Pålegg til baby

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Noen forslag til pålegg på brødskiva til mini på 6 måneder?
Blir litt kjedelig med leverpostei hele tiden.
 
Kaviar, peanøttsmør, avokado
 
Hva med å mose kokt egg og avokado eller avokado og kokt hvit fisk da trenger du ikke bekymre deg for salt. Har du prøvd makrell i tomat?
Her bruker jeg å mose rester fra middag og smøre på, fisk/kjøtt/vegetar sammen med litt grønnsaker. Blir fint smørbart pålegg.
 
Hva med å mose kokt egg og avokado eller avokado og kokt hvit fisk da trenger du ikke bekymre deg for salt. Har du prøvd makrell i tomat?
Her bruker jeg å mose rester fra middag og smøre på, fisk/kjøtt/vegetar sammen med litt grønnsaker. Blir fint smørbart pålegg.

Ikke prøvd makrell i tomat nei, får ta det snart. Tenker å teste egg i dag [emoji4]
Takk for tips om middagsmos [emoji106]
 
Peanøttsmør til en på 6 mnd?

Ja! :) Det er anbefalt at barn får smake nøtter i eksempelvis smøreform før 12 mnd, forebygger allergi. Min fikk både peanøttsmør og cashewsmør tidlig (kan lage selv om du vil og), samt hakkede nøtter i brød. Hele nøtter bør man vente med til minst 3 år såklart, pga kvelningsfare.
 
Peanøttsmør til en på 6 mnd?

Ikke noe problem å gi nøtter i smøreform så tidlig. Mine har fått smake på det fra 4 mnd. Veldig enkelt å lage. Nøtter kjøres bare i foosprosessor i 5-10 min (peanøtter tar lengst tid) og så begynner nøttene å «lekke» olje og vips så har man smørbart nøttepålegg. Man kan riste nøttene lett i ovnen først for å få frem smakene bedre, men det er ikke nødvendig.
 
Frukt, egg, middagsrester, smør. :)
 
Her går det i leverpostei, servelat, mye smør og litt kaviar, makrell i tomat og av og til syltetøy
 
Back
Topp