes ikke det er så ille.
Jeg tar konkurransen som motivationshjelp, og vi kan jo ha ulike mål. Noen skal kanskje bare et par tre kilo ned, andre har litt mer å gå på
 
Last edited:
Nå syntes sikkert mange at jeg er en bitch, og det får så være... Men jeg syntes ikke noe om å delta i en slankekrig med deltagere som per definisjon er normalvektige. Kroppshysteriet i samfunnet har gått så langt, at selv det å ikke være normalvektig er bra nok?

Er det satt noe nedre vekt eller BMI-grense for deltagelse i slankekrigen?

Skjønner hva du mener, men slankekrigen er litt annerledes. Jeg ammer, og skal dermed ikke gå ned mye hver uke. Jeg blir med likevel, fordi utfordringene hjelper meg til å være aktiv og å ikke spise godis. Kroppen min tåler nemlig ikke vekta, og uten slankekrigen går jeg tilbake til å spise godis. Så slankekrigen kan være en god hjelp til å få bedre vaner, ikke nødvendigvis å gå ned i vekt. Man har en viss beskyttelse i laget. Man kan ha noen som ikke går ned i vekt som likevel kommer med uke etter uke, fordi laget gjør det bra sammenlagt. Noen går opp i vekt uten å gå ut. Jeg har vært med 4 ganger nå, og har sett dette hver gang :)
 
Som en av de normalvektige. Jeg får heller gå ut da om det er så problematisk.

Jeg skal ikke mye ned i vekt, men jeg trenger å snu trenden. Jeg går opp og opp og opp. Utfordringene og fokuset gir meg bedre vaner. For det er vanene. Ikke vekta i seg selv men kostholdet er elendig og mosjon eksisterer ikke. Med overhengende fare for arvelig belastet diabetes er det noe jeg må ta grep om, og det klarer jeg hver krig også glir det ut etterpå. Jeg liker felleskapet og motivasjonen til å jobbe med vanene.
 
Som en av de normalvektige. Jeg får heller gå ut da om det er så problematisk.

Jeg skal ikke mye ned i vekt, men jeg trenger å snu trenden. Jeg går opp og opp og opp. Utfordringene og fokuset gir meg bedre vaner. For det er vanene. Ikke vekta i seg selv men kostholdet er elendig og mosjon eksisterer ikke. Med overhengende fare for arvelig belastet diabetes er det noe jeg må ta grep om, og det klarer jeg hver krig også glir det ut etterpå. Jeg liker felleskapet og motivasjonen til å jobbe med vanene.
Nei nei! Jeg synes det skal være plass til oss alle sammen![emoji173]
 
Back
Topp